  • 11. Data: 2018-06-12 20:35:38
    Temat: Re: pytanko
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 13:00, Adam pisze:
    > Oj, waść chyba lewą nogą wstałeś z łóżka, albo przez całą noc śnił Ci
    > się zawieszony wybierak ;)
    >
    > Czyżbyś żartu nie zauważył?
    Tak, w wydaniu Akarma żart :)
    Znany jest z tych swoich prostackich żartów.

  • 12. Data: 2018-06-12 22:11:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 07:41:32 +0200, jacek napisał(a):

    > Stały czy przemienny i jakiej częstotliwości?
    > Jakiej grubości blacha i z jakiego materiału?
    > Teoretycznie popłynie najkrótszą drogą pomiędzy
    > zaciskami przez całą grubość ale to zależy
    > czy nie dojdzie efekt naskórkowości dla AC?

    Nic z tego - nie ma "najkrotsza droga", tylko wszystkimi drogami.

    Dluzsza droga mniejszy, krotsza droga wiekszy, bo opornosc mniejsza.

    Gdyby blacha byla wieksza (nieskonczona), to pieknie by sie sprawdzila
    metoda z licealnych olimpiad fizycznych:
    podlaczmy tylko jeden przewod i wstrzyknijmy w niego prad I.
    prad sie rozejdze we wszystkie strony jednakowo, zmniejszajac sie w
    zaleznosci od odleglosci.

    Potem podlaczamy tylko drugi przewod i wstrzykujemy prad -I.
    Rozchodzi sie analogicznie.

    Podlaczamy wiec dwa przewody ... i prad jest zlozeniem (superpozycja)
    obu poprzednich rozkladow.

    J.

  • 13. Data: 2018-06-12 23:47:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jacek pisze tak:

> [...]
    > Teoretycznie popłynie najkrótszą drogą pomiędzy
    > zaciskami przez całą grubość ale to zależy
    > czy nie dojdzie efekt naskórkowości dla AC?

    Prąd stały, blacha ze srebra, 5mm gruba.

    Jak mnie ktoś wku w pracy to go o to pytam ;)
    Tak jak kiedy mi wmawiali, że są bezpieczniki szybkie i szybsze.
    Taaa są nawet takie co przewidują zwarcie jasnowidzeniem.

    ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2018-06-12 23:47:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 11:16:24 +0200, Akarm napisał(a):

    > Również jak je spiąść, czym przykręciść i w którą stronę obróciść.

    Formalnie masz rację. Tyle że naród mówi po swojemu. Kiedy się uczyłem
    gramatyki, np. obowiązywała forma "unikalny" a dziś powszechnie i
    formalnie używa się "unikatowy". Kiedyś i "wziąść" będzie poprawne :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-06-12 23:50:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    HF5BS pisze tak:

    > Inne równie ważne, punkt drugi.
    > Resztę netykiety znajdź sobie sam, mam ważniejsze sprawy, niz
    > użeranie sie z kkimś, co nie wnosi nic do dyskusji.
    > Reszta haseł - bon-ton, kultura osobista, kindersztuba, i tak
    > dalej, etcetera.

    pax między narody :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2018-06-13 00:30:40
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Formalnie masz rację. Tyle że naród mówi po swojemu. Kiedy się uczyłem
    > gramatyki, np. obowiązywała forma "unikalny" a dziś powszechnie i
    > formalnie używa się "unikatowy". Kiedyś i "wziąść" będzie poprawne :)

    Krystyno Pawłowicz co z robiłaś z Jackiem Maciejewskim?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2018-06-13 10:57:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Tuesday, June 12, 2018, 11:44:45 AM, you wrote:

    > To prawda, ze http://rtfm.killfile.pl/#poprawnie
    > Ale zastosować to http://rtfm.killfile.pl/#grzecznosc wartało by,

    Nie widzę w powyższym niczego niegrzecznego.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2018-06-13 11:00:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, June 13, 2018, 12:30:40 AM, you wrote:

> [...]

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/unikalny-i-unikato
    wy;11125.html

    > Krystyno Pawłowicz co z robiłaś z Jackiem Maciejewskim?

    Przerażające.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2018-06-13 11:36:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]
    >Tak jak kiedy mi wmawiali, że są bezpieczniki szybkie i szybsze.
    >Taaa są nawet takie co przewidują zwarcie jasnowidzeniem.

    No wiesz - w teorii przetwarzania sygnalow tak to wychodzi - ze
    odpowiedz zaczyna sie na dlugo przed sygnalem.

    Jest co prawda i uzasadnienie - taka delta Diraca zaczyna sie w
    nieskonczonej przeszlosci ...

    J.

  • 20. Data: 2018-06-13 12:03:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2018 11:00:12 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/unikalny-i-unikato
    wy;11125.html

    Tam pisze o czasach nieco późniejszych od tych o których ja wspominałem.
    Mój polonista miał uraz na punkcie "unikalności" i dość dokładnie nam
    wbił w makówy swój punkt widzenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.