  • 51. Data: 2014-07-24 01:35:28
    Temat: Re: rajd przez molo w Sopocie - syn kogoś znanego?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-23 15:14, SW3 pisze:

    > Niestety, nie da się zapewnić całkowitego bezpieczeństwa. Może jakby
    > koło każdego człowieka postawić policjanta...
    > Najskuteczniejszą obroną jest sprawiedliwe karanie a nie prewencja.

    Przy czym zakładając, że mamy do czynienia z osobą z nieprawidłowo
    funkcjonującym mózgiem, może się okazać że nic tu nie zadziała, poza
    kaftanem bezpieczeństwa w zakładzie zamkniętym.

    I żeby nie było - nie jestem zwolennikiem tego że niepoczytalność czy
    popełnienie przestępstwa pod wpływem jakiejkolwiek choroby zwalnia z
    odpowiedzialności.
    Takie coś mogłoby znieść ewentualnie z kryterium umyślności, być
    okolicznością łagodzącą, ale jednak nie zwalniać całkowicie i
    automatycznie z odpowiedzialności.

    I obojętnie czy mówimy o wypadku drogowym spowodowanym tym że ktoś
    akurat kichnął, dostał zawału serca, nie zobaczył czegoś z powodu wady
    wzroku, czy właśnie nagle mu się "głosy odezwały" i kazały rozjeżdżać
    przechodniów.

  • 52. Data: 2014-07-24 01:36:40
    Temat: Re: rajd przez molo w Sopocie - syn ??
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-23 14:59, MichałG pisze:

    > faceci i tak chodza (nazywaja sie policja) tylko nic nie mogą...

    Móc mogą, ale jak czasami widzę wyczyny tej formacji, to może i dobrze
    że ich tam nie było? Do 22 rozjechanych trzeba by dopisać jeszcze
    kilkunastu postrzelonych.

  • 53. Data: 2014-07-26 23:40:15
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.07.2014 o 13:13, SW3 pisze:
    /.../
    > Podobno jakby się okazało, że był pod wpływem narkotyków to grozi mu do
    > 15 lat. Czyli jeśli to robił pod wpływem to należy się większa kara a
    > jeśli rozjeżdżał ludzi z pełną świadomością to mniejsza - kto wymyślał
    > takie prawo?

    Ziobro? Jak nie Ziobro to przepraszam.

  • 54. Data: 2014-07-26 23:41:20
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.07.2014 o 00:39, Gotfryd Smolik news pisze:
    /.../

    > No i nijak ostro karać za pijaństwo za kółkiem - wszak jak wsiadał, to
    > nie był "zdolny do oceny" :P

    To jest logiczne i obowiązywało przy np włamaniu czy pobiciu, ale przez
    jakiś czas przy wypadku już nie.

  • 55. Data: 2014-07-27 01:51:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-26 23:41, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 23.07.2014 o 00:39, Gotfryd Smolik news pisze:
    > /.../

    > To jest logiczne i obowiązywało przy np włamaniu czy pobiciu, ale przez
    > jakiś czas przy wypadku już nie.

    No tego dlaczego "niepoczytalny bo pijany" jest okolicznością
    obciążającą, a "niepoczytalny bo nie wziął tabletki" jest łagodzącą (a
    wręcz wyłączającą winę) to chyba nigdy nie zrozumiem.