  • 41. Data: 2019-01-20 18:24:24
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Saturday, January 19, 2019, 6:36:43 PM, you wrote:

    [...]

    > I tu dochodzimy do sedna. w dawnych czasach szajs był tani, a drogie
    > produkty musiały być solidne. moralność inaczej nie pozwalała. a
    > teraz?

    Księgowi nie biorą jeńców.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2019-01-22 08:05:28
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2019-01-19 o 18:36, ToMasz pisze:

    > około 45W. wniosek taki że mierzysz całą 5m taśmę. może być tak, że na
    > końcu taśmy jest dużo niższe napięcie... stąd zaniżona moc.

    Dokładnie tak. Żeby uzyskać max mocy to musiałbym podpiąć się pod każdy
    metr osobno co moim zdaniem jest chore. No ale nieważne...

    Diody na mojej taśmie pracują na 75mA. Podłączyłem 10 sekcji na 700mA i
    wszystkie szlag trafił. Najbardziej ucierpiały te od strony zasilanej. W
    takim razie chyba mieliście rację. Zrobię może jeszcze test z podpięciem
    się do takiego paska w kilku miejscach ale to raczej nie zmieni. Te
    diody mają jednak duży rozrzut parametrów.

    Zacząłem teraz testować rozwiązania z lustrami prądowymi. Przy 2
    gałęziach po 9 szeregowych diod jeszcze działa ale ogólnie dużo z tym
    problemów.

    Typ diod to 7020.

  • 43. Data: 2019-01-22 10:16:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-01-22 o 08:05, ww pisze:

> [...]
    >
    > Zacząłem teraz testować rozwiązania z lustrami prądowymi. Przy 2
    > gałęziach po 9 szeregowych diod jeszcze działa ale ogólnie dużo z tym

    Jak je chłodzisz? Bo jeśli przykleisz do GK czy innej płyty wiórowej, to
    długo nie pożyją.

    P.P.

  • 44. Data: 2019-01-22 10:28:43
    Od: ww <w...@o...pl>

    > Jak je chłodzisz? Bo jeśli przykleisz do GK czy innej płyty wiórowej, to
    > długo nie pożyją.

    Profil aluminiowy. Chłodzenia na pewno będzie znacznie lepsze niż
    standardowo przy montażu pod szafkami. A czy wystarczające to nie
    wiem. Te diody nie grzeją się mocno i trudno się bada skuteczność
    chłodzenia.