  • 1. Data: 2011-09-13 22:24:10
    Temat: Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?
    Od: MM <k...@g...pl>

    Zbliża się czas odnowienia ubezpieczenia auta OC+AC, chodzę po tych
    kalkulatorach i generalnie ceny powiedzmy są podobne, jednak w L4 podstawę
    wyliczył mi bardzo korzystną, co prawda brakuje mi paru opcji (np
    Assistance na Europę, ubezpieczenie szyb) w kalkulatorze, ale wydaje mi
    się że jak się to doda to i tak cena będzie atrakcyjna.

    Na co zwrócić uwagę przy AC (udział własny, amortyzacja części, wariant
    warsztat - to wiem)
    Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?

    Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

  • 2. Data: 2011-09-14 07:50:27
    Temat: Re: Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:24:10 +0200, MM napisał(a):

> [...]
    > Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?
    >
    > Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

    Wykonywanie napraw w ASO na oryginalnych częściach.
    Samochód zastępczy na cały czas naprawy.

    Ja mając te dwie rzeczy jako priorytet najtaniej wyszło w PZU.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2011-09-14 09:16:33
    Od: k...@o...pl

    > Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?

    Zielona karte dostaje sie do OC a nie do AC

    > Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

    To przede wszystkim. Poczytaj opinie ludzi, ktorzy mieli do czynienia z
    ubezpieczalniami i na tej podstawie wybierz ta wlasciwa. Aaa... i sprawdz od
    jakiej wartosci auta masz liczone AC i jaka jest wg nich utrata warosci.
    kapec

  • 4. Data: 2011-09-14 09:45:56
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 14-09-2011 o 07:50:27 huri_khan <s...@s...pl> napisał(a):

    > Wykonywanie napraw w ASO na oryginalnych częściach.
    > Samochód zastępczy na cały czas naprawy.
    >
    > Ja mając te dwie rzeczy jako priorytet najtaniej wyszło w PZU.

    Mi w PZU wyszło prawie 4 tyś

    W L4 bez udziału własnego, opcja warsztat, wyszło ok 2,4.

    Później był mBank ~3tyś, reszta to tak ok 3,5.

    Generali to chyba chciał nawet ponad 5 tyś

    Pakiety OC + AC

    W kalkulatorze L4 brakuje mi lepszego Assistance, ubezpieczenia szyb
    (takie oferowali kiedyś) i to chyba wszystko. Wydaje mi się że cena by
    była grubo poniżej 3 tyś za "wypas".

    Różnica w cenie kolosalna - to nie jest 100-300 zł różnicy.

  • 5. Data: 2011-09-14 10:31:16
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 14-09-2011 o 09:16:33 <k...@o...pl> napisał(a):

    > Zielona karte dostaje sie do OC a nie do AC

    Tak wiem, ale gdzieś czytałem że jakiś ubezpieczyciel chciał pieniędzy za
    wydanie takiej karty...

  • 6. Data: 2011-09-14 14:10:16
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 09:45:56 +0200, MM napisał(a):

    > Mi w PZU wyszło prawie 4 tyś
    >
    > W L4 bez udziału własnego, opcja warsztat, wyszło ok 2,4.

    Ale czy opcja warsztat pozwala na ASO czy na warsztaty wybrane przez L4 ?

  • 7. Data: 2011-09-14 21:16:35
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>> Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

    ostatnio likwidowano mi szkodę w ramach ubezpieczenia szyb z L4
    szkodę zgłosiłem w poniedziałek, samochód podstawiłem we wtorek (mogłem
    wybrać 1 z 3 warsztatów) i w ten sam dzień odebrałem.
    minimalną ilość (a może liczbę?) dokumentów wypełniłem w warsztacie wymiany
    szyb.

  • 8. Data: 2011-09-15 16:12:46
    Od: Link Cztery <l...@g...com>

    On Sep 14, 10:31 am, MM <k...@g...pl> wrote:
    > Dnia 14-09-2011 o 09:16:33 <k...@o...pl> napisa (a):

    > Tak wiem, ale gdzie czyta em e jaki ubezpieczyciel chcia pieni dzy za
    > wydanie takiej karty...

    MM, zakres polis AC jest zróżnicowany, a zróżnicowanie uzależnione od
    ceny.
    Nie oznacza to jednak, że niższa cena AC = mniejszy zakres, więcej
    wyłączeń etc.
    Oprócz wymienionych przez ciebie czynności, przed zawarciem umowy na
    polisę odwiedź naszą stronę (dział "Pobierz pliki i OWU") i zapoznaj
    się z zakresem polisy, tj.:
    - sumą ubezpieczenia,
    - obowiązkami ubezpieczonego
    - czy jest zapis o minimalnej wysokości szkody, która może zostać
    usunięta
    Wspomniana przez Ciebie Zielona Karta będzie dołączana gratisowo do
    pakietu OC+AC, musisz ją jedynie aktywować przed wyjazdem.

    Jeśli miałbyś dodatkowe pytania, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez
    oficjalny blog Link4.

  • 9. Data: 2011-09-15 16:34:52
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 22:24, MM pisze:

    [...]
    > Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

    L4 raczej nie jest instytucją charytatywną, więc haczyk musi być.

    Przykład, naprawa z AC, wycena TU: 1500PLN, wycena ASO: 6000PLN.

    Obie wyceny oczywiście chore jedna za wysoka druga za niska. Z tego co
    wiem, w przypadku L4 nie naprawisz w dowolnym ASO bezgotówkowo, być może
    dzięki temu maja niższe koszty, więc mogą sobie pozwolić na niższe stawki.

    A.

  • 10. Data: 2011-09-20 15:17:51
    Od: Link Cztery <l...@g...com>

    On Sep 15, 4:34 pm, Arek <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > dzięki temu maja niższe koszty, więc mogą sobie pozwolić na niższe stawki.

    Arek, uprościłeś sprawę. Jak to na ogół w takich sytuacjach bywa,
    wszystko zależy od tego jakiego rodzaju polisę AC sobie wykupimy.
    Niemal każdy ubezpieczyciel rozróżnia dwa rodzaje likwidacji szkód.
    Kierowca może dokonać wyboru, z którego rodzaju chce skorzystać. W
    jednym przypadku, naprawa będzie odbywała się z wykorzystaniem części
    o stopniu zużycia zbliżonym do tego, w jakim był samochód przed
    wypadkiem, a w drugim przypadku naprawa odbędzie się z użyciem nowych
    części. Zapis o tym jakie części zostaną użyte przy likwidacji szkody
    ZAWSZE widnieje w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, które - w
    przypadku Link4 - udostępniane są non stop do pobrania z naszej strony
    internetowej.

    W razie dodatkowych pytań zachęcam do odwiedzenia bloga Link4.
    Znajdziecie tam zakładkę kontaktową.