  • 1. Data: 2015-05-04 17:33:57
    Temat: Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Boczna droga prowadząca do kilku domów na wniosek kilku pieniaczy Zarząd
    Dróg postawi zakaz ruchu z dopiskiem "nie dotyczy mieszkańców".

    Kurier miał przesyłkę do jednego z tych domów i stanął przed zakazem i
    zadzwonił do odbiorcy aby ten się pofatygował po paczkę, albo mu załatwił
    zezwolenie od Policji, albo załatwił w Zarządzie Dróg zmianę tabliczki na
    "nie dotyczy dojazdu do posesji".

    Oczywiście odbiorca się wkurzył i złożył reklamację która to została
    odrzucona.

    Dwa pytania:
    1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?
    2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

    Pytałem znajomego listonosza i ten mi powiedział że oni "z mocy prawa" mogą
    ignorować zakazy, ale paragrafu nie podał - powiedział że tak ich uczą na
    kursach, ale coś mi się to naciągane wydaje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-05-04 17:57:00
    Temat: Re: Czy kurier moze zignorowac zakaz ruchu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >załatwił zezwolenie od Policji, albo załatwił w Zarządzie Dróg zmianę
    >tabliczki na "nie dotyczy dojazdu do posesji".

    Duza, ciezka ? Bo ja widuje takich co roznosza ... no ale oczywiscie
    male.

    >Oczywiście odbiorca się wkurzył i złożył reklamację która to została
    >odrzucona.
    >Dwa pytania:
    >1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

    A na jakiej podstawie ?

    >2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

    A nie ?
    Cos mi sie widzi, ze kurier mial juz do czynienia z policja w podobnej
    kwestii ... choc regularnie widuje takiego, ktorego zakaz wydaje sie
    nie dotyczyc - widac policja jak chce, to potrafi byc rozsadna :-)

    >Pytałem znajomego listonosza i ten mi powiedział że oni "z mocy
    >prawa" mogą ignorować zakazy, ale paragrafu nie podał - powiedział że
    >tak ich uczą na kursach, ale coś mi się to naciągane wydaje.

    Kto ich tam wie - byc moze jest jakis zapomniany przepis upowazniajacy
    Poczte Polska. Byc moze juz niewazny.

    Teraz jest jeszcze jeden bat - to wlasiciel nieruchomosci ma obowiazek
    umiescic skrzynke w miejscu publicznie dostepnym.
    No ale skrzynka nie paczka, a dostep to nie od razu dojazd ...

    J.

  • 3. Data: 2015-05-04 19:03:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ergie"

[...]

    ---
    Nóżek nie miał ?

    albo mu załatwił
    zezwolenie od Policji,
    ---
    Urząd zezwoleń <rotfl>

[...]

    Zależy czy znak z takim opisem został zdefiniowany przepisami prawa.

    2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?
    ---
    Jakby istotna była treść tabliczki.

[...]
    Listonosze z Inpost nie doręczają mi powtórnych awiz. Też ich pewnie tak
    uczyli.

  • 4. Data: 2015-05-04 20:07:39
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 4 May 2015 17:33:57 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    >1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

    Nie.

    >2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

    Tak.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2015-05-04 20:43:10
    Od: <1...@6...204310.invalid> (Tom N)

    jerzu w

    > Nie.

    Oj, legalnie mógł zignorować. I legalnie mógł po zignorowaniu dostać mandat
    i go przyjąć, albo i nie przyjąć, ponieważ tabliczka "nie dotyczy
    mieszkańców" powoduje, że ktoś musiałby donieść, że taki i taki nie jest
    mieszkańcem ;P

    > Tak.

    Oj, taka tabliczka "nie dotyczy dojazdu do posesji" jest razem ze znakiem
    "zakaz ruchu" równoważna brakowi jakiegokolwiek znaku (dalej niz do posesji
    nie dojedzie)

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2015-05-04 21:53:31
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 20:07:41 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:

    > Nie.

    > Tak.
    >
    > --
    > Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    > http://jerzu.waw.pl GG:129280
    > Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

    Tam jest zły znak postawiony. Powinien być zakaz wjazdu i tabliczka że kogoś nie
    dotyczy jak droga bez wylotu to znak że droga bez wylotu. Zakaz ruchu powinien być
    znakiem bez możliwości jakichkolwiek wykluczeń. Pękła rura z gazem, ustawili zakaz
    ruchu żeby od samochodu coś nie pierdolnęło i nikomu wjechać nie wolno.

  • 7. Data: 2015-05-04 22:27:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > 1. Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

    Jesli byl bezdomnym, to nie. Zakladam jednak, ze mieszkancem byl, wiec
    mial prawo wjechac. Nigdzie nie bylo napisane, czego mieszkancow to nie
    dotyczy. W kazdym razie dziad, ktory mi grozil, ze wezwie policje, albo
    tego nie zrobil, albo co bardziej prawdopodobne zostal przez te
    instytucje olany sikiem perlisto-panoramicznym.

    > 2. Czy zmiana tabliczki cos by zmieniła?

    Pewnie tak, choc ja bym tez pomyslal nad zmiana firmy kurierskiej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-05-05 09:05:44
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2015-05-04 o 19:03, re pisze:

> [...]
    >
    > Kurier miał przesyłkę do jednego z tych domów i stanął przed zakazem i
    > zadzwonił do odbiorcy aby ten się pofatygował po paczkę,

    Skąd się tacy biorą? W zeszłym tygodniu kurier mi przywiózł przesyłkę na
    palecie, chciałbym zobaczyć jak targasz na nóżkach 250kg.

  • 9. Data: 2015-05-05 09:19:02
    Od: p...@g...com

    --Czy kurier mógł legalnie zignorować zakaz?

    > Nie.

    polemizowalbym :-)

    Przykład znaku B-1 z tabliczką "Nie dotyczy oznakowanych pojazdów obsługi parku oraz
    służb komunalnych". Należy pamiętać iż zgodnie z pkt. 3.1.2. "Nie dopuszcza się
    stosowania sformułowań ogólnikowych, np. "Nie dotyczy ruchu lokalnego". Na drogach
    często można spotkać odstępstwa wyrażone tabliczkami "nie dotyczy dojazdu do posesji"
    lub "nie dotyczy mieszkańców". Wjazd za taki znak nie jest podstawą do interwencji
    przez odpowiednie służby jak Straż Miejska czy Policja. Zgodnie z SJP "posesja-
    wydzielony teren (...), stanowiący czyjąś własność", "mieszkaniec- osoba stale
    zamieszkująca jakiś teren, stale przebywająca w jakimś miejscu".

    Powyższe przykłady pokazują iż tak naprawdę przy użyciu tych dwóch zwrotów znak taki
    nie jest wiążący dla nikogo, a ponadto jest on sprzeczny z prawem, na co wielokrotnie
    wskazują orzeczenia NSA.

    P.

  • 10. Data: 2015-05-05 09:37:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.150504.invalid...

    > Oj, taka tabliczka "nie dotyczy dojazdu do posesji" jest razem ze znakiem
    > "zakaz ruchu" równoważna brakowi jakiegokolwiek znaku (dalej niz do
    > posesji
    > nie dojedzie)

    Tak jak ja to rozumiem (ale mogę się mylić) dojazd oznacza że trzeba swoją
    jazdę zacząć lub skończyć na którejś posesji. Czyli zakaz dotyczy tych co
    sobie chcą tylko pojeździć.

    W tym przypadku to niewiele zmienia, ale w mojej okolicy jest taki zakaz na
    wąskiej dróżce która łączy dwie szersze. I tam go tak rozumiem, że nie mogę
    tą droga przejechać (aby sobie skrócić trasę) ale mogę w nią wjechać gdy
    jadę do kogoś kto przy niej mieszka.

    Podobnie od kilku lat w Gliwicach działa zakaz ciężkiego ruchu w pewnych
    godzinach. Jak masz transport którego adresat mieszka w strefie objętej
    ograniczeniem to i tak możesz do miasta wjechać w zakazanych godzinach, ale
    przejechać przez nie w tych godzinach nie możesz.

    Pozdrawiam
    Ergie