  • 1. Data: 2015-05-03 22:09:21
    Temat: scenic II - odpalanie
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    witam, od paru dni pojawił się problem z odpalaniem mojego scenica /2007r.
    benzyna 1,6/
    Po włożeniu karty i wciśnięciu start auto nie chce zapalić /tak się dzieje
    raz na 3-4 uruchmienia/, pojawia się "dziwny" odgłos, jakby coś z
    rozrusznikiem, jakby coś gdzieś nie łączyło, za drugim razem auto zapala bez
    problemu. w czym może być problem?

  • 2. Data: 2015-05-03 22:21:29
    Temat: Re: scenic II - odpalanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 3 May 2015 22:09:21 +0200, Marcin napisał(a):

> [...]
    > raz na 3-4 uruchmienia/, pojawia się "dziwny" odgłos, jakby coś z
    > rozrusznikiem, jakby coś gdzieś nie łączyło, za drugim razem auto zapala bez

    Szklana kula mówi że bendix, ale opis jest mocno "dziwny", więc i diagnoza
    niepewna :)

  • 3. Data: 2015-05-03 22:26:42
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Wyglada to tak, że gdy włożę kartę i nacisnę na guzik uruchamiający silnik
    pojawia się odgłos jakby zgrzytania i piszczenia. Następnie auto gaśnie.
    Gdzieś na forum wyczytałem że jest to kwestia czyszczenia rozrusznika....

  • 4. Data: 2015-05-04 00:00:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 3 May 2015 22:26:42 +0200, Marcin napisał(a):

> [...]
    > Gdzieś na forum wyczytałem że jest to kwestia czyszczenia rozrusznika....

    Tu masz film z uszkodzonym bendixem:
    https://www.youtube.com/watch?v=BkgeiCfT1sM

    Jeśli to jest to, to czyszczenie pomoże - na tydzień albo nawet dwa ;)

  • 5. Data: 2015-05-04 21:14:25
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy po prostu przypadek, ale dziś
    używałem tylko drugiej karty i problem ani razu się nie pojawił...
    przypadek????

  • 6. Data: 2015-05-05 01:00:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 4 May 2015 21:14:25 +0200, Marcin napisał(a):

    > Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy po prostu przypadek, ale dziś
    > używałem tylko drugiej karty i problem ani razu się nie pojawił...
    > przypadek????

    Myślę że przypadek.

    W przypadku problemów z kartą samochód się w ogóle nie włączy.
    Nie ma to jak spowodować mechanicznych problemów (które mają swoje śródło w
    dziwnych dźwiękach, bo piszesz o zgrzytaniu i piszczeniu).

    Więc z jakąś nie taką kartą samochód albo pozostanie "martwy", albo
    najwyżej będzie normalnie kręcił rozrusznikiem tylko silnik nie odpali.

  • 7. Data: 2015-05-05 22:34:55
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 5 May 2015 01:00:56 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Więc z jakąś nie taką kartą samochód albo pozostanie "martwy", albo
    >najwyżej będzie normalnie kręcił rozrusznikiem tylko silnik nie odpali.

    Jak nie rozpozna karty to nawet nie zakręci rozrusznikiem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2015-06-09 14:14:51
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    Podlacz CLIP'a, albo jedz od razu do elektryka.
    --
    Dman-666