  • 11. Data: 2013-01-10 14:19:37
    Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-01-10 14:14, J.F pisze:

    > ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po
    > rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka.
    >
    > J.

    Ja mam nieco nowsze 2,0HDI od PSA i też chodzi cichutko...

  • 12. Data: 2013-01-10 14:33:24
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013 13:49:02 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Raczej się nie da.

    W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM)
    więc pewnie się da (inna kwestia, czy się to opłaci).

    RobertP.

  • 13. Data: 2013-01-10 14:33:24
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2013-01-10 14:35:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jan 2013 14:14:38 +0100, J.F

    > Z boxem czy bez ?

    W tym roku bez. Ale w zeszłym roku jechał ze znajomymi z boxem, jedną osobą
    więcej niż teraz i załadowany bagażami pod sufit w kufrze (Kombi) i jedno
    miejsce w kabinie też w bagażu i zrobił do FR wynik 7.3 Ja jechałem w tym
    samym czasie jadąc z nim w tandemie nowym Lancerem HB 1.8D który spalił 5.5
    -- ale bez boxa i z dużo mniejszą ilością bagaży (bagażnik w tym gówienku
    ma 350L!)

    > Z tym ze sa i nowe dieslki. Cos mocniejszego w Insygnii
    > tez ciagnie pod gore na 6 biegu, przy obrotach ponizej 1500 ..

    Co to znaczy "coś mocniejszego"?

    Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.
    Tylko niezbyt kulturalnie. :P

    > ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze.
    > Po rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka.

    No dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :P Choć dla mnie i tak każdy
    diesel głośniej lub ciszej klekocze. Mój dodatkowo jeszcze gwiżdże. lol

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2013-01-10 14:53:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Thu, 10 Jan 2013 14:14:38 +0100, J.F

    >Co to znaczy "coś mocniejszego"?

    Nie wiem co tam bylo, ale mysle ze sobie nie zalowal bardzo. 2.2, 2.5
    ..

    >Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.
    >Tylko niezbyt kulturalnie. :P

    A ten kulturalnie..

    >No dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :P

    Bardziej szumi, tak samo jak benzyniak.

    Moze tylko glosniej ... ale z benyzna ze sredniej polki w trasie moze
    konkurowac.
    Na jalowych obrotach jest gorzej.

    J.

  • 16. Data: 2013-01-10 15:03:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj napisał(a):

    > witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny

    > w kwestii awarii silnika? pozdrawiam

    Swoją drogą, to bardzo dziwne parametry ma ten silnik.

    85KM to w sumie niewiele jak na wolnossący silnik o tej pojemności, a tu
    jeszcze turbo i takie nic?

    Fiat miał 86KM z 1.2 i to z 15 lat temu.

  • 17. Data: 2013-01-10 15:05:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jan 2013 14:53:11 +0100, J.F

    > A ten kulturalnie..

    Owszem. Tym mnie własnie uwiódł.

    > Bardziej szumi, tak samo jak benzyniak.

    To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione ucho albo rozpatrujesz
    optymalny wariant, tj. obroty spoczynkowe w granicy 1,5 do 2,5k obrotów
    przy predkości powyżej 100/h kiedy to większość hałasu silnika zagłusza
    szum powietrza. To się dopiero zgodzę. Natomiast poniżej granicy 100/h i
    jeszcze przyśpieszaniu, hałas jest nieporównywalny.

    > Moze tylko glosniej ... ale z benyzna ze
    > sredniej polki w trasie moze konkurowac.

    Pytanie podstawowe brzmi: jechałeś, choćby taką Octavią, z TFSI?

    > Na jalowych obrotach jest gorzej.

    O jałowych to nawet nie wspominam.

    Natomiast bezpośrednio po tych 1000 km w Octavii przesiadłem się do mojej
    Mazdy 6 CiTD (klasę wyżej). Nie dosyć że mułowaty wół toporny jak ruska
    taczka, to jeszcze hałas jak w Urusie. Jedynie fotele są wygodniejsze i
    dużo pewniej się prowadzi M6. Ehhh... a do tej pory całkiem lubiłem to
    auto. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2013-01-10 16:59:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    Thu, 10 Jan 2013 14:53:11 +0100, J.F

    >Owszem. Tym mnie własnie uwiódł.

    Ale ja tu o dieslu opla pisalem.

    >To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione ucho albo
    >rozpatrujesz
    >optymalny wariant, tj. obroty spoczynkowe w granicy 1,5 do 2,5k
    >obrotów

    No ale tak sie jezdzi, no powiedzmy do 3k rpm.

> [...]
    >100/h i
    >jeszcze przyśpieszaniu, hałas jest nieporównywalny.

    No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine.

    >Pytanie podstawowe brzmi: jechałeś, choćby taką Octavią, z TFSI?

    Nie, ale jesli jest znacznie ciszej, to ta octavia nie jest ze
    sredniej polki, tylko z dobrej :-)

    P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie slyszec
    silnik w czasie jazdy.
    Cicho, ale jednak slyszec.

    Taa, znam to uczucie :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-01-11 09:05:12
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2013-01-10 14:14, J.F pisze:

    > ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po
    > rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka.
    >
    > J.

    ROTFL, wsiądź w tego benzyniaka - i porównaj odgłosy przy max obrotach
    tego 1,8TD :D czyli pewnie w okolicach 4500rpm :)

    Rechot będzie zawsze rechotem, choćby nie wiem jakie common raile
    wymyślili - słychać go będzie zawsze na kilometr, nigdy nie uczynią
    odgłosu jego pracy - jak odgłosu benzyniaka ;)

    Pozdro !!

    PS:
    Chociaż muszę przyznać że takie 3,5 z BMW dość przyjemnie klekocze :)

  • 20. Data: 2013-01-11 09:07:49
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2013-01-10 14:33, RobertP. pisze:

    > W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM)
    > więc pewnie się da (inna kwestia, czy się to opłaci).

    Pewnie na 4 wtryski gazu jeden wtrysk benzyny, albo coś na tą modłę :)
    bo inaczej to ja tego nie widzę.

    Pozdro !

    PS:
    Ciekawe jak to wychodzi w kosztach użytkowania ?