  • 1. Data: 2009-06-02 12:55:11
    Temat: seagate 1.5TB grzeje sie 50 stopni
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Czy temperatura 50C dla dysku ST31500341AS (1.5TB) jest normalna?
    (mam dwie sztuki, obie tak sie grzeją - komputery są chłodne, temperatura
    pochodzi od dysków a nie od otoczenia. Wentylatory działają. Pomieszczenie
    klimatyzowane).

    Dla przykładu ST3250824AS ma tylko 38C, a ST3750640A 39C.
    Czy to normalne dla tych dysków, czy te sztuki 1.5TB są uszkodzone?
    Podawana maksymalna temperatura pracy to 60C, więc pewien zapas jest,
    ale mały.

    a.

  • 2. Data: 2009-06-02 13:52:19
    Temat: Re: seagate 1.5TB grzeje sie 50 stopni
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy to normalne dla tych dysków, czy te sztuki 1.5TB są uszkodzone?
    > Podawana maksymalna temperatura pracy to 60C, więc pewien zapas jest,

    Ale to w idle czy w stresie ? Zapuść jakiś Hdd stress test i sprawdź jak
    rośnie temperatura w czasie intesywnej pracy.

  • 3. Data: 2009-06-02 14:35:40
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    maX <a...@w...pl> wrote:

    > Ale to w idle czy w stresie ? Zapuść jakiś Hdd stress test i sprawdź jak
    > rośnie temperatura w czasie intesywnej pracy.

    W idle ma 49C. Ale przy intensywnej pracy nie rośnie mocno, max 51 stopni.

    Device Model: ST31500341AS
    ID# ATTRIBUTE_NAME FLAG VALUE WORST THRESH TYPE UPDATED
    194 Temperature_Celsius 0x0022 049 051 000 Old_age Always

    Faktycznie dysk cały czas jest gorący (w porównaniu z innymi dyskami).

    a.

  • 4. Data: 2009-06-02 15:44:30
    Od: "Mariusz" <m...@d...lodz.pl>

    > W idle ma 49C. Ale przy intensywnej pracy nie rośnie mocno, max 51 stopni.
    Za dużo, powyżej 47 stopni skraca się znacznie żywotność dysku. Zamontuj
    dodatkowe chłodzenie na dyski, są takie moduły z jednym lub dwoma
    wentylatorami przykręcane bezpośrednio płasko do dysku. Będzie jak ręką
    odjął :)

  • 5. Data: 2009-06-02 15:45:15
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    min 49, max 51! No, no.
    Zglas to do naprawy gwarancyjnej. Niech Ci oddadza takie, ktore max beda
    mialy 50,87...
    Czlowieku. Byles chory na matematyce, jak mowili o procentach, uchybach
    itp?

  • 6. Data: 2009-06-02 16:22:08
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > Czy temperatura 50C dla dysku ST31500341AS (1.5TB) jest normalna?

    A ile ma talerzy ten dysk? Bo coś mi się zdaje, że sporo.
    Im więcej talerzy, tym więcej ciepła.

    latet

  • 7. Data: 2009-06-02 19:52:10
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.06.02 14:55, Wemif pisze:
    > Czy temperatura 50C dla dysku ST31500341AS (1.5TB) jest normalna?

    A dlaczego nie ? Producent określa maksymalną dopuszczalną na 60 stopni,
    więc nie jest źle.

    > (mam dwie sztuki, obie tak sie grzeją - komputery są chłodne, temperatura
    > pochodzi od dysków a nie od otoczenia. Wentylatory działają. Pomieszczenie
    > klimatyzowane).

    A wentylatory w komputerze dmuchają na dyski ?

    > Dla przykładu ST3250824AS ma tylko 38C, a ST3750640A 39C.
    > Czy to normalne dla tych dysków, czy te sztuki 1.5TB są uszkodzone?

    Różne modele mają różne temperatury pracy, na co wpływa np. ilość
    talerzy, prędkość obrotowa, konstrukcja itp.

    --
    Mar

  • 8. Data: 2009-06-03 09:22:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Jacek wrote:
> [...]
    > mialy 50,87...
    > Czlowieku. Byles chory na matematyce, jak mowili o procentach, uchybach

    Czytania ze zrozumieniem nie nauczyli?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2009-06-04 07:12:25
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > Czy to normalne dla tych dysków, czy te sztuki 1.5TB są uszkodzone?
    > Podawana maksymalna temperatura pracy to 60C, więc pewien zapas jest,

    Jaka temperatura panuje w pokoju oraz jaka zmierzona (termometrem a nie
    sensorem z plyty) w obudowie ?

    --
    doom3