  • 1. Data: 2018-02-05 20:21:46
    Temat: telefon dla seniora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Co tu wybrac ?

    -raczej "zwykly telefon" niz smartfon,
    -duze klawisze, duzy ekran, prosta obluga,
    -glosny

    nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to
    chyba coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

    J.

  • 2. Data: 2018-02-05 21:43:42
    Temat: Re: telefon dla seniora
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 20:21:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to
    > chyba coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

    Problem ze zwykłymi jest taki że są kiepskiej jakości.
    Ja z powodów ideologicznych nadal staram się używać zwykłych telefonów
    i najdłużej wytrzymuje mi na razie używany "biznesowy" samsung.
    Bo te nowe to do niczego się nie nadają.
    Sąsiadce dzieci kupiły smarta i daje rade bo duże i głośne.

  • 3. Data: 2018-02-05 22:21:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-05 o 20:21, J.F. pisze:
    > Co tu wybrac ?
    >
    > -raczej "zwykly telefon" niz smartfon,
    > -duze klawisze, duzy ekran, prosta obluga,
    > -glosny

    Może NOKIA 230 lub nawet nowa 3310? Bawiłem się oboma a mam duże paluchy
    i bez problemu trafiłem w klawisze.
    Obsługa powyższych prosta, klawisze względnie duże, ekrany coś około 2,5
    cala.

  • 4. Data: 2018-02-05 22:49:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to chyba
    > coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

    Ja mojej babci kupiłem Panasonic KX-TU301
    Tylko teraz ciężko taki kupić.
    Wybrany ze względu na artrozę. Daje rady.
    Nie mam pojęcia na co wymienić jak się skończy.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2018-02-05 22:57:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 05/02/2018 07:21 PM, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to chyba
    > coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

    A ja oddalem rodzicom mojego poprzedniego smartfona. Nie jest latwo ale
    zainstalowalem teamviewer'a i jak tylko cos sie zepsuje to zaraz naprawiam.
    W razie czego moge sam do siebie zadzwonic.
    Rozmowy video czy podeslanie zdjecia drozsze niz tysiac slow. ;)

  • 6. Data: 2018-02-05 22:58:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    >
    > nie musi byc specjalny "dla seniora", ale "zwyklych telefonow" to chyba
    > coraz mniej - wszyscy chca smartfony ... a moze jednak android ?

    Pełno w sklepach "zwykłych telefonów" dosłownie za grosze. Nie wiem, jak
    one działają, ale przy cenie 40-50 zł to można chyba wypróbować bez bólu...

    MJ

  • 7. Data: 2018-02-07 11:29:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pełno w sklepach "zwykłych telefonów" dosłownie za grosze. Nie wiem,
    >jak one działają, ale przy cenie 40-50 zł to można chyba wypróbować
    >bez bólu...

    Ale poniewaz "pelno ich", to wyprobowanie wszystkich bedzie za duzo
    kosztowac :-(
    Wszystkich nie trzeba, ale jaka szansa, ze pierwszych trzech bedzie
    dobry ?

    Wiec pytam o opinie, moze ktos temat przerabial.

    P.S. Tato uzywa Siemensa ME45 i jest zadowolony. I telefon jest dobry.
    Ale bateria juz nie jest dobra, a kupic nowa sprawna ... ciekawe czy
    to jeszcze produkuja.

    J.

  • 8. Data: 2018-02-07 20:24:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > P.S. Tato uzywa Siemensa ME45 i jest zadowolony. I telefon jest dobry.
    > Ale bateria juz nie jest dobra, a kupic nowa sprawna ... ciekawe czy to

    A to tak trudno jest sprawdzić?
    http://allegro.pl/org-bateria-siemens-3618-6618-me45
    -s45-s45i-v30148-i6629597401.html

    Z mojego doswiadczenia wynika że bardziej ważne jest dla
    osoby "nietechnicznej" to, do czego się przyzwyczai...

  • 9. Data: 2018-02-07 20:37:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A to tak trudno jest sprawdzić?
    >http://allegro.pl/org-bateria-siemens-3618-6618-me4
    5-s45-s45i-v30148-i6629597401.html

    "100% oryginalna bateria pochodzi z demontazu kilkudniowych
    telefonow".
    Biorac pod uwage, ze ten model przestali robic gdzies w okolicach 2003
    roku, to ile lat maja baterie ?

    "przed wysylka przetestowana serwisowo".

    Przetestowano i stwierdzono calkowity brak dzialania :-P

    >Z mojego doswiadczenia wynika że bardziej ważne jest dla
    >osoby "nietechnicznej" to, do czego się przyzwyczai...

    Akurat jest techniczny, ale Android moze go przerosnac :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-02-07 20:42:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-02-07 o 11:29, J.F. pisze:

    > Ale bateria juz nie jest dobra, a kupic nowa sprawna ... ciekawe czy to
    > jeszcze produkuja.

    Nawet jeśli produkują, to nie zdarzyło mi się kupić baterii do
    telefonu/laptopa o parametrach porównywalnych z tą pierwszą - nawet przy
    kupowaniu za $$$ od producenta urządzenia. Nie wiem, z czego to wynika.
    A może to nie wina baterii, tylko samego urządzenia?

    MJ