  • 21. Data: 2017-06-21 16:49:37
    Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Jun 2017 11:11:04 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:

    >Sugerujesz, że Toshiba jest idiotką i zsprojektowala laptopa w cenie
    >zaporowej?

    A to akurat calkiem mozliwe.
    Dla jednych zaporowa, dla innych nie :-)

    >Nawet jeśli wtedy to było drogie, to mieli 10 lat na dopracowanie.

    Dopracowanie platyny nie przeskoczy.

    Tylko ... wydaje mi sie, ze nie to bylo problemem.
    Nie mowilo sie o wysokim koszcie materialow.

    Predzej inne rzeczy okazaly sie problematyczne.

    Tak czy inaczej - 10 lat temu temat byl modny, wiele firm pokazywalo,
    i cos przycichlo :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-06-21 17:55:01
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.06.2017 um 11:41 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    >
    > W Norwegii cena juz nie jest taka zajebista.
    > Ale to glownie z powodu ok 200% podatku na samochody spalinowe :-)

    > W Tesli byly 18650. Ale to raczej kwestia wyboru - takie byly masowo
    > produkowane, najlatwniej i najtaniej bylo im z takich poskladac baterie.

    To, że są w formie walca to też nie przypadek, bo baterie Tesli są
    chłodzone, o ile się nie mylę, to cieczą. W każdym razie opatentowali te
    baterie, też geometria połączeń jest ważna, by nie było jakichś
    lokalnych przegrzań.
    Moja bateryjka do roweru ma 500Wh/36V, czyli jakieś 14Ah, ale parę kilo
    też waży.

    Waldek

  • 23. Data: 2017-06-21 17:56:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Toshiba podobno robi male silownie kontenerowe. Ruscy w ZSRR tez mieli pomysla na
    ogrzewanie przy wykorzystaniu zuzytego paliwa z elektrowni atomowych. Ale go nigdy
    nie zrealizowali. To z Toshiby czytalem ze sie zakopuje iles metrow pod ziemia zeby
    latwego dostepu nie bylo.

  • 24. Data: 2017-06-21 18:29:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >chłodzone, o ile się nie mylę, to cieczą. W każdym razie opatentowali
    >te baterie, też geometria połączeń jest ważna, by nie było jakichś

    Na poczatku to IMO nie mieli wielkiego wyboru w tych bateriach.
    wzieli 18650, bo byly dostepne, dosc duze i tanie.

    A przy okazji wiekszy zestaw latwo chlodzic.
    Ale ogladam baterie od tabletu - plaski prostokat, IMO - tez byloby
    latwo chlodzic, tylko szczeliny miedzy "tabliczkami" zostawic.

    J.

  • 25. Data: 2017-06-21 19:28:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 16:02:44 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > wszystkim zdrowo myślącym.
    > hasło przewodnie: "brudna bomba"

    Dlaczego grzanie domu kojarzy Ci się z bombą?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-06-21 19:44:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jun 2017 08:56:17 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    zakopuje iles
    > metrow pod ziemia zeby latwego dostepu nie bylo.

    Nie przesadzajmy. W Rosji były (nadal są?) kilkuset watowe generatory
    RTG do zasilania latarń morskich. Nie były głęboko Pius ziemia i
    jakoś na wódkę ich nikt nie rozparcelował.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2017-06-21 21:15:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 21:02, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Tesla zaczęła produkować swoje ogniwa. Nie będą to 18650, ale 2170.
    > https://musk.industries/2017/06/19/tesla-rozpoczela-
    produkcje-baterii-do-modelu-3/

    Dlaczego nadal walce, a nie prostopadłościany?
    Zysk kilku procent objętości nie równoważy komplikacji produkcji?

    Robert

  • 28. Data: 2017-06-21 22:07:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 21:25, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Najwidoczniej nie. Cylindryczne są tańsze i cechują się większą
    > niezawodnością.
    > https://www.quora.com/Why-does-Tesla-use-cylindrical
    -batteries-and-not-prismatic-batteries-like-the-Chev
    y-Bolt

    No tak. Walce górą. :-)

    Robert

  • 29. Data: 2017-06-21 22:57:02
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Marek napisał:

    > Dlaczego grzanie domu kojarzy Ci się z bombą?

    Jeżeli taliby/Breiviki/McVeigh`ty mogli użyć azotanu amonu
    łatwo dostępnego od rolnika, ktoś będzie mógł użyć mat. rozszczepialnych.

  • 30. Data: 2017-06-21 23:06:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Tak czy inaczej - 10 lat temu temat byl modny, wiele firm pokazywalo,
    >i cos przycichlo :-)

    Moze nie calkiem przycichlo - ostatnio glosno o IF-battery

    https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2017/Q2/ins
    tantly-rechargeable-battery-could-change-the-future-
    of-electric-and-hybrid-automobiles.html

    I tak nie bardzo moge sie doczytac - alkoholowe, czy jeszcze inne ?

    https://whova.com/embedded/subsession/icpma_201705/1
    77114/177119/

    Jedno i drugie ?

    J.