  • 1. Data: 2019-05-29 17:19:54
    Temat: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Zrobił gość taki projekt, który ma ponoć zastępować kostkę ściemniacza
    SLB0587
    https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/Mikrocontrolle
    r/SLB0587Ersatz.htm

    Czy mam rozumieć, że program dla PIC-a jest napisany od nowa czy wydłubany
    jakoś z SLB0587 i przystosowany do działania z PIC12C508A?

    Czy jakaś mądra głowa programowa może na to rzucić okiem?
    Czy dużym problemem jest modyfikacja programu aby soft start jaki występuję
    domyślnie w SLB0587 przez modyfikację programu do PIC-a wydłużyć np. z
    niecałej sekundy do np 5-10 sekund. Czyli włączamy i żarówka przez 5 sekund
    rozjaśnia się.

  • 2. Data: 2019-05-29 22:17:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-29 o 17:19, jedrek pisze:
    > Zrobił gość taki projekt, który ma ponoć zastępować kostkę ściemniacza
    > SLB0587
    > https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/Mikrocontrolle
    r/SLB0587Ersatz.htm
    No a potem pisze że jest nowsza i procka nie trzeba.

    > Czy mam rozumieć, że program dla PIC-a jest napisany od nowa czy
    > wydłubany jakoś z SLB0587 i przystosowany do działania z PIC12C508A?
    Jak można z kości analogowej "wydłubać" program?
    Pewnie że jest napisany od nowa.

> [...]
    > występuję domyślnie w SLB0587 przez modyfikację programu do PIC-a
    > wydłużyć np. z niecałej sekundy do np 5-10 sekund. Czyli włączamy i
    To jest w asemblerze i na dodatek jeszcze trzeba mieć kompilator do pic-a
    wgrany, życzę powodzenia ale ja się od pic-ów trzymam z daleka.

  • 3. Data: 2019-05-29 22:34:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co na to zerkac skoro wartosc uzytkowa sciemniacza do zarowek wolframowych jest
    zerowa. Mozna zrobic magnetofon szpulowy i nakrecany budzik do kompletu. Tylko po co.

  • 4. Data: 2019-05-30 00:00:52
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Jak się jest Zenkiem Kapelinderem to oczywiste, że robić cokolwiek to o
    śmiech przyprawia, stratę czasu, głupotę, bo Zenek na wszystkim się zna,
    wszystko już rozgryzł i osobom, które chcą coś poznać, odkryć, zrozumieć
    odradzi wszelkie działanie, bo po co? A przeliczanie wszystko na wartość
    powoduje, że najlepiej wszystko pieprznąć w kosz, nakryć się czarnym kocem i
    czołgać się już w kierunku najbliższego cmentarza i tam w dole czekać już na
    swoją godzinę 0.

    Jak taki znawca jesteś to wskaż inne rozwiązanie prostego miękkiego startu
    dla żarówki 230V (i nie na pozystorze), bo ja od lat szukam (widocznie moje
    metody poszukiwacze są kulawe, stąd pytam, a po pytaniu przeważnie krytyka
    jak na usenecie, czy na forach przystało). A wolframy lubię i chciałem sobie
    taki miękki start wstawić żeby żarówki dłużej posłużyły.

    Znalazłem w poszukiwaniach nieudolnych taki film
    https://youtu.be/ejP7r9x8weI
    Widać tam jakiś radziecki moduł ???? w różnych wersjach mocowych, a na nim z
    daleką jakąś kostkę 6-nóżkową.
    Poszukiwania po tym kluczu cyrilcy wyrzucają mi tylko schemat podłączenia
    tego modułu. Może to jakiś moduł znany gdzieś na aliexpress (a wsadzony
    tylko w radzieckie pudełeczko). Może ktoś się na ten układ gdzieś natknął?
    W komentarzach pod filmem też nikt nie odpowiedział (zapewne same Zenki tam
    są co nie lubią udzielać odpowiedzi celem uczynienia innym świata lepszego)
    jaki tam układ siedzi, po ilości nóżek na pewno nie jest to znany U2008b.
    https://www.youtube.com/watch?v=1ou-mj6_G0w

  • 5. Data: 2019-05-30 00:36:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to w ramach hobby to sie nie czepiam. Znam takiego co lubi lowic ryby ale ich nie
    lubi jako dania. Do miekkiego startu silnika pradu stalego pobierajacego przy 12V 4A
    uzywam termistora rozruchowego 2,5 oma. Jedyna dla mnie wada to grzanie sie go do ok
    70-80 stopni. Dobierz sobie termistora do pradu zarowki i bedziesz mial miekki start
    bez lutowania bo mozna go w kostke wkrecic.

  • 6. Data: 2019-05-30 02:25:06
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-05-30 00:00, jedrek wrote:
> [...]
    > tam są co nie lubią udzielać odpowiedzi celem uczynienia innym świata
    > lepszego) jaki tam układ siedzi, po ilości nóżek na pewno nie jest to

    Oj, tam, tu jest całe mnóstwo tego.
    https://tiny.pl/tw7r4

    Ten jest interesujący, ze względu na małą wartości pojemności
    kondensatora elektrolitycznego.
    https://eltstroy.ru/wp-content/uploads/2018/01/e1087
    883.jpg
    https://eltstroy.ru/en/electric-lamps/schemes-of-inc
    lusion-of-incandescent-lamps-smooth-inclusion-of-inc
    andescent-lamps-an-overview-of-species/

  • 7. Data: 2019-05-30 03:01:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niech sobie bedzie dowolnie interesujacy a i tak nie wygra z termistorem rozruchowym.
    Lepsze zawsze jest wrogiem dobrego. Termistor tani, maly, prosty w uzyciu,
    niezawodny, ma dluga zywotnosc, nie wytwarza zaklocen. To po co pakowac sie w
    bardziej skomplikowane uklady.

  • 8. Data: 2019-05-30 03:10:23
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-05-30 03:01, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    uzyciu, niezawodny, ma dluga zywotnosc, nie wytwarza zaklocen. To po co pakowac sie w

    Także preferuje rozwiązania minimalistyczne, ale może chodzi o efekt
    estetyczny?
    Czy na termistorze zrobi się 5-cio sekundowy start?

  • 9. Data: 2019-05-30 07:44:45
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-05-30 o 03:10, Ilona pisze:

    > Także preferuje rozwiązania minimalistyczne, ale może chodzi o efekt
    > estetyczny?
    > Czy na termistorze zrobi się 5-cio sekundowy start?

    Rozwalił temat

    https://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/10/termisto
    r-ntc-jako-soft-start-do-zarowki.html

  • 10. Data: 2019-05-30 09:22:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 May 2019 00:00:52 +0200, "jedrek" <w...@...on> wrote:
    > Jak taki znawca jesteś to wskaż inne rozwiązanie prostego miękkiego
    > startu
    > dla żarówki 230V (i nie na pozystorze), bo ja od lat szukam
    > (widocznie moje

    Kod do tego pica mogę Ci zmodyfikować, jesteś w stanie go san
    zaprogramowac czy przesłać gotowego pica?

    --
    Marek