  • 41. Data: 2018-07-30 21:59:51
    Temat: Re: siec nr 1
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 21:34, Adam pisze:

    > Jak jeszcze były lokalne biura numerów, to można było zadzwonić i spytać
    > przykładowo, jaki numer jest do pana, co mieszka w żółtym domu za
    > warzywniakiem Jadźki - i bez podawania adresu dostawało się odpowiedź.
    > Przynajmniej w tych mniejszych miastach.

    No nie wiem... Lokalnych biur numerów było 49 (tyle co stref
    numeracyjnych). Najmniejszym miastem wojewódzkim był wówczas Sieradz
    (strefa 43; obecnie, wg Wikipedii, ponad 42 tysiące mieszkańców).
    Nie sądzę, żeby panie z +4843913 znały numer do pana, co mieszka w
    żółtym domu za warzywniakiem Jadźki. ;-)

    Tak jak piszesz, to było z lokalnymi ręcznymi centralami telefonicznymi
    (które czasem obsługiwały tylko kilka okolicznych wsi).

    --
    P.

  • 42. Data: 2018-07-30 22:53:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@n...no> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że każdy zdolny prawnik jest w stanie zamknąć usenet w ciągu
    > paru tygodni - tego się nie da dostosować do RODO.

    RODO... RODO... Działa w Usiech? Działa w Chinach? Działa w Australii?
    Działa w Norwegii? Działa w KRLD? (Dla zrozumienia - jak się turysta
    (słowo-klucz - TURYSTA) postara, to w KRLD pochodzi sobie po necie i nawet
    na fejsa wejdzie, mogę to wykazać, na dwa sposoby, jeden łatwy - VPN, drugi
    trudny - znalezienie się w rejonie przygranicznym z Chinami). Działa w
    Singapurze? Chyba, że routing tam zupełnie odetną, satelitarne z dalekich
    krajów będą mieć wzzięcie, taka KRLD mogła by zwietrzyć interes i coś
    ustanowić u siebie. Ale, czy nie zaczną się wtedy jakoś łączyć poszczególne
    LAN, aby ustanowić jakąś alternatywę?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 43. Data: 2018-07-31 00:09:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 21:59, PiotRek pisze:

> [...]
    >
    > Tak jak piszesz, to było z lokalnymi ręcznymi centralami telefonicznymi
    > (które czasem obsługiwały tylko kilka okolicznych wsi).

    Bynajmniej ręczne.
    Mam na myśli m.in. Tarnów, Dębicę, Rzeszów, Krosno, Jasło. Wtedy jeszcze
    mały byłem, ale pamiętam (a przynajmniej wydaje mi się), że najpierw
    informacja była na dwóch, a później już na trzech cyfrach. Wszędzie (w
    tych miastach) były centrale automatyczne.

    Odbiegając nieco od tematu: wtedy były normalne czasy, normalne książki
    telefoniczne z danymi typu imię i nazwisko, adres, czasem zawód (lekarz,
    architekt).
    Jak się nie znało miejsca zamieszkania kogoś, to się szło do
    odpowiedniego biura i dostawało się adres. Na blokach w klatkach
    schodowych widniały karteczki z lokatorami.
    Nie było takiego kretynizmu jak teraz i nie było debilnych reklam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2018-07-31 12:36:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.07.2018 o 22:42, J.F. pisze:

    > Ale jak - siec inteligentna i sama ustalila,
    > przekierowanie mozna bylo zamowic glosowo,
    > czy telefonistka z rodziny i tez byla zaproszona, ale nie mogla pojsc
    > bo dyzur ?
    >
    > J.

    Kiedyś to było normalne - telefon do wioskowego lekarza: "to ja połączę
    do pastora, bo widziałam, że doktor poszedł na plebanię"...

    MJ

  • 45. Data: 2018-07-31 14:09:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > ... I każda rozgarnięta grupa jest w stanie zrobić własny, innymi metodami
    > tak, aby RODO było jak dodo... Może coś w rodzaju TOR, albo innego VPN ?

    Myślę, że wystarczy zagraniczny serwer.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 46. Data: 2018-07-31 23:35:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Myślę, że wystarczy zagraniczny serwer.

    W najprostszym razie jak najbardziej. Ale, jakby władzom zachciało się
    zamknąć port 119 (i inne dla NNTP) w ogóle, niekoniecznie blokując IP, to
    było by ciężej (choć w Win98 VPN jest chyba łatwiej ustawić, niż dialup, nie
    bawiłem się w wyższych Win), choć jeszcze VPNy poblokować... Ale ludek sobie
    radę da.

  • 47. Data: 2018-08-01 01:39:49
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 00:09, Adam pisze:
> [...]
    > schodowych widniały karteczki z lokatorami.
    > Nie było takiego kretynizmu jak teraz i nie było debilnych reklam.

    Dokładnie. Było coś takiego jak Biuro Adresowe, gdzie każdy mógł
    przyjść, wypełnić odpowiedni druczek, nakleić znaczek skarbowy (za
    niezbyt wysoką cenę) i dowiedzieć się o adres jakiejś osoby. W Warszawie
    takie biuro mieściło się przy ulicy Nowotki (obecnie Andersa), OIDP, pod
    numerem 30.

    Skrótowiec CBA oznaczał Centralne Biuro Adresowe (a nie Antykorupcyjne);
    biuro owo mieściło się przy ul. Kazimierzowskiej 60 (w pobliżu CA
    Mokotów III i Mokotów IV oraz UP Warszawa 12).

    --
    P.

  • 48. Data: 2018-08-01 12:52:00
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.08.2018 o 01:39, PiotRek pisze:

    > Skrótowiec CBA oznaczał Centralne Biuro Adresowe (a nie Antykorupcyjne);
    > biuro owo mieściło się przy ul. Kazimierzowskiej 60 (w pobliżu CA
    > Mokotów III i Mokotów IV oraz UP Warszawa 12).

    W piwnicy zespołu szkół odzieżowych... Przez okno było widać panie
    obsługujące zmechanizowany system szaf z milionami fiszek w szufladkach...

    A przy okazji: co właściwie mieści(ło) się w tym wieżowcu poczt i
    telefonów? No dobrze, centrala telefoniczna na bodajże 20 tys. numerów -
    ale na OŚMIU PIĘTRACH?
    https://goo.gl/maps/PQ7T1BczyZK2

    I ile osób tam pracowało?, bo mam wrażenie, że strasznie mało - jedne
    malutkie drzwi wejściowe i nigdy nie widziałem kolejki wchodzących czy
    wychodzących...

    Do dziś zresztą budynki central telefonicznych nie mają żadnych szyldów
    - a znikły znaki 'zakaz fotografowania', które dawniej identyfikowały je
    w 100% (wojsko tez miało zakazy, ale połączone z 'teren wojskowy, wstęp
    bron').

    MJ

  • 49. Data: 2018-08-02 14:50:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >I ile osób tam pracowało?, bo mam wrażenie, że strasznie mało - jedne
    >malutkie drzwi wejściowe i nigdy nie widziałem kolejki wchodzących

    liczac okna ... 15*8=120 ... ciekawe czy wiecej niz 240 osob pracowalo

    Drzwi istotnie malutkie i na 100 osob przychodzacych na 7:00 nie
    starcza, a i przepisow ppoz pewnie nie spelniaja ...
    o ile gdzies z tylu nie ma lepszego wejscia.
    No jest jeszcze duza brama po lewej, ale czy prowadzi na pietro ?

    Ale chocby komunikacja rozbije te 100 osob na 5 minut i juz starczą.
    Jakis ruchomy czas pracy, i wiecej osob przepuszczą bez kolejek, a i
    kolejek mozesz nie zauwazyc, jesli nie widziales tych drzwi punkt 6:59
    czy 15:00

    Tak czy inaczej - taka organizacja wymaga tez mnostwa dodatkowych
    zasobow - np akta pracownikow, plany podleglych obiektow, faktury
    zakupowe, jakis dzial techniczno-testowy.
    No ale do papierow sa tez ludzie potrzebni :-)

    Jak to lata 70-te, to juz chyba gdzies osrodek obliczeniowy musiala
    miec.
    Faktury wydaje mi sie, ze drukowaly ZETO w terenie, ale programy
    przygotowac - ZETO, czy PPTT ?

    J.

  • 50. Data: 2018-08-02 22:14:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-02 o 14:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > liczac okna ... 15*8=120 ... ciekawe czy wiecej niz 240 osob pracowalo
    > (...)

    Nie zawsze przelicznik na oknoczłowieka jest właściwy.
    Przykładowo centrala telefoniczna - sala ze stojakami może zajmować
    jedno lub dwa piętra, a tylko dwóch ludzi do obsługi. Sale monterskie
    czy warsztatowe podobnie, tudzież magazyny części, magazyny akt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam