  • 51. Data: 2020-04-09 18:47:11
    Temat: Re: te nie/dobre diesle
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-09 o 15:43, Myjk pisze:

    > Może nie zlikwidowali, ale nie można ich używać.

    > To jest znaczna część emisji -- oszczędzanie na gazie. To oszczęzanie to
    > raczej pozorne jest, bo te utylizatory drewna mają tak niską sprawność,
    > szczególnie w okresach przejściowych, że wcale taniej nie jest.

    > Skoro nie ma zapotrzebowania, to po co mają tam być?

    Google w ramach reklamy podało mi trzy adresy składów węgla
    w Krakowie. Sugerujesz że już ich tam nie ma?

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2020-04-09 19:16:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-09 13:23, z wrote:

    > A była w stanie "pyłu"? ;-)

    Kiedyś musiała być.

    > A jesteś pewny że nie wzbiłeś NIC w powietrze?

    No jakoś nie chce odpaść od koła to chyba nic.

    > A widziałeś kiedyś SMOG? Dotknąłeś go? polizałeś? ;-)

    Czytam ciągle o tym i jakoś nie mam ochoty.

  • 53. Data: 2020-04-09 20:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    To trzeba miec nowy.

    >Google w ramach reklamy podało mi trzy adresy składów węgla
    >w Krakowie. Sugerujesz że już ich tam nie ma?

    Reklama moze byc stara.
    Moga tez sprzedawac dla okolicznych wsi.
    A krakowiacy kupuja w okolicznych wsiach, zeby sie nie wydalo :-)

    J.

  • 54. Data: 2020-04-09 21:18:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Thu, 9 Apr 2020 15:19:40 +0200, J.F. napisał(a):

    >Nie ma. W zimie podawali, że program wymiany nie objął 2800 palenisk,
    >ale

    ale w Krakowie ze 200 tys mieszkan ... i sporo starych, bo ten ruski
    general sie nie postaral :-)

    >nie są używane. Sa kontrole z dronami. Zresztą nawet gdyby tysiąc
    >domów

    a dron wykryje ? Czy raczej sasiedzi doniosa ?

    >każdego dnia łamało zakaz, to jest prawie milionowe miasto i nie
    >miałoby to
    >takiego wpływu na smog.

    no to 300 tys mieszkan ...

    >W granicach administracyjnych miasta nie ma.

    Nie ma zadnego domu w granicach miasta ?

    J.

  • 55. Data: 2020-04-09 23:45:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-09 o 20:54, J.F. pisze:

    > To trzeba miec nowy.

    > Reklama moze byc stara.
    > Moga tez sprzedawac dla okolicznych wsi.
    > A krakowiacy kupuja w okolicznych wsiach, zeby sie nie wydalo :-)

    "Klikłem" i pokazał mi wszystkie, z adresem w Krakowie jest
    sześć, siódmy bez węgla ale z drewnem na opał.
    Drewnem też nie można w Krakowie palić?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2020-04-10 10:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >"Klikłem" i pokazał mi wszystkie, z adresem w Krakowie jest
    >sześć, siódmy bez węgla ale z drewnem na opał.

    Ja kliklem w jeden, ale mial tez inne towary.
    Wiec trzeba by zadwonic, spytac jaki koszt z transportem ...

    >Drewnem też nie można w Krakowie palić?
    >:-)

    Jak paliwami stalymi nie, to nie ...

    J.

  • 57. Data: 2020-04-10 15:27:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-10 o 10:13, J.F. pisze:
> [...]
    pl...

    > Ja kliklem  w jeden, ale mial tez inne towary.
    > Wiec trzeba by zadwonic, spytac jaki koszt z transportem ...

    Ale pewnie brykietem można.

    --
    Janusz

  • 58. Data: 2020-04-11 19:26:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Apr 2020 21:18:51 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie ma zadnego domu w granicach miasta ?

    Żadnego nowego z kominkiem. O zakazie było wiadomo od dawna.
    Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej szkodliwy niż
    ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 59. Data: 2020-04-11 19:36:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2020 19:26:28 +0200, Maciek napisał(a):

    > Żadnego nowego z kominkiem.

    A stare ?

    > O zakazie było wiadomo od dawna.

    I rodakow zatrzymal byle zakaz ? :-)

    > Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej szkodliwy niż
    > ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

    Ale moze smog powoduje ?

    J.

  • 60. Data: 2020-04-11 20:27:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 11 Apr 2020 19:26:28 +0200, Maciek

    > Zakaz, nawiasem, głupi, bo pellet mogli dopuścić. Jest mniej
    > szkodliwy niż ogrzewanie olejem opałowym albo prądem.

    Że co proszę? Chyba sobie żarty stroisz. Siedzę na grupie fejsbókowej o
    pelecie i ludzie co jakiś czas pokazują co znajdują w pelecie. W zasadzie
    typowe jest że producenci mielą w nim meble wszelakie, malowane,
    lakierowane, foliowane, inne płyty typu sklejka, a także folie i bynajmniej
    nie jest mowa o promilach, tylko o procentach zawartości. Piasek pominę, bo
    to jakby emisji nie robi, tylko ładuje w bambuko kupującego na wadze a co
    za tym idzie na kaloryczności opału. Jak do tego dodać że większość kotłów
    jest przewymiarowana, a palacze oczywiście nie mają pojęcia jak kocioł
    prowadzić (a chociażby trzeba go każdorazowo skonfigurować po zmianie
    opału), to wychodzi niezbyt ciekawy obraz. I co jakiś czas wyskakuje jakiś
    "zadowolony" użytkownik (zadowolony póki mu nie wyliczę tego i owego),
    gdzie wychodzi że te kotły mają średnioroczną sprawność poniżej 60% (z 90%
    podawanych przez producenta). Przy grzaniu CWU w lato wychodzi około 40%, i
    to bez uwzględnienia zużycia prądu.

    --
    Pozdor
    Myjk