  • 31. Data: 2018-12-17 13:34:02
    Temat: Re: suweren nie rokuje
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 13:28, Shrek pisze:

    > Zgrubnie 20 metrów w 1.25s (policzyłem od wjazdu na czerwoną linie do
    > bum - 5 sekund przy szybkości 0.25, oceniłem to na 20 mertów). 57 km/h -
    > to nie jest odpowiednia prędkość do pokonywania przejść na nkórych nie
    > mamy widoczności. Chyba że coś źle policzyłem, ale błąd IMHO nie
    > powinien być większy niż 25%, więc i tak wychodzi w okolicy 50.

    No widzisz, a inny chojrak pod komentarzami na YT z podobną precyzją i
    opisem swoich metod obliczył 43-47km/h.

    "Dystans od czerwonej kreski (po prawej) do samego początku pasów to
    14-15 m (dane z Google maps), samochód pokonał ten dystans w 29 klatek
    na sekundę, film jest w 25 FPS || 29/25 = 1,16 <- czas, w jakim pokonał
    dystans (sekundy). Teraz obliczymy m/s (metry z Google maps / sekundy z
    filmiku): 14/1,16 = 12.06 m/s i 15/1,16 = 12.93 m/s. || 12.06 m/s ->
    43,5 km/h || 12.93 m/s -> 46,5 km/h. Więc można przypuszczać, że
    kierowca jechał z prędkością 43-47 km/h"

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2018-12-17 13:34:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.12.2018 o 23:04, mk4 pisze:

    > No ale to jest typowa sytuacja przed która nie ma obrony. Chyba, ze
    > przez cale miasto będziesz jechał 20km/h. Bo tutaj to jeszcze luz
    > (dzień, nowe w miarę przejście i dzięki temu jeszcze jakoś widoczne).
    > Ale dorzuć sobie, ze jest ciemno i pada a przejście takie zwykłe a nie
    > dopiero co odpicowane.

    Nie przez całe miasto, tylko przez przejścia. Przejścia są oznakowane i
    przy 50 km/h (zresztą na tej ulicy obowiązuje 40) widać je
    wystarczająco, żeby zdążyć zwolnić do 20.

    Jeśli jest ciemno i tak pada, że nie widzisz przejść, to owszem, jedź 20.

    MJ

  • 33. Data: 2018-12-17 13:41:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 13:34, Liwiusz pisze:

    > No widzisz, a inny chojrak pod komentarzami na YT z podobną precyzją i
    > opisem swoich metod obliczył 43-47km/h.

    To dalej się zazębia w okolicy 50. Czyli przepisowo bez zwalniania. Na
    100% nie było to 20 max 30 (a tyle powinno być jak widzisz, że nie
    widzisz co się na przejściu dzieje).

    Shrek

  • 34. Data: 2018-12-17 13:45:06
    Od: z <...@...pl>

    W omawianym zdarzeniu obie strony są winne. W jakim stopniu to można
    sobie pisać elaboraty...
    Fakt jest faktem że gdyby chociaż jedna ze stron zachowałaby się zgodnie
    z przepisami nieszczęścia można było uniknąć.

    I wbrew panującej tu poprawności politycznej ZABÓJCZEJ PRĘDKOŚCI:

    DZIECKO ponosi winę (lub jego opiekun)
    TAK JEST WINNE

  • 35. Data: 2018-12-17 13:48:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 12:35, Shrek pisze:
    > ALe zrobiłeś co się dało po pierwsze minimalizując prawdopodobieństwo,
    > po drugie ograniczając skutki.

    Zrobiłem co dało się zrobić.
    I co z tego jak dzieciak mógł nie przeżyć
    Dlatego ważne jest również zachowanie pieszych.
    Robienie z nich "świętych krów" bezpieczeństwa na drogach nie przysporzy.

  • 36. Data: 2018-12-17 13:50:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 13:45, z pisze:
    > W omawianym zdarzeniu obie strony są winne. W jakim stopniu to można
    > sobie pisać elaboraty...

    Sąd rozpatrzy. Różnica jest taka, że dzieci z zasady są średnio
    ogranięte, a kierowca nieogarem nie powinien być.

    Shrek

  • 37. Data: 2018-12-17 13:53:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 13:48, z pisze:

    > Zrobiłem co dało się zrobić.
    > I co z tego jak dzieciak mógł nie przeżyć

    Ale pewnie by przeżyło. I to jest argument za tym żeby zwolnić. W drugą
    stronę (zdarza się, że mimo zwolnienia jest trup, więc po co zwalniać)
    nie działa.

    > Dlatego ważne jest również zachowanie pieszych.

    Dlatego wbrew temu co myślisz uczy się tego dzieci w szkołach.

    > Robienie z nich "świętych krów" bezpieczeństwa na drogach nie przysporzy.

    Ststystyki zachodnie pokazują, że poprawia. Piesi od tego nadmiernie nie
    głupną, a kierowcy nagle zaczynają się spodziewać, że na przejściu (i
    poza nim) pojawiają się piesi.

    Shrek

  • 38. Data: 2018-12-17 13:58:15
    Od: p...@g...com

    --W omawianym zdarzeniu obie strony są winne. W jakim stopniu to można
    sobie pisać elaboraty...

    spokojnie panie Zbyszku poczekajmy na wyrok sadu :-)

    --TAK JEST WINNE

    hm wynika ze konsekwenje dla kierowcy sa nieuniknione

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Odszkodowanie-za-wy
    padek-drogowy-z-udzialem-dzieci-2279323.html

  • 39. Data: 2018-12-17 14:07:42
    Od: p...@g...com

    --Ststystyki zachodnie pokazują, że poprawia. Piesi od tego nadmiernie nie
    głupną, a kierowcy nagle zaczynają się spodziewać, że na przejściu (i
    poza nim) pojawiają się piesi.

    suweren nie rokuje, musi wymrzec min. jedno pokolenie wariatow drogowych :-)

    Jak wyglądamy w europejskiej statystyce liczby zabitych pieszych na milion
    mieszkańców? Średnia liczba zabitych pieszych na milion mieszkańców UE wynosi 11. W
    Polsce mamy - 24 ofiary śmiertelne w roku 2017. W grupie 25 krajów UE zajmujemy
    miejsce 20, czyli jesteśmy czwartym od końca. Za nami: Litwa, Łotwa, Rosja. Poniżej 5
    zabitych - to statystyki w krajach Holandia i Dania, następne kraje także poniżej
    średniej europejskiej to: Szwecja, Finlandia. Wielka Brytania itd.

  • 40. Data: 2018-12-17 16:03:37
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 17, 2018 at 7:26:45 PM UTC+9, Liwiusz wrote:

    > Ale stosujesz argumentację, że tak być powinno. Przecież tu kierowca
    > jechał wolno, nawet jakby jechał 20/h, to nie uchroni go to przed
    > wybiegnięciem karła zza przeszkody.

    Serio? Może jeszcze tamte pasy powinni na tęczowo pomalować, bo te były zbyt mało
    widoczne?