  • 21. Data: 2014-07-28 16:19:06
    Temat: Re: termometr kieszonkowy
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Pawel2420" <z...@n...pl>

    > Tak
    > Odbieranie ramek rozgłoszeniowych zawierających aktualny wynik pomiaru
    > jest banalnie proste.

    Na stronie http://i-node.pl/ nie mogę znaleźć. Udostępnisz ? Podeślesz ?
    Wysyłam zapytanie.

    > Odczyt danych archiwalnych z pamięci wymaga nawiązania połączenia więc od
    > strony programowej jest już bardziej skomplikowane.
    > Zaznaczam, że BT4.0 obsługują tylko nowsze wersje systemów Android (od
    > wer. 4.3) i iOS (od wer. 7)

    Czy to znaczy, że w ogóle nie da się gadać jak się ma inny BT ? Bo rozumiem,
    że chodzi o LE i zasadniczo ma sens by tak było, ale wydaje się, że to
    ogranicza dość mocno.

  • 22. Data: 2014-07-29 08:11:40
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

    > Na stronie http://i-node.pl/ nie mogę znaleźć. Udostępnisz ? Podeślesz ?
    > Wysyłam zapytanie.

    Urządzenia BLE standardowo się rozgłaszają. Czyli wysyłają specjalną
    ramkę danych zwykle co 1.28 sek. Taka ramka składa się z kilku rekordów
    opisanych w specyfikacji BLE. W przypadku wymienionych czujników jeden z
    tych rekordów (typ 0xFF) zawiera aktualne dane pomiarowe i cyfrowy podpis.

    Każdy rekord zaczyna się od dwóch bajtów. Pierwszy określa jego długość
    a drugi typ. Po odebraniu ramki rozgłoszeniowej trzeba w niej znaleźć
    interesujący rekord i oczytać znajdujące się w nim dane.

    > Czy to znaczy, że w ogóle nie da się gadać jak się ma inny BT ? Bo
    > rozumiem, że chodzi o LE i zasadniczo ma sens by tak było, ale wydaje
    > się, że to ogranicza dość mocno.

    Stare urządzenia z obsługą BT2.1 nie potrafią komunikować się przez
    Bluetooth Low Energy. Do tego celu wymagany jest interfejs Bluetooth w
    wersji 4.0 lub nowszej.

    Paweł

  • 23. Data: 2014-07-30 20:21:28
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "adamschodowy" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I to jest najlepsza opcja.
    > Mierza temp min, max, sa wodoszczelne, maja zegarek i kosztuja 30zl. Np w
    > lidlu od czasu do czasu takie sa.

    min max to prędkość, temperatura akualna i tyle. no ale w każdym markecie za te 30 (a
    widziałem i za połowę tego) można znaleźć tzw "stacje pogody" czyli budzik albo z
    dwoma termometrami albo z jednym ale właśnie pamiętający min.max z ostatnich iluśtam
    godzin, no i juz większy - jak półtorej paczki szlugów.