  • 11. Data: 2018-12-01 09:37:32
    Temat: Re: smieci
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.11.2018 o 18:13, J.F. pisze:
    > Tak sobie slucham radia
    > Od 2 lat jest rozporzadzenie w sprawie nowych zasad zbierania smieci.
    > Teraz bedzie 5 pojemnikow na rozne rodzaje.
    > Od 1 stycznia obowiazuje.

    Mieszają w tych przepisach jak pijany zając w kapuście.
    U mnie kiedyś były osobne pojemniki na metal i osobne na plastik. Od
    jakiegoś roku metal i plastik zbiera się razem. Styropian trzeba
    wyrzucać do pojemników na GRUZ w punktach zbiórki.
    Wszak wiadomo, że styropian produkuje się nie z polistyrenu a z betonu.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-12-01 10:24:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 09:37:32 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > wyrzucać do pojemników na GRUZ w punktach zbiórki.
    > Wszak wiadomo, że styropian produkuje się nie z polistyrenu a z betonu.

    Mieszaja, mieszaja, ale mnie w sumie tylko o tych 200 tys pojemnikow
    chodzi.

    Ile to trzeba czasu zeby wyprodukowac, ile pociagow zeby dowiezc :-)

    A wracajac do smieci ... co oni robia z PCW ?
    bo spalic to sie chyba tego nie da - tzn da, ale chlor zostaje, a moze
    i fosgen ...

    J.

  • 13. Data: 2018-12-01 13:42:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-01 o 09:21, J.F. pisze:
    (..)

    > Sam pojemnik - zobacz na gorny rog, maja tam dwa wystajace
    > wzmocnienia, tego by z arkusza nie zrobili.

    Mogli połączyć wstępny wtrysk półfabrykatu z późniejszym jego
    rozdmuchiwaniem.

    Zobacz rysunek 12 tutaj:
    http://gliwice.impib.pl/images/wydawnictwa/Przetwrst
    wo/PDFy/PT_13/PT4-13/146-152.pdf

    > Nie jestem pewien jak wygladaja okolice raczki - tam moze podobnie
    > wystawac. No i okolice kółek.

    Są rozmaite techniki rozdmuchiwania.

    https://www.magazynprzemyslowy.pl/produkcja/Rozdmuch
    iwanie-w-przetworstwie-tworzyw-polimerowych,10020,1

    WM

  • 14. Data: 2018-12-01 15:41:10
    Od: 4...@g...com

    Wszystkie pojemniki jakie byly na filmach byly wtryskiwne. Te 1100l na smieci tez sa
    wtryskiwane i nie ma co dyskutowac czy tak a moze srak sa robione. Jesli nie ma
    bariery domkniecia formy z sila 5 tysiecy ton to nie ma problemu zeby wtrysnac tak
    duzy detal. Ograniczeniem we wtrysku jest sila z jaka mozna zamknac forme.

  • 15. Data: 2018-12-01 16:13:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-01 o 15:41, 4...@g...com pisze:
> [...]
    duzy detal. Ograniczeniem we wtrysku jest sila z jaka mozna zamknac forme.

    Przy zamykaniu siły nie potrzeba. :-)

    Robert

  • 16. Data: 2018-12-01 16:44:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    duzy detal. Ograniczeniem we wtrysku jest sila z jaka mozna zamknac forme.

    To nie znaczy, że nie ma innych metod produkcji dużych pojemników
    plastikowych.
    Zobacz ten film:
    https://youtu.be/clwoQdMAx7A
    Forma bezrdzeniowa jest dużą zaletą tej metody.

    WM

  • 17. Data: 2018-12-01 17:45:28
    Od: 4...@g...com

    Temat jest o pojemnikach na smieci. Przy rozdmuchiwaniu zrobienie zalozonej grubosci
    scianek jest trudne w pojemnikach walcowych. W szesciennych jest to praktycznie
    niemozliwe. Jest jeszcze jedna metoda produkcji duzych pojemnikow. Polega na
    wrzuceniu do grzanej formy granulatu tworzywa i obracaniu formy we wszystkich
    plaszczyznach zeby wrzucony granulat przyklejal sie do formy i sklejal pomiedzy soba.
    Stosowany jest w produkcji maloseryjnej. Czas produkcji pojemnika na smieci trwal by
    w tej metodzie z pol godziny. Przy tworzywach takich jak polietylen i pochodne w
    formie musi byc gaz ochronny, najczesciej Azot, jesli potrzebna jest jakas
    wytrzymalosc.

  • 18. Data: 2018-12-01 17:46:20
    Od: 4...@g...com

    Z tym usmieszkiem sie urodziles czy to nabyte?

  • 19. Data: 2018-12-01 18:53:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-01 o 17:46, 4...@g...com pisze:
    > Z tym usmieszkiem sie urodziles czy to nabyte?

    Nikt nie jest doskonały. :-)

    Robert

  • 20. Data: 2018-12-01 20:50:20
    Od: 4...@g...com

    No wlasnie. Zanim jakas bzdure napiszesz to sie zastanow. Nie chodzi o sile z jaka
    sie dosuwa polowki formy tylko z jaka sa dosuniete czyli scisniete. Oczywiscie
    wiedziales o tym. To w takim razie po chuj sie produkujesz?