  • 11. Data: 2015-04-19 13:59:20
    Temat: Re: system działa!
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.04.2015 o 01:56, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Widocznie nie są z poliwęglanu. Dwu milimetrowej płytki z poliwęglanu nie da się
    potłuc ani pokruszyć jak tłucze się w nią młotkiem na kowadle. Sprawdziłem
    doświadczalnie.

    Przypomniała mi się ciekawostka. Kiedyś były koperty na dyskietki 5 1/4
    z takiego papieru, że w ręku nie dało radę go przerwać. Nawet trzymając
    między paznokciami nie szło.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2015-04-19 18:53:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przypomniała mi się ciekawostka. Kiedyś były koperty na dyskietki 5 1/4 z
    > takiego papieru, że w ręku nie dało radę go przerwać. Nawet trzymając
    > między paznokciami nie szło.

    To jakieś tworzywo było, pamiętam, jak przypaliłem, nie wiem, dlaczego, taką
    kopertę, to się po prostu nadtopiła, jak plastik.
    W dotyku przypominało papier, ale papierem nie było.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 13. Data: 2015-04-19 19:08:06
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    prosił bym o konkretne modele okularów...

  • 14. Data: 2015-04-19 22:39:12
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

> [...]
    potłuc ani pokruszyć jak tłucze się w nią młotkiem na kowadle. Sprawdziłem

    Czterdzieści lat temu w Instytucie Chemii Organicznej miałem do
    czynienia z próbkami poliwęglanu (pręciki o średnicy ok. 2 mm) po
    próbach na zrywanie. Wydłużenie bez zerwania sięgało kilkuset procent -
    takie coś to wcześniej widziałem tylko rozciągając szklane rurki na
    gorąco. Prędzej zerwie się metal.

    Co nie zmienia faktu. że w ubiegłym roku miałem do czynienia z pewnym
    osprzętem elektrycznym. mającym na przezroczystej pokrywie dumny napis
    PC. Pokrywy pękały od przykręcania ich plastikowymi, giętkimi jak z gumy
    śrubami. Ile w tym mogło być porządnego poliwęglanu?

    --
    Darek

  • 15. Data: 2015-04-19 22:44:33
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    ACMM-033 pisze:

> [...]
    > taką kopertę, to się po prostu nadtopiła, jak plastik.
    > W dotyku przypominało papier, ale papierem nie było.

    Papier polimerowy. Najpowszechniej robiony z polipropylenu. Są też
    włókniny polipropylenowe - kiedyś na targach środków i sprzętu do
    utrzymywania czystości w przemyśle, medycynie i innych takich, dostałem
    do wypróbowania taką ścierkę dla chemików. Skrawki moczyliśmy przez dwa
    tygodnie w stężonym kwasie siarkowym i w samorozpływającym się pod
    wpływem wilgoci z powietrza wodorotlenku sodu. Trochę barwę zmieniły tylko.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2015-04-20 00:12:56
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    > prosił bym o konkretne modele okularów...

    http://allegro.pl/okulary-papierowe-happy-birthday-4
    -szt-i5229792518.html

    4szt!! nawet grantu nie potrzebujesz ;]

  • 17. Data: 2015-04-20 10:53:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w
    ACMM-033 pisze:
> [...]

    Masz na mysli zewnetrzna "obudowe" takiej dyskietki, czy "papierowa"
    kieszonke, do ktorej sie wsuwalo po uzyciu ?

    >Papier polimerowy. Najpowszechniej robiony z polipropylenu. Są też
    >włókniny polipropylenowe - kiedyś na targach środków i sprzętu do

    "papier" z polipropylenu ?

    a) te wlokienka sie jakos razem trzymaja ? Choc w sumie moze byc lekko
    przytopiony,
    b) a atrament potem w do wsiaka i sie trzyma ?

> [...]
    >moczyliśmy przez dwa tygodnie w stężonym kwasie siarkowym i w
    >samorozpływającym się pod wpływem wilgoci z powietrza wodorotlenku

    A wode zbierala, czy tak jakos kiepsko ?

    J.