  • 101. Data: 2018-02-02 10:27:18
    Temat: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 2 lutego 2018 04:20:25 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > wiadomości

    >Zrobilem maly test.
    >Wpisalem w google paragon biedronka i nip jest 3223
    >auchan 3223
    >shell 3223
    >tesco 3223
    >ale zabka daje wynik 3322
    >Ale i dla mnie ta wiedza nie byla oczywista...

    Tylko ze jesli kreski sa nieistotne, to cyferki zabki mozna wpisac w
    formacie 3-2-2-3 i nikt nie powien miec pretensji ... prawie nikt :-)

    Zabka ... przyjrzales sie dokladniej ? Tez sklepy we franczyzie, pisze
    tam ladnie "Zabka", ale NIP jest prowadzacego i gdzies pod spodem jego
    dane powinny tez byc.

    Ktos pamieta loterie paragonowa ? Jaki tam format obowiazywal ... bez
    kresek ?

    J.

  • 102. Data: 2018-02-02 11:03:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-02 o 04:18, HF5BS pisze:

    > Yy?? O czymś nie wiem? NIP, to NIP. Że sie go różnie zapisuje, jak nr
    > telefonu?

    Racja.
    W Polsce też jest kilka typów telefonów i kilka typów numerów kont :)
    P.G.

  • 103. Data: 2018-02-03 01:58:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Drukarka fiskalna przeszła przez badania i dopuszczenia w PCBC.
    >
    > Po jakimś czasie (tygodnie, może miesiące) okazało się, że projekt
    > przewidywał wpisanie NIPu do urządzenia tylko w formacie 000-00-00-000,
    > a zdarzył się klient z nipem 000-000-00-00.
    > No i dupa. Nie dało się.
    > Trzeba było zrobić szybko modyfikację i dać na produkcję, co trochę trwało.
    >
    > Tak to okazało się, że ktoś (a w zasadzie kilku ktosiów) absolutnie
    > biegły w elektronice i programowaniu nie wiedział (wydawało by się, że
    > podstawowej rzeczy), iż są dwa typy NIP-ów w Polsce.

    A co to Adamie ma do rzeczy w temacie technik/inżynier elektronik???

  • 104. Data: 2018-02-03 17:49:49
    Od: Gregor80 <g...@g...com>

    W firmie gdzie pracuje (branża przemysłowa) na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko
    elektronika jest test z pytaniami otwartymi w stylu:

    - policzyć rezystancje zastępczą układu z kilku rezystorów
    - narysować mostek Graetza i opisać jak działa
    - narysować układ realizujący prostą logikę - np. układ start/stop albo załączanie
    prawo/lewo silnika trójfazowego albo trójkąr/gwiazda
    - omówić parametryzacje falownika

    potem część "praktyczna" - czyli rozpoznanie i nazwanie z natury elementów typu:
    czujnik indukcyjny, enkoder, fotokomórka, etc.

    Połowa delikwentów na tym teście się wykłada - także "inżynierowie"

  • 105. Data: 2018-02-07 23:41:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Gregor80 pisze tak:

> [...]
    > elementów typu:
    > czujnik indukcyjny, enkoder, fotokomórka, etc.
    >
    > Połowa delikwentów na tym teście się wykłada - także

    o to ja bym się załapał po doczytaniu parametryzacja falownika ;)

    pis of kaku.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 106. Data: 2018-02-15 20:11:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jan 2018 20:43:13 +0100, Piotr Wyderski
    > Miałem na myśli pewien stan umysłu, który elektronikę
    > sprowadza do masowania software, bez głębszej refleksji
    > nad tym, jak ten prąd w układzie płynie.

    No cóż, na wstępnym poziomie to teoria Drudego. Plus wiązki w próżni,
    ruchy jonów w cieczy. A na zaawansowanym... BCS i ciężka QM. Wyżej
    też się da: ciężkie światło bozonów W i ogólnie pytanie skąd się
    bierze tau i co tam robi tensor metryczny.

    Jednym z ciekawszych problemów jest prosta odpowiedź na pytanie: jak
    działa pinch? I dlaczego nie? I co żeby tak?

    Więc nie bądź taki pewien że jesteś dużo mądrzejszy niż młodzianek z
    licencjatem: potrafisz obliczyć rozpływ prądów w sieci zbudowanej z
    nadprzewodnika?

  • 107. Data: 2018-02-15 20:14:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jan 2018 14:28:14 +0100, Cezary
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > Mam sposób, dobrać doświadczalnie, zaczynając od wielkiej wartości,
    > metodą bisekcji. Biorę powiedzmy rezystor 10 M, świeci za słabo, to
    5,
    > 2,5 ... Aż dobiorę, jak ma być prąd konkretny to amperomierz w
    szereg ;)

    A nie prościej opornik regulowany? Albo po prostu odpowiedni ic? ;)

  • 108. Data: 2018-02-15 20:50:14
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Feb 2018 15:35:32 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie rozumiem dlaczego uważasz, że dla elektronika, czy programisty
    jest
    > to rzecz podstawowa.

    Dla programisty. Powinien przeczytać "specyfikację". I program
    powinien być z nią zgodny. A do tego łatwy do modyfikacji, czytelnie
    napisany, komentarze, ładna dokumentacja.

  • 109. Data: 2018-04-19 02:07:10
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Marek pisze:

    > Dyplom mgr inżyniera elektronika raczej zmniejsza to ryzyko na etapie
    > wstępnej rekrutacji.

    Obecny niekoniecznie. Z czasów mojego dyplomu trochę bardziej, ale ze
    wskazaniem na "trochę".

    Mieliśmy kiedyś w instytucie takiego Jacusia, formalnie magistra
    inżyniera po mechaniczno - technologicznym. Wszyscy go tytułowali
    Magistrem Jacusiem (dla inżyniera to w zasadzie obelga), podstawy doboru
    rozwiązań technologicznych w konstrukcjach mechanicznych tłumaczyć mu
    musiałem ja, magister inżynier elektronik (no, nie całkiem prawda -
    technolog elektronowy, metalurgii mnie uczył Dziadzio Okoń czyli Stefan
    Okoniewski, legenda metalurgii polskiej...). W efekcie zyskałem
    najlepsze wejście na warsztat mechaniczny - przyszli mechanicy żeby
    zobaczyć jak wygląda stare stanowisko technologiczne i jak następne
    zrobić, bo magister Jacuś plecie bez sensu. Pokazałem, wytłumaczyłem -
    przy okazji się pożalili, że Jacuś chciał, żeby mu w szklanym kloszu
    "dziurkę" zrobili. No klasyczny tekst warsztatowy - z mety usłyszeli, że
    Jacuś jest już dużym chłopcem, i dziurki to powinien poszukać sobie sam,
    a panowie mechanicy to co najwyżej otwór mogą wywiercić. Parsknęli - i
    przez resztę czasu pracy w owej firmie nikt nie miał takich układów na
    warsztacie, jak ja.

    A Magister Jacuś skończył jako napęd drukarki napisów na diodach - bo
    posadzić do takiej roboty technika to się nie opłacało.

    --
    Darek