  • 11. Data: 2019-05-30 09:42:04
    Temat: Re: ściemniacz SLB0587 a PIC12C508A, soft start do żarówek wolframowych
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak to w ramach hobby to sie nie czepiam. Znam takiego co lubi lowic ryby ale ich
    nie lubi jako dania. Do miekkiego startu silnika pradu stalego pobierajacego przy 12V
    4A uzywam termistora rozruchowego 2,5 oma. Jedyna dla mnie wada to grzanie sie go do
    ok 70-80 stopni. Dobierz sobie termistora do pradu zarowki i bedziesz mial miekki
    start bez lutowania bo mozna go w kostke wkrecic.

    A czego używasz do pieczenia chleba bez wody w i w temperaturze poniżej
    10'C?

    Jak zwykle musisz wszędzie wpierdzielić swój nochal, choć gówno wiesz na
    dany temat.

  • 12. Data: 2019-05-30 12:31:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty uzyszkodnik nie zdajesz sobie sprawy ze po raz kolejny zdobiles sam z siebie
    debila?

  • 13. Data: 2019-05-30 12:33:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy chodzi o efekt artystyczny przeczytaj w pytaniu a nie pytaj mnie.

  • 14. Data: 2019-05-30 17:02:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Termistor tani, maly, prosty w uzyciu,

    I nie wystygnie jak na dwie sekundy zabraknie prądu. A żarówka tak.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 15. Data: 2019-05-30 17:03:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jedrek <w...@...on> wrote:

    > Jak taki znawca jesteś to wskaż inne rozwiązanie prostego miękkiego startu
    > dla żarówki 230V (i nie na pozystorze), bo ja od lat szukam (widocznie moje
    > metody poszukiwacze są kulawe, stąd pytam, a po pytaniu przeważnie krytyka
    > jak na usenecie, czy na forach przystało). A wolframy lubię i chciałem sobie
    > taki miękki start wstawić żeby żarówki dłużej posłużyły.

    Czemu nie U2008?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 16. Data: 2019-05-30 18:34:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli w czasie calego swojego zycia zarowka zostanie wlaczona 20 razy bez
    zabezpieczenia zimnym termistorem to niewiele jej sie stanie.

  • 17. Data: 2019-05-30 20:19:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-30 o 09:42, Uzytkownik pisze:

    >(...)
    >
    > Jak zwykle musisz wszędzie wpierdzielić swój nochal, choć gówno wiesz na
    > dany temat.

    Z powodzeniem używam termistorów do łagodnego startu od blisko 40 lat.
    Chyba na tych samych jeszcze żarówkach. Bardzo dobre zwłaszcza w nocy w
    łazience czy kibelku.
    Tylko jedna wada: musi ostygnąć, aby znów startował od ciemności. Swego
    czasu w sklepach ZURT było tego sporo, różnych typów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2019-05-30 21:02:02
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.05.2019 o 20:19, Adam pisze:

> [...]
    > Tylko jedna wada: musi ostygnąć, aby znów startował od ciemności. Swego
    > czasu w sklepach ZURT było tego sporo, różnych typów.

    Żarówka 70W z termistorem do żarzenia w lampowym telewizorze rozjaśnia
    się około minuty, właśnie sprawdziłem :-)

    P.P.

  • 19. Data: 2019-05-30 21:30:20
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-05-30 21:02, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Żarówka 70W z termistorem do żarzenia w lampowym telewizorze rozjaśnia
    > się około minuty, właśnie sprawdziłem :-)

    i zapewne, podobnie długo stygło?

  • 20. Data: 2019-05-30 22:34:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ty uzyszkodnik nie zdajesz sobie sprawy ze po raz kolejny zdobiles sam z siebie
    debila?

    Nie leć w chuja tylko pochwal się wszystkim jak ty ten chleb pieczesz
    bez wody w lodówce. Tylko nie odwracaj po raz kolejny kota ogonem i nie
    pisz o wodnym chlebie.