  • 1. Data: 2015-04-14 15:56:36
    Temat: system działa!
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie wiem dokładnie jak sformułować pytanie, ale może Ktoś tu zrozumie...

    chodzi mi o okulary na stanowisku pracy...

    gdyby Ktoś zajmował się jakimiś dziwnymi sprawami, podczas których może
    na przykład eksplodować kondzior...

    to czy można gdzieś kupić jakieś ATESTOWANE okulary zabezpieczające
    przed uszkodzeniem oka podczas takiej eksplozji?

    jak zachowują się w takim przypadku zwykłe okulary ze szkła lub plastiku?

  • 2. Data: 2015-04-14 16:01:16
    Temat: Re: system działa!
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:mgj6al$234$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > uszkodzeniem oka podczas takiej eksplozji?
    >
    > jak zachowują się w takim przypadku zwykłe okulary ze szkła lub plastiku?

    Może kup takie z Castoramy do ochrony w podczas cięcia i szlifowania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-04-14 16:33:36
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    platformowe głupki <N...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przed uszkodzeniem oka podczas takiej eksplozji?
    >
    > jak zachowują się w takim przypadku zwykłe okulary ze szkła lub plastiku?

    Jeśli bez oczu przestaniesz pisać na Usenet, to kup same oprawki...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2015-04-14 16:39:50
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 14.04.2015 15:56, platformowe głupki wrote:
> [...]
    > przed uszkodzeniem oka podczas takiej eksplozji?
    >
    > jak zachowują się w takim przypadku zwykłe okulary ze szkła lub plastiku?

    Równie dobrze może uszkodzić ręce albo twarz, myślę, że prokuratora nie
    będzie to za bardzo obchodzić. Jeśli ryzyko eksplozji czegokolwiek na
    miejscu pracy jest aż tak duże, to w ogóle tam nie powinno być ludzi,
    chyba, że w takim stroju: http://tinyurl.com/lhma5u5

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-04-15 10:38:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 16:39, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > będzie to za bardzo obchodzić. Jeśli ryzyko eksplozji czegokolwiek na
    > miejscu pracy jest aż tak duże, to w ogóle tam nie powinno być ludzi,

    A próbowałeś lutować coś w takim stroju? ;)

    Bez przesady. Jeśli chodzi o zwykłe, "cywilne" elektrolity - to tylko
    dużo huku i trochę konfetti. Bardziej przestraszy, niż zaszkodzi -
    aczkolwiek oku może zrobić krzywdę.

    Natomiast kondensatory większe - te już mogą zrobić krzywdę. Raz cała
    bateria kondensatorów poleciała w prostowniku do projektora kinowego.
    Każdy z kondensatorów był wielkością podobny do butelko Coli 1 litr.
    A widziałem jeszcze większe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-04-15 22:46:35
    Od: ARQ <n...@f...everyone.com>

    W dniu 2015-04-15 o 10:38, Adam pisze:

    > Bez przesady. Jeśli chodzi o zwykłe, "cywilne" elektrolity - to tylko
    > dużo huku i trochę konfetti. Bardziej przestraszy, niż zaszkodzi -
    > aczkolwiek oku może zrobić krzywdę.

    Odkąd poznałem człowieka, któremu kondensator zabrał oko, zawsze przy
    uruchamianiu i naprawach tego typu elektroniki używam okularów ochronnych.

    http://images.kangoo.pl/84356871/2798/large/okulary_
    ochronne_do_szlifowania_ce.jpg

    Do prac z szlifierką kątową też się nadają.

    --
    ARQ

  • 7. Data: 2015-04-18 00:44:42
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    platformowe głupki pisze:
> [...]
    > przed uszkodzeniem oka podczas takiej eksplozji?
    >
    > jak zachowują się w takim przypadku zwykłe okulary ze szkła lub plastiku?

    Obecnie wszystkie atestowane okulary BHP robione są z poliwęglanu.
    Poliwęglan można zgiąć, rozciągnąć, rozerwać w końcu - ale (jak nie jest
    to "poliwęglan" zrobiony w większej części z polistyrenu) nie złamać.
    Dobry poliwęglan nie pęka. A jeżeli potrzebujesz czegoś solidniejszego
    od okularów roboczych, to poszukaj tzw. "okularów taktycznych". Od 2.3
    do 2.5 mm poliwęglanu, z 12 m muszą wytrzymać postrzał śrutem. A
    taktyczne nie zaś balistyczne - bo balistyczne nie muszą chronić oka z
    boku, co przy pracy jednak się przydaje.

    Okulary ochronne z atestem BHP kupisz w każdym sklepie ze sprzętem
    ochronnym i odzieżą roboczą, taktyczne - w dobrych sklepach z
    militariami albo w sieci.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2015-04-18 01:02:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2015 00:44:42 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):
    > Obecnie wszystkie atestowane okulary BHP robione są z poliwęglanu.
    > Poliwęglan można zgiąć, rozciągnąć, rozerwać w końcu - ale (jak nie jest
    > to "poliwęglan" zrobiony w większej części z polistyrenu) nie złamać.

    Plyty CD nie sa z poliweglanu ? Pekaja ze az milo.

    J.

  • 9. Data: 2015-04-18 01:56:49
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 01:02:59 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Plyty CD nie sa z poliweglanu ? Pekaja ze az milo.
    >
    > J.

    Widocznie nie są z poliwęglanu. Dwu milimetrowej płytki z poliwęglanu nie da się
    potłuc ani pokruszyć jak tłucze się w nią młotkiem na kowadle. Sprawdziłem
    doświadczalnie.

  • 10. Data: 2015-04-18 19:55:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-18 o 01:02, J.F. pisze:

    > Plyty CD nie sa z poliweglanu ? Pekaja ze az milo.
    Zależy, cdr-y które chciałem zniszczyć nie chciały pękać, więc są takie
    i takie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K