  • 11. Data: 2009-11-22 13:37:03
    Temat: Re: tatry 20 listopadowe cylindrycznie
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:7de73b65-c2a5-4cfe-ad1c-79c4ffee5ca6@s31g2000yq
    s.googlegroups.com...

    > ja watpliwosci nie mam , to jest b twarda obrobka.

    http://www.lb.iap.pl/others/IMG_5716.JPG
    w temacie bardzo twardej obrobki.
    nie mowie ze jest perfekcyjnie, bo zapewne nie jest, ale nie wymyslaj jakis
    twardych obrobek, bo choc jakies byly to napewno nie takie ktore mozna
    nazwacby twardymi.

    pozdr
    p.

  • 12. Data: 2009-11-22 14:17:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 14:37, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> wrote:
> [...]
    > w temacie bardzo twardej obrobki.
    > nie mowie ze jest perfekcyjnie, bo zapewne nie jest, ale nie wymyslaj jakis

    ja nie wymyslam.

    ja tylko opisuje to co widze.

  • 13. Data: 2009-11-22 14:37:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 15:17, XX YY <f...@g...com> wrote:

    wiadomoscinews:7de73b65-c2a5-4cfe-ad1c-79c4ffee5ca6@
    s31g2000yqs.googlegroups.com...

    > ja nie wymyslam.
    >
    > ja tylko opisuje to co widze.

    na tym teraz przyslanym wycinku pokazuje mi w tych samych miejscych
    rgb na poziomie 235-245 a wiec szczypte ciemniej i walor tonalny
    zaczyna byc juz widoczny .
    na oryginalnmej panopramie jest jasniej i juz bez szczegolu
    tonalnego.
    z tym , ze w tle w lesie jest za ciemno - tam jest niedopal.
    dynamika sceny wyraznie przekracza dynamike aparatu . tego aparat nie
    jest w stanie pokazac.

    z ciekawosci czym to robiles ?

  • 14. Data: 2009-11-22 14:55:56
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > na tym teraz przyslanym wycinku pokazuje mi w tych samych miejscych
    > rgb na poziomie 235-245 a wiec szczypte ciemniej [...]
    > z tym , ze w tle w lesie jest za ciemno - tam jest niedopal.

    no widzisz. a to jest plik z aparatu, taka wlasnie byla dynamika sceny, na
    dodatek prosto pod slonce. to nie obrobka (twarda) a... natura.
    nie bede tu rozstrzasac czy lepiej byloby bawic sie w bracketingi, hdry etc,
    w koncu to moja wizja, mi odpowiada, jesli komus takze to bardzo sie ciesze.

    > z ciekawosci czym to robiles ?

    40d

    pozdr
    p.

  • 15. Data: 2009-11-22 15:01:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:c74f6b57-3bbf-420a-a3a1-c23ebf68da44@
    a32g2000yqm.googlegroups.com...

    > no widzisz. a to jest plik z aparatu, taka wlasnie byla dynamika sceny, na
    > dodatek prosto pod slonce. to nie obrobka (twarda) a... natura.

    nature poszczegasz za pomoca oczu , a te maja dosyc duza dynamike
    wejscia dzieki trikowi jakim jest zrenica.

    dlatego ze dynamika calej lini aparat-monitor jest mniejsza stad
    wrazenie za duzego kontrastu .
    A kontrast sprowadza sie do tego ze cienie staja sie prawie czarne , a
    jasno szare miejsca prawie bilale lub biale.

    W rawie jest z pewnoscia wiecej szczegolu - wypadaloby troche nagiac
    krzywe - wydobyc szczegol z bieli i z glebokiego cienia. bedzie
    lepiej i nie pisze tego przez krytykanctwo.

  • 16. Data: 2009-11-22 15:15:15
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    >W rawie jest z pewnoscia wiecej szczegolu - wypadaloby troche nagiac
    krzywe - wydobyc szczegol z bieli i z glebokiego cienia. bedzie
    lepiej i nie pisze tego przez krytykanctwo.

    byc moze. ale chce uniknac tego zby np snieg w cieniu wygladal tak jak snieg
    w sloncu. zeby skaly w cieniu wygladaly jak skaly w sloncu. tak nie jest i
    nie chce zeby tak bylo. godze sie z tym ze miejscowo moze byc przepal lub
    niedopal, na calosc ma to jednak wplyw niewielki (imho). nie chce tez
    zmniejszac dynamiki najjasniejszych miejsc wzgledem najciemniejszych bo dla
    mnie splaszczy mocno to scene.
    polecam po prostu wycieczke w gory - teraz jest wlasnie taki okres ze snieg
    w pelnym sloncu znajduje sie obok skal w pelnym cieniu, nawet patrzac okiem
    jest to scena bardzo ale to bardzo mocno kontrastowa. chyba najbardiej jak
    sobie mozna wyobrazic czy zobaczyc. spadnie wiecej sniegu, sytuacja sie
    zmieni, ale teraz jest jak jest. i chce zeby to bylo widac na np tych
    panoramach :)

    pozdr
    p.

  • 17. Data: 2009-11-22 15:19:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:d65bf754-fb48-4127-a92d-b58294edc338@
> [...]
    > sobie mozna wyobrazic czy zobaczyc. spadnie wiecej sniegu, sytuacja sie
    > zmieni, ale teraz jest jak jest. i chce zeby to bylo widac na np tych

    zobacz te panorame z babiej gory

    http://panoramy.zbooy.pl/360/pan/babia-gora-grzbiet-
    2070/p

    tutaj wszystko jest tak jak powinno byc .

  • 18. Data: 2009-11-22 15:24:52
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    >zobacz te panorame z babiej gory
    tutaj wszystko jest tak jak powinno byc .

    bardzo ladnie. ale ktos teraz powie ze brakuje mu wlasnie wiekszego
    kontrastu. poza tym i sama dynamika sceny jest bez porownania, na tej
    panoramie nie ma nawet jakiegos zacienionego obszaru.

    pozdr
    p.

  • 19. Data: 2009-11-22 15:25:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 16:19, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    2070/p

    > tutaj wszystko jest tak jak powinno byc .- Zitierten Text ausblenden -

    albo zobacz te pod gesia szyja

    http://panoramy.zbooy.pl/360/?c=tatry&lang=p&pg=8

    alez pieknie zrobione.

    Przyroda i natura sa zawsze piekne

    pytanie jest tylko na ile uda nam sie je spier.... robiac zdjecia.
    ale ta uwaga nie do Ciebie tylo wogole.

  • 20. Data: 2009-11-22 15:53:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomoscinews:117be5ec-3139-4554-a62c-745b226c076b@
> [...]
    > kontrastu. poza tym i sama dynamika sceny jest bez porownania, na tej
    > panoramie nie ma nawet jakiegos zacienionego obszaru.

    ta sama scena da sie tak sfotografowac ze beda obszary zacienione ,
    ciemne.
    i beda przepaly w bieli.

    sfotografowal tak ze ciemne nie jest za czarne , jasne za jasne.