  • 1. Data: 2013-01-10 08:01:28
    Temat: skoda 1.4 TSI 85 KM
    Od: mierzvoj <m...@g...pl>

    witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny
    w kwestii awarii silnika? pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-01-10 08:11:42
    Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-10 08:01, mierzvoj pisze:
    > witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny
    > w kwestii awarii silnika?

    Tak.

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-01-10 08:22:42
    Od: mierzvoj <m...@g...pl>

    > Tak.

    O rany myslalem ze bedzie ok. A co sie dzieje?

  • 4. Data: 2013-01-10 08:23:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj

    > czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem
    > bedzie problematyczny w kwestii awarii silnika?

    Właśnie też walczę z temate TSI (szukam 2.0) i póki co jedynym problemem
    tych silników było wciaganie oleju, nawet pół litra na tysiąc kilometrów.
    Natomiast w nowym wyypuście (po 2011) poprawili to już i ponoć problem nie
    występuje. Poza tym nie doszukałem się mankamentów, ale może to wynikać z
    faktu, że stosunkowo mało tego jeździ w PL -- większość woli klekoty.
    Natomiast faktem jest niskie spalanie jak na turbo benzynę, wysoki moment i
    duża moc, niczym w klekocie ciągnie spokojnie już od 1300obr., do tego
    cisza w aucie w porównaniu z klekotem.

    BTW Nie widzę czegoś takiego jak 1.4 TSI *85* *KM*,
    więc albo 1.2 TSI albo 1.4 MPI/16V, albo 1.4 TSI 90 _kW_

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-01-10 08:48:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-10 08:22, mierzvoj pisze:

    > O rany myslalem ze bedzie ok. A co sie dzieje?

    Pojęcia nie mam. Pytałeś, czy możesz się obawiać. Możesz.

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-01-10 08:49:03
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    >
    > BTW Nie widzę czegoś takiego jak 1.4 TSI *85* *KM*,
    > więc albo 1.2 TSI albo 1.4 MPI/16V, albo 1.4 TSI 90 _kW_

    Tu jest jakis artykul:
    http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik
    -2870/news-czy-silniki-1-4-tsi-sa-awaryjne,nId,70964
    5

    sz.

  • 7. Data: 2013-01-10 12:56:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
    >Właśnie też walczę z temate TSI (szukam 2.0) i póki co jedynym
    >problemem
    >tych silników było wciaganie oleju, nawet pół litra na tysiąc
    >kilometrów.

    Ale naprawde, czy w instrukcji napisali ?

> [...]
    >faktu, że stosunkowo mało tego jeździ w PL -- większość woli klekoty.
    >Natomiast faktem jest niskie spalanie jak na turbo benzynę,

    Ale wysokie jak na samochod i zagazowac sie nie da ? :-)

    >wysoki moment i
    >duża moc, niczym w klekocie ciągnie spokojnie już od 1300obr., do
    >tego
    >cisza w aucie w porównaniu z klekotem.

    Klekota tez mozna wyciszyc. A w ogole to nie wiem czemu go klekotem
    nazywacie :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-01-10 13:49:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jan 2013 12:56:27 +0100, J.F

    > Ale naprawde, czy w instrukcji napisali ?

    Faktycznie tak te silniki wciągały olej. Jedne mniej, drugie więcej
    (podejrzewam, że styl jazdy miał spory wpływ), ale paliły olej.

    > Ale wysokie jak na samochod

    Przy takiej mocy wg mnie jest bardzo niskie. Do Austrii jechałem na narty
    (zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami, bo przecież radar co pół
    kilometra :P), to Octavia 2.0 TFSI spaliła 6,3L/100 (tylko to akurat była
    wersja ~160KM). Natomiast właścicielem był kumpel, który się chyba bał
    drążka skrzyni biegów i potrafił (także pod górę) jechać z 1000 obr. i
    jeszcze przyśpieszać bez redukcji. Jak dla mnie masakra, ale jak widać nie
    wpłynęło to negatywnie na wynik spalania. Przyznam, mnie się to spodobało
    (co nie znaczy, że bym tak jeździł), bo mój diesel prędzej by ducha
    wyzionął niż pociągnął na 4/5 od 1000 obr., zwłaszcza pod górę. TFSI mimo
    wszystko jechało.

    > i zagazowac sie nie da ? :-)

    Raczej się nie da.

    > Klekota tez mozna wyciszyc.

    Klekot daje sotsunkowo niskie dźwięki, tego w zasadzie nie sposób
    skutecznie wyciszyć do poziomu silnika benzynowego. TFSI w Octavii super
    ciągnęło od 1000 i nie trzeba było wcale przekraczać 3,5k (przy której
    benzyna jest jeszcze bardzo cicha), żeby dynamicznie jechać. Poważnie, jako
    że lubię ciszę w aucie, zakochałem się w tym silniku.

    Chcę ten silnik wziąć w budzie Audi A6, które jest jeszcze zdecydowanie
    lepiej wyciszone niż kompaktowa Octavia. No i Audi ma piękne, proste,
    klasyczne zegary, mniam.

    > A w ogole to nie wiem czemu go klekotem nazywacie :-)

    Hm... trudne pytanie. Może dlatego, że klekocze. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2013-01-10 13:55:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Pojęcia nie mam. Pytałeś, czy możesz się obawiać. Możesz.

    grupy umierają...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 10. Data: 2013-01-10 14:14:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    (>zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami, bo przecież radar co pół
    >kilometra :P), to Octavia 2.0 TFSI spaliła 6,3L/100 (tylko to akurat

    Z boxem czy bez ?

> [...]
    >(co nie znaczy, że bym tak jeździł), bo mój diesel prędzej by ducha
    >wyzionął niż pociągnął na 4/5 od 1000 obr., zwłaszcza pod górę. TFSI

    Z tym ze sa i nowe dieslki. Cos mocniejszego w Insygnii tez ciagnie
    pod gore na 6 biegu, przy obrotach ponizej 1500 ..

    >Hm... trudne pytanie. Może dlatego, że klekocze. :P

    ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po
    rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka.

    J.