  • 111. Data: 2017-12-24 10:06:22
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 7:07:34 AM UTC+1, slawek wrote:

    > Java jest kompilowana.

    Moim zdaniem Java jest i kompilowania, i interpretowana.

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2017-12-24 14:26:10
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 09:59:47 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Raczysz żartować. To kradziony CP/M. Wiekszego gówna nie można było "w
    > swoim czasie" znaleźć. Tam nie było *NIC* poza obsługa plików i to
    > jeszcze żałosną. Poziom wielu ficzerów OSa nie był daleko odbiegający od
    > C64 czy Atari. Można być ideologicznie nawiedzonym, ale twierdzenie że
    > DOS był niezły to przypomina twierdzenie że jednolinijkowy Hello World
    > też jest niezły - w końcy zależy od potrzeb.

    dos odbiegal od standartow c64 tylko ze w dól i to drastycznie

    wiekszego crapa niz dos nigdy w zyciu (nawet do dzis) ciagle nie widzialem..

    ciekawe jak to moglo powstac, pewnie faktycznie powstalo przez nasladownictwo bo
    chyab jest tak ze najwieksze badziewia powstaja gdy ktos niekumaty cos wezmie i
    pozniej probuje zrobic z tego swoja lepszą
    wersje (tak moglbo byc chyba z mfc czy tam visual6 ktore byc moze chcialo nasladowac
    bolanda5 alboz c# ktore chialo nasladowac jave, a mz wyszly im syfy o podobnym
    jalowym posmaku co dos)

  • 113. Data: 2017-12-24 14:45:49
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 2:26:12 PM UTC+1, fir wrote:

    > dos odbiegal od standartow c64 tylko ze w dól i to drastycznie
    >
    > wiekszego crapa niz dos nigdy w zyciu (nawet do dzis) ciagle nie widzialem..

    Jak Wy porównujecie systemy operacyjne?

> [...]
    nasladowac bolanda5 alboz c# ktore chialo nasladowac jave, a mz wyszly im syfy o

    A jak porównujecie C#, z Javą i z MFC i ze środowiskami programowania ?

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2017-12-24 14:52:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/24/2017 2:45 PM, M.M. wrote:
    > Jak Wy porównujecie systemy operacyjne?

    Tak jak każdy. Bierzesz kilka systemów operacyjnych i patrzysz jakie
    mają ficzery ktore potrzebujesz. DOS ma 1 ficzer: filesystem, czyli był
    na poziomie C64/Atari/ZX Spectrum. Pozostałe tylko wyżej. Mówimy o końcu
    lat 80tych kiedy informatyzował się Kowalski, choć wtedy Kowalski był
    inny niz obecny.

  • 115. Data: 2017-12-24 15:07:26
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 2:52:19 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > na poziomie C64/Atari/ZX Spectrum. Pozostałe tylko wyżej. Mówimy o końcu
    > lat 80tych kiedy informatyzował się Kowalski, choć wtedy Kowalski był

    Porównać syrenkę z mercedesem pod jednym kątem (np. cena zakupu) to ja
    też potrafię :) Chodzi o dzisiejszą praktyczną sytuację. Mamy jakieś
    wytyczne dla systemu który mamy wykonać. Przewidujemy (trafnie lub nie)
    jakiś rozwój systemu poza zakres wytycznych. Trzeba optymalnie (w
    sensie wartości oczekiwanej) wybrać system operacyjny. Na danym system
    jest 13ty ficzer, ale nie ma 16tego. Na inny system jest biblioteka,
    ale kompilator do tej biblioteki jest w wersji rozwojowej. Na trzeci
    system jest w ogóle lepsze środowisko programowania, ale trzeci
    system nie jest stabilny i jest droższy o xxx złotych w przeliczeniu na
    stanowisko. Za to na czwarty system pewnie będą najtańsi programiści,
    ale kilka ficzerów będzą musieli napisać sami, a może także preferowanej
    bazy danych nie ma i nie wiadomo czy się skompiluje ze źródeł?

    Jak to rozwiązują profesjonaliści w praktyce?

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2017-12-24 15:09:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/24/2017 3:07 PM, M.M. wrote:
    > Jak to rozwiązują profesjonaliści w praktyce?

    Profesjonaliści w korporacjach nie zajmuja sie rozwiązywaniem tego typu
    problemów. Rozwiązywaniem wyboru OSa zajmują się księgowi.

  • 117. Data: 2017-12-24 15:39:31
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 24.12.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Profesjonaliści w korporacjach nie zajmuja sie rozwiązywaniem tego typu
    > problemów. Rozwiązywaniem wyboru OSa zajmują się księgowi.

    Z pewnością nie zajmują się takimi duperelami jak wybór OSa na
    terminale dostępowe. Szukają najlepszego dostawcy usług chmurowych.

  • 118. Data: 2017-12-24 15:55:46
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 3:09:31 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Profesjonaliści w korporacjach nie zajmuja sie rozwiązywaniem tego typu
    > problemów. Rozwiązywaniem wyboru OSa zajmują się księgowi.

    Bo księgowi najlepiej wiedzą jakie ficzery mają jakie OSy?

    Pozdrawiam

  • 119. Data: 2017-12-24 15:59:36
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 3:39:32 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > Z pewnością nie zajmują się takimi duperelami jak wybór OSa na
    > terminale dostępowe. Szukają najlepszego dostawcy usług chmurowych.

    To będzie padało ;-)
    Pozdrawiam

  • 120. Data: 2017-12-24 16:20:19
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 14:52:19 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > na poziomie C64/Atari/ZX Spectrum. Pozostałe tylko wyżej. Mówimy o końcu
    > lat 80tych kiedy informatyzował się Kowalski, choć wtedy Kowalski był

    dos faktycznie mial malo features
    ale nawet nie o to chodzi, problem raczej w tym ze to co implementowal dos
    implementowal bardzo brzydko i bez glowy
    (oraz beznadziejnie) ew mozna sie zastanowic na ile to byla wina dosu a na ile
    owczesnej platformy pecetowej - jesli jednak potraktowac to calosciowo to kiszka
    byla potezna, w dosie nawet font byl brzydki