  • 41. Data: 2015-08-17 23:41:38
    Temat: Re: [OT] sukces zjednoczenia 20150816 - 2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja tam pamietam oferty cos "$5 za zlacze" i sie tak zastanawiam, czy
    > tego zlota rzeczywiscie tyle tam bylo, czy to jakas pralnia pieniedzy
    > ... no bo jak duze musialoby to zlacze byc ?

    To były oferty sprzedaży czy kupna? Też mnie niedawno znajomy zaskoczył.
    Postanowił zrobić porządki w garażu (to już samo w sobie niezły szok!),
    spakował w kartony wszystkie płyty główne i inne płyty wytargane ze
    sprzętu gromadzonego tam latami -- i sprzedał fachowej firmie. Dostał
    za to ponad pięćset złotych! Za płytę wszło mu też coś kilka dolarów.

    Złącza ze starego sprzętu komputerowego pamiętam. Takie ze dwa razy
    dłuższe jak ISA, z tym samym rozstawem. Z długim złoconym kołkiem do
    połączeń owijanych. Sporo tego złota tam musiało być. Na płytkach
    w to wtykanych też sobie nie żałowali. Poza krawędziowymi były też
    inne rodzaje złącz.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2015-08-18 01:07:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2015 23:41:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]

    > sprzętu gromadzonego tam latami -- i sprzedał fachowej firmie. Dostał
    > za to ponad pięćset złotych! Za płytę wszło mu też coś kilka dolarów.

    Hm, wezmy takie ISA. Styk powiedzmy 1*0.2cm, tych stykow ze 100,
    20cm2. Przy pokryciu 10um to by bylo 0.02cm3 zlota, czyli 0.4g ...
    sporo tych gramow. Na zlaczu powiedzmy 2x wiecej, bo blaszka ma dwie
    strony (pozniej chyba pokrywali jednostronnie), zlacz 7, to juz daje
    5g zlota. 1/6 uncji, a ta ponad 1000$. Razem by ~150$ wychodzilo.
    To moze i ta plyta faktycznie cenna, choc przy 1um juz tylko 15$ minus
    koszt przerobu ...

    J.

  • 43. Data: 2015-08-18 01:31:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > 5g zlota. 1/6 uncji, a ta ponad 1000$. Razem by ~150$ wychodzilo.
    > To moze i ta plyta faktycznie cenna, choc przy 1um juz tylko 15$ minus

    Pamiętajmy jeszcze o jednym -- złoto na początku lat siedemdziesiątych
    było sporo poniżej stówy za uncję. Jeszcze na początku tego wieku było
    za mniej niż pięćset. Dolar miał większą wartość, ale jednak to nie
    rekompensuje szalonego wzrostu ceny kruszcu. W każdym razie tym złotem
    dość rozrzutnie kiedyś szafowano. Zwłaszcza, że komputer to nie byle co,
    kto by tam złota na komputer żałował. A dzisiaj sobie to odzyskujemy.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2015-08-19 23:16:56
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > europa zaczyna finansowć chorych umysłowo, mam wymieniać po nazwisku?

    Koniec świata... identyfikator dostał granta z UE...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2015-08-20 00:05:51
    Od: d...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > 5g zlota. 1/6 uncji, a ta ponad 1000$. Razem by ~150$ wychodzilo.
    > To moze i ta plyta faktycznie cenna, choc przy 1um juz tylko 15$ minus

    Podobno szlam który składuje KGHM będzie przerobiony
    powtórnie, tzn. odzyskano już kiedyś Au i Ag, ale obecnie
    jest zapotrzebowanie na inne pierwiastki np. ren.
    I powtórna przeróbka jest opłacalna.

    http://wyborcza.pl/1,76842,10808150,Czlowiek_z_miedz
    i__cz__1__Inzynier_Wyzykowski_wierci.html

  • 46. Data: 2015-08-22 16:37:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-17 23:41, Jarosław Sokołowski wrote:
    > sprzętu gromadzonego tam latami -- i sprzedał fachowej firmie. Dostał
    > za to ponad pięćset złotych! Za płytę wszło mu też coś kilka dolarów.

    Na jutubie jest pełno filmów jak ludzie sami sobie odzyskują złoto
    chałupniczo, głownie ze styków pamięci SIMM. Nie wiem czy opłacalne, ale
    końcowy efekt jest dość zaskakujący (całkiem spore placki złota robią
    wrażenie).