  • 1. Data: 2010-10-08 19:22:05
    Temat: ciekawa historia dotycząca cofania liczników
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zasłyszane od znajomego handlarza. Historia nieprawdopodobna ale ponoć
    prawdziwa i powtarzana ostatnio w środowisku.
    Jego kolega z branży sprzedał kiedyś samochód, nie wchodzmy w
    szczegóły, był to niemiecki samochód klasy średniej o wartości około
    15tyś zł. Auto miało przez niego cofniety licznik, o około 70ty km.
    Osoba która kupiła to auto sprawdziła sobie stan licznika w serwisie
    gdzie w sterowniku zapisywany był oryginalny przebieg. Po tym fakcie
    zażądała od handlarza gotówką kilka tys złotych (ok. 30% wartości
    auta) oczywiście odmowił, podobno chciał auto przyjąć z powrotem.
    Kupujący odrzucił ta propozycje i zgłosił sprawe do prokuratora
    (bardziej jako odwet niż z chęci wywalczenia kasy). Po ok. roku dostał
    wyrok. Mały, podobno grzywne kilkaset zł ale nie w tym rzecz. Po kilku
    miesiącach od wyroku handlarz ten widzi owo auto na popularnym
    serwisie otomoto. Wszystko pięknie ładnie, stan licznika zaledwie
    kilka tyś więcej niż sam ustawił. Zawiść polska znana jest w całym
    świecie więc wysłał znajomego żeby to auto kupił dla niego. Oczywiście
    przy transakcji ze strony właściciela zero informacji że auto ma w
    rzeczywistości te 70tys więcej.
    I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
    zgłaszając oszustwo... sprawa w toku.
    Dwulicowość ludzi nie zna granic.

  • 2. Data: 2010-10-08 21:35:05
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <[moje_inicjaly]@post.pl>

    Użytkownik "BearBag" napisał:

    Zasłyszane od znajomego handlarza. (...)
    I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
    zgłaszając oszustwo... sprawa w toku.
    Dwulicowość ludzi nie zna granic.

    Żadna dwulicowość - po prostu zemsta :)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 3. Data: 2010-10-08 22:01:33
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Zasłyszane od znajomego handlarza. (...)
    > I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
    > zgłaszając oszustwo... sprawa w toku.
    > Dwulicowość ludzi nie zna granic.
    >
    > Żadna dwulicowość - po prostu zemsta :)

    ale ja pisałem o tym gościu który kupił auto a nie o handlarzu, on sie
    zachował raczej przewidywalnie.

  • 4. Data: 2010-10-09 00:44:50
    Od: "TS" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >I zgadnijcie co robi nasz handlarz... udaje się do prokuratora
    >zgłaszając oszustwo... sprawa w toku.

    Czyli handlarz kupując to auto był świadomy, że licznik jest cofnięty:)
    Pozostaje tylko to udowodnić.

  • 5. Data: 2010-10-09 02:28:52
    Od: othello <b...@v...com>

    TS wrote:

    > Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Czyli handlarz kupując to auto był świadomy, że licznik jest cofnięty:)
    > Pozostaje tylko to udowodnić.

    W następnym odcinku Agatha Christie wyjaśni wszystkie szczegóły śledztwa
    przeprowadzonego przez Scotland Yard w tej sprawie.

  • 6. Data: 2010-10-09 19:10:27
    Od: "Marynarz" <p...@p...onet.pl>

    A mogło by byc tak prosto jak w UK - po wpisaniu vin czy tam jakiegoś numeru
    rejestracyjnego do internetowej bazy danech do której dostęp ma każdy
    śmiertelnik wyświetla się cały przebieg auta i napraw na motach. Nikt tutaj
    nie cofa licznika bo i po co. Nawet jeżeli ktoś by chciał no to o ile mógłby
    to zrobić od ostatniego badania ...

  • 7. Data: 2010-10-09 19:43:44
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 9 Paź, 19:10, "Marynarz" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nie cofa licznika bo i po co. Nawet jeżeli ktoś by chciał no to o ile mógłby

    tak tylko zmuś jeszcze Polaka żeby robił naprawy i przeglady w ASO.
    Może do czasu konca gwarancji, ale to też nie wszyscy.
    Zresztą czemu sie dziwić, niech najpierw serwisy autoryzowane
    zmniejszą ceny o 80%, wtedy porozmawiamy o naprawach u nich.

  • 8. Data: 2010-10-09 20:05:03
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 19:43, BearBag pisze:

> [...]
    > Zresztą czemu sie dziwić, niech najpierw serwisy autoryzowane
    > zmniejszą ceny o 80%, wtedy porozmawiamy o naprawach u nich.

    Tu nie chodzi o ASO tylko o obowiązkowe przeglądy rejestracyjne i
    notowanie przebiegu pojazdu do rejestru badań technicznych.

  • 9. Data: 2010-10-09 21:14:38
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "BearBag" <c...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > tak tylko zmuś jeszcze Polaka żeby robił naprawy i przeglady w ASO.
    > Może do czasu konca gwarancji, ale to też nie wszyscy.

    Niee... Masz trochę mylne pojęcie: zerknij sam:
    http://motinfo.direct.gov.uk/internet/jsp/ECHID-Inte
    rnet-History-Request.jsp

    rej L4BUR
    test nr 664549540269

    Znajdziesz podstawowe informacje o aucie i rezultaty kilku ostatnich badań
    technicznych (robionych gdziekolwiek, byle mieli uprawnienia), łącznie z
    komentarzami testującego co się nadaje do poprawki.

    Nie wiem ile PLNow wydano na CEPIK, ale wiem, ze bezsensownie (wiedzą, ale
    nie powiedzą). Zresztą - już nawet mnie to nawet nie dziwi.

  • 10. Data: 2010-10-09 22:48:41
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-10-09 21:14, hants pisze:

    > Nie wiem ile PLNow wydano na CEPIK, ale wiem, ze bezsensownie (wiedzą,
    > ale nie powiedzą). Zresztą - już nawet mnie to nawet nie dziwi.

    kilkaset milionów ;)
    google:
    forum diagnosta.pl
    ;-) wielokrotnie się kwota przewija. W ramach ciekawostki - takie
    "bzdury" jak przebieg samochodu - nie są zapisywane w danych badania i
    wysyłane do cepik-u - no bo i po co ?