  • 1. Data: 2017-11-27 11:36:12
    Temat: rezonator SMD i pole masy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam pytanie o rezonatory kwarcowe w obudowach SMD.
    pod spodem obudowy są cztery pola lutownicze - dwa z nich (po
    przekątnej) to wyprowadzenia rezonatora. Kolejne dwa w datasheetach są
    często oznaczane jako "GND".
    W bibliotekach Eagle'a z tego co widzę ta masa nie jest do niczego
    podłączona, a więc pola lutownicze widza w powietrzu - w elemencie na
    schemacie nie ma w ogóle odpowiednich wyprowadzeń.

    I tutaj pojawia się wątpliwość: powinienem modyfikować bibliotekę tak,
    aby te dwa wiszące piny były podłączone do masy, czy mogę zostawić tak,
    jak jest?

  • 2. Data: 2017-11-27 16:49:19
    Temat: Re: rezonator SMD i pole masy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 11:36, Atlantis pisze:
> [...]
    >
    > I tutaj pojawia się wątpliwość: powinienem modyfikować bibliotekę tak,
    > aby te dwa wiszące piny były podłączone do masy, czy mogę zostawić tak,

    Jakieś takie rezonatory używam w których dwa przeciwległe pola łączę do GND.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-11-27 17:58:19
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.11.2017 um 11:36 schrieb Atlantis:
> [...]
    >
    > I tutaj pojawia się wątpliwość: powinienem modyfikować bibliotekę tak,
    > aby te dwa wiszące piny były podłączone do masy, czy mogę zostawić tak,

    Zawsze podłączam do masy. Co prawda to mała moc, ale zawsze mogą być
    problemy z EMC.

    Waldek