  • 71. Data: 2013-10-13 17:28:01
    Temat: Re: rewolucja w OC
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 października 2013 17:00:29 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Osobnik posiadaj�cy mail k...@g...com napisa�(a) w poprzednim odcinku
    co nast�puje:

    > Spr�buj.
    >
    > Na razie �adnego przepiu pdoa� ci sie nie uda�o.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawia... Budzik
    >
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu� tak�e
    "_")

    > Za g�rami za lasami �y� Bin Laden z Talibami, a� pewnego dnia we wtorek gdy
    >
    > dopisa� mu humorek zamiast escape wcisn�� enter i rozjeba� World Trade
    Center.

    Znajdz sobie. Jest kapitalizm i w moim interesie jest żebyś był niedouczony.

  • 72. Data: 2013-10-13 18:51:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > tak, tak. Znasz te przepisy tak samo dobrze jak zagadnienie konfiguracji
    > czytnika

    A mnie wzrusza jak zwykłe snobowanie na coś ktoś postrzega jako wiedzę na
    dany temat

  • 73. Data: 2013-10-13 19:55:16
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-10-13 16:15, k...@g...com pisze:

    > Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

    Nie, nie.
    Tutaj się mylisz.
    Ja wiedzę na ten temat posiadam i jestem jej świadom.
    Państwo jest regulatorem rynku i w pewnym zakresie gwarantem, natomiast
    graczami strony podażowej są firmy ubezpieczeniowe. To one w ramach
    posiadanych środków i w oparciu o obowiązujące przepisy zbierają składki
    i likwidują szkody działając tak, aby suma tego pierwszego była większa
    od tego drugiego powiększonego o koszty własne. Powyższe dotyczy
    ubezpieczeń komunikacyjnych jako całości, a ubezpieczenie OC posiadaczy
    pojazdów jest ich częścią - o tyle szczególną, że obowiązkową dla firm
    oferujących ubezpieczenia komunikacyjne. Te firmy tak kalkulują składki
    i uzależniają je od różnych (indywidualnie przyjętych) parametrów, aby
    ich działalność przynosiła zysk (a właściwie, aby zwiększyć wartość
    firmy). Tu kombinacji może być mnóstwo, tak jak mnóstwo jest dróg do
    osiągnięcia celu (mogą np. mieć niskie składki w celu nałapania klientów
    i sprzedaży im innych ubezpieczeń komunikacyjnych, mogą mieć stawki
    zaporowe przyjmując z góry, że OC to działalność deficytowa, mogą się
    nastawiać na klienta bezszkodowego, na posiadaczy Dacii, na mieszkańców
    wsi, na świeżych kierowców...). W skrócie - wolny rynek w oparciu o
    pewne zasady (jak TAXI, czy komunikacja miejska). Ale absolutnie błędne
    jest twierdzenie, że to państwo jest ubezpieczycielem, że są jakieś
    tajne uzgodnienia opublikowane w Rzeczpospolitej 15 lat temu, oraz że
    stawki OC mogą jedynie maleć.
    Biorąc pod uwagę twoją zacytowaną odpowiedź nie liczę na ustosunkowanie
    się do powyższego, jednak może to, co napisałem skłoni cię do rewizji
    poglądów. No chyba, ze to ty przekonasz mnie do swoich...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 74. Data: 2013-10-13 20:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Znajdz sobie. Jest kapitalizm i w moim interesie jest żebyś był
    > niedouczony.

    Aha, a jaki to dla ciebie interes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 75. Data: 2013-10-14 15:02:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-13 19:55, LEPEK pisze:

    > Państwo jest regulatorem rynku i w pewnym zakresie gwarantem, natomiast graczami
    strony podażowej są firmy ubezpieczeniowe. To one w ramach posiadanych środków
    [...]

    Wiesz, masz oczywiście 100% racji, ale uwzgędniając tzw. target, wyrażasz się zbyt
    zawile.
    Może prościej:

    Co ma państwo do OC?
    1) państwo nakazuje wykupienie polisy posiadaczowi pojazdu
    2) państwo określa (minimalne) obowiązki TU w ramach OC, i ogólne zasady zawierania
    umów (np. terminy)
    3) państwo nakazuje każdemu TU, które oferuje ubezpieczenia komunikacyjne, mieć w
    ofercie polisy OC

    Natomiast państwo:
    - NIE ustala składek OC
    - NIE nakazuje ich zmian
    - NIE ma nic do pieniędzy, które pochodzą z tych składek, na żadnym etapie
    - NIE jest gwarantem wypłat (gwarantem jest TU, a w dalszej kolejności - UFG, który
    choć umocowany
    ustawowo, też nie jest państwowy, tylko należy do Towarzystw będących jego członkami,
    i do którego
    odprowadza się jakiś mały % od każdej polisy).

  • 76. Data: 2013-10-14 15:15:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-12 14:31, Budzik pisze:

    > Mam wrażenie, ze mamy do czynienia z jakims dzieciakiem co sobie jaja
    > robi...

    Kogutek ma tu długie tradycje! Jedną z przyczyn, że zaglądam jeszcze na grupę jest
    rozrywka, jakiej dostarcza...