  • 11. Data: 2017-02-06 10:21:21
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > I drugie obostrzenie, jeśli transmisja jest w jakiś sposób zakodowana,
    > zabronione jest dekodowanie.

    Jak definiuje się "jakiś sposób zakodowania"? Kiedyś transmisję modemową
    w liniach telefonicznych tępiono na podstawie paragrafu o tym, że "przez
    telefon należy się porozumiewać językiem jawnym". Protokół transmisji
    ciągu bitów był najwyraźniej mało jawny dla władców telefonów. Mnie jest
    trudno znaleźć istotne różice między jawnością modulacji fazy w modemie
    300 bps i modulacją amplitudy (lub czego innego) w radiotelefonie. Więc
    może i w tym obostrzeniu jest jakaś ciekawa interpretacja kodowania.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-02-06 10:39:26
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-06 o 09:10, Piotr Wyderski pisze:

    > Można też wysłać sygnał radio-stop. :-/
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Zawsze się zastanawiałem jak taki sygnał jest zakodowany, bo nie jest to
    chyba jedna wybrana częstotliwość.

  • 13. Data: 2017-02-06 10:44:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Monday, February 6, 2017, 10:21:21 AM, you wrote:

> [...]
    > 300 bps i modulacją amplitudy (lub czego innego) w radiotelefonie. Więc
    > może i w tym obostrzeniu jest jakaś ciekawa interpretacja kodowania.

    300bps to było FSK a nie PSK. Tak tylko w kwestii formalnej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2017-02-06 10:54:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > 300bps to było FSK a nie PSK. Tak tylko w kwestii formalnej.

    To formalnie jeszcze bliższe modulacji FM stosowanej w radiofonii.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-02-06 11:07:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Jak definiuje się "jakiś sposób zakodowania"? [...]

    A jak dokładnie jest napisane w ustawie? Kodowanie czy szyfrowanie?

    P.P.

  • 16. Data: 2017-02-06 11:20:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > A jak dokładnie jest napisane w ustawie? Kodowanie czy szyfrowanie?

    Dołączam się do pytania. Sam bym sprawdził, gdybym wiedział która
    ustawa to reguluje (albo stara się regulować).

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-02-06 11:27:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...

    >300bps to było FSK a nie PSK. Tak tylko w kwestii formalnej.

    FSK - jakas tam forma "kodowania".

    Przy PSK oprocz samej modulacji moga dochodzic jakies cuda typu
    Viterbi - i juz mamy szyfrowanie pelna geba :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-02-06 11:28:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Grzegorz wrote:

    >Nie ma czegoś takiego jak "policja", tam jest kilka
    >wyspecjalizowanych
    >działów, często z własnymi środkami łączności. Np. wrocławska
    >drogówka
    >używa łączności nieszyfrowanej, a MPK AFAIK stoi na Tetrze. :-)))

    A nie przeszli w duzej czesci na zwykle komorki ?

    J.

  • 19. Data: 2017-02-06 11:33:18
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > 300 bps i modulacją amplitudy (lub czego innego) w radiotelefonie. Więc
    > może i w tym obostrzeniu jest jakaś ciekawa interpretacja kodowania.

    Nie znam przepisów, napisałem, co mi kolega hobbysta kolei powiedział.
    Jak dla mnie, to jak pójdzie eter coś, co nadawca zakodował w taki
    sposób, że tylko adresat jest w stanie odczytac informację, to jest
    szyfrowanie.

    Zamodulować w jakims typie PSK to jeszcze nie znaczy zakodować.

    --
    viktorius

  • 20. Data: 2017-02-06 11:48:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

> [...]
    > Jak dla mnie, to jak pójdzie eter coś, co nadawca zakodował w taki
    > sposób, że tylko adresat jest w stanie odczytac informację, to jest

    Taka definicja jest do kitu, bo niczego nie definiuje.

    > Zamodulować w jakims typie PSK to jeszcze nie znaczy zakodować.

    Tak właśnie mówili w PPTiT, w SB, czy gdzie tam jeszcze. Nie mamy modemu,
    bo nam nie dali na niego przydziału dewiz, więc nie jesteśmy w stanie
    odczytać inforamcji, jakie ekstremiści przekazują sobie piszcząc w druta.

    --
    Jarek