  • 1. Data: 2010-08-18 08:26:41
    Temat: skrzypienie przy kreceniu kierownicy - vw polo III
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Czy ktos wie jaki może być powód skrzypienia przy kreceniu kierownica
    w Polo 98r ze wspomaganiem. Dzwiek dochodzi na pewno z wnetrza auta a
    nie spod silnika. Być może nawet z okolic plastikowej obudowy kolumny,
    gdzies blisko kierownicy. Początkowo myslalem ze kierownica trze o tą
    obudowe własnie ale troche odginałem te plastiki i dalej skrzypi. Może
    wiec coś mechaniocznego ?

  • 2. Data: 2010-08-18 09:18:03
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    f...@f...googlegroups.com...
[...]

    Jest uszczelka/guma na grodzi przez którą przechodzi drążek lub krzyżak
    od przekładni. Posmaruj tam i ucichnie. Plastiki nic do tego nie mają.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 3. Data: 2010-08-18 16:02:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    news-gazeta pisze:

    > Jest uszczelka/guma na grodzi przez którą przechodzi drążek lub krzyżak
    > od przekładni. Posmaruj tam i ucichnie. Plastiki nic do tego nie mają.
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Albo autko popowodziowe i zaciera się zalany krzyżak i skrzypi.

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-08-18 16:32:10
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Albo autko popowodziowe i zaciera się zalany krzyżak i skrzypi.

    Ludzie to mają ostatnio lekkie odchylenia na punkcie tej powodzi, w
    całym kraju zalało niewiele ponad 100 samochodów a robi sie z tego
    kataklizm stulecia. Powodz z 97 zalała 10 razy tyle pojazdów w samym
    Wrocławiu i woj. dolnoslaskim.
    Sprawdze ta uszczelkę i dam znać czy to było to. Dzięki.

  • 5. Data: 2010-08-18 16:55:01
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    Wrocławiu i woj. dolnoslaskim.
    Sprawdze ta uszczelkę i dam znać czy to było to. Dzięki.

    O ile mnie pamiec nie myli to chyba bylo koncowki drazkow ? hmm.
    Wymienialismy do kilka razy w Seatach Inca (toto samo) i te skrzypienie to
    przypadlosc tego modelu (czyt, norma)

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2010-08-18 16:59:54
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...onet.pl>

    BearBag pisze:

> [...]
    > Wrocławiu i woj. dolnoslaskim.
    > Sprawdze ta uszczelkę i dam znać czy to było to. Dzięki.

    Wiesz - o zacierającym się krzyżaku to napisałem poważnie, powódź można
    jako żart dodać.

    Pozdrawiam !!

  • 7. Data: 2010-08-18 17:21:04
    Od: BearBag <c...@g...com>

    >     O ile mnie pamiec nie myli to chyba bylo koncowki drazkow ? hmm.
    > Wymienialismy do kilka razy w Seatach Inca (toto samo) i te skrzypienie to
    > przypadlosc tego modelu (czyt, norma)

    Tak jak pisałem dzwięk dochodzi z okolic kierownicy i jej obudowy a
    nie gdzies pod pokrywa silnika czy też kół. Dlatego pisałem o tych
    trących sie plastikach bo taki mniej wiecej dzwięk to jest. Coś jak
    szuranie plastik o metal lub plastik o plastik.

  • 8. Data: 2010-08-18 17:29:38
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-08-18 08:26, BearBag pisze:
> [...]
    > gdzies blisko kierownicy. Początkowo myslalem ze kierownica trze o tą
    > obudowe własnie ale troche odginałem te plastiki i dalej skrzypi. Może

    Inne auto, ale objawy podobne - Citroen Xantia. Skrzypialo podczas
    krecenia kierownica, przy gwaltownych zmianach kierunku krecenia dzwiek
    byl bardziej slyszalny. Wydawalo sie, ze wlasnie gdzies z okolicy
    kolumny kierownicy, nawet bylo czuc delikatne "przeskakiwanie" na
    kierownicy. Winnym okazal sie... lacznik stabilizatora.

    Z kolei w drugim aucie - w BXie przy kreceniu kierownica z pozycji do
    jazdy na wprost w obu kieronkach, mniej wiecej po 10st obrotu bylo czuc
    zdecydowanie "przeskakiwanie" i slychac bylo dzwiek jak przy zuzytej
    zebatce maglownicy. Oczywiscie pierwsze podejrzenia padly na wlasnie ten
    element. Doglebne ogledziny jednak skierowaly ku koncowce drazka, ktora
    finalnie okazala sie jedyna przyczyna.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 9. Data: 2010-08-18 19:36:34
    Od: BearBag <c...@g...com>

    mimo wszystko jeśli coś wydaje dzwiek tuż pod kierownicą i na 100%
    wewnatrz auta to nie jest to łącznik ani koncówka drążka.

  • 10. Data: 2010-08-18 23:18:27
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-08-18 19:36, BearBag pisze:
    > mimo wszystko jeśli coś wydaje dzwiek tuż pod kierownicą i na 100%
    > wewnatrz auta to nie jest to łącznik ani koncówka drążka.

    Zostaw sobie 1% dla nie wyjasnionych okolicznosci, nigdy nie mozna byc
    pewnym na 100%. Mnie tez sie wydawalo, ze te wszystkie dzwieki pochodza
    z wnetrza, jak sie jednak okazalo, kazdy mial swoje pochodzenie jednak z
    zewnatrz. Byc moze dla Polo przypadloscia jest oslona kolumny na grodzi,
    ale jednak zawsze warto dla pewnosci sprawdzic inne elementy - a nuz
    wylapiesz inna usterke?