  • 31. Data: 2018-11-21 08:56:53
    Temat: Re: to jest szuka: na Urmeta naslac Kruka
    Od: "n" <...@...e>

    OIDP darmowe lokalne były w Berlinie i Singapurze.

    -----

  • 32. Data: 2018-11-21 11:22:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.11.2018 o 20:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zagraniczne rozmowy tez darmowe ?
    > Czy starym zwyczajem - wprowadz karte kredytowa ... :-)

    Nie, zagraniczne zablokowane. To są proste telefony bez czytników
    czegokolwiek.

    MJ

  • 33. Data: 2018-11-21 22:59:22
    Temat: Re: to jest szuka: na Urmeta nasłać Kruka
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > https://zapodaj.net/625ad4037398a.jpg.html
    >
    > Przy jakimś tatrzańskim schronisku w tym roku, nie wiem, czy działa.

    Po EXIFie widać, że fotka z 6 sierpnia 2018, godzina 15:42:00, zatem
    wczesnym popołudniem w środku lata, ale, czy działa, to przypuszczam, że
    wątpię.
    Może wisi, bo się nie opłaca zdejmować? A i klimat obiektu tworzy. (masz
    może wyraźniejszą fotkę choćby samego wycinka z numerem na automacie, nie
    tym obok?)
    Zadzwoniłem na 18 801 62 15, czyli na numer ze zdjęcia obok aparatu, ale
    odpowiedziało NMTN.
    Cyfry na samym automacie są zbyt zamazane, abym coś dał radę ustalić,
    przedzwoniłbym, czy się zgłosi, czy też NMTN.
    Spróbowałem zabawy z odszumieniem i podkontrastowaniem wycinka, ostatnie 6
    cyfr to na 70% 61 15 75, pierwsze 3 pozostaje tylko przypuszczać, nie pasuje
    to do otrzymania przez Zakopane numeracji 7-cyfrowej, gdzie do numerów
    4-cyfrowych dodano OIDP 206, a do 5-cyfrowych 20, zmieniając jednoicześnie
    kierunek z 165 na 18. Pozostaje więc przypuszczać, że było to przed zmianą
    numeracji i kierunku, a na tabliczce jest napisane 16 61 (lub raczej 51) 15
    75 (tak, wówczas 8 cyfr, często nie przejmowano się rozdzieleniem
    "wskaźnika" od właściwego numeru), co sugeruje jakąś centralę podmiejską,
    może jedną z licznych PC32, postawionych wokół Zakopanego? Co było z
    prefiksem 115xx, to nie pomnę, czy w ogóle było (mętnie pamiętam, ze 13xx to
    była Cyrhla, a 75xx Poronin, w Poroninie była PC32, piekielnie powoli
    łączyła, jak chyba każda PC32 i używała... kodu R2, pewnie jakiś konwerter z
    dekady, w Wiązownej (790?xx) pod Warszawą też była PC32, z takimi samymi
    objawami przy łączeniu). Ale cóż można wydumać z tak zamazanego numeru?
    Jeszcze jakbym wiedział gdzie to, to może coś bym więcej powiedział?
    Oczywiście, tabliczka na automacie może być (i w czasach bliskich końca
    bardzo często była) po prostu, nieaktualna, a taniej i wygodniej było koło
    automatu napisać właściwy numer.
    Nie mogę wykluczyć, że aparat ten może być półatrapą, tj. że nie jest
    automatem publicznym, bądź nie pracuje jako taki, lecz formalnie jest zwykym
    telefonem, jak u Kowalskiego, co dzwoni do kumpla na piwo, a ewentualne
    telefony od ludków, idą z własnych kart, które może wydaje schronisko, kto
    chce tyrknąć, a mu się "komurka" rozładowała, dzwoni z tego aparatu. Może to
    jakiś VoIP, idący po GPRS, czy po innym Edziu, bo LTE niezbyt się tam
    spodziewam, ale przepływność wystarczy do należytej jakości rozmowy? Gdybam
    tylko.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 34. Data: 2018-11-22 09:22:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-21 o 22:59, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > Po EXIFie widać, że fotka z 6 sierpnia 2018, godzina 15:42:00, zatem
    > wczesnym popołudniem w środku lata, ale, czy działa, to przypuszczam, że

    Osobiście robiłem, więc gwarantuję prawdziwość :) Niestety nie wiem co
    mnie opętało, ale nie oblukałem aparatu organoleptycznie. Jak w
    przyszłym roku będę szedł tamtymi trasami, to postaram się zbadać :)

    > Może wisi, bo się nie opłaca zdejmować? A i klimat obiektu tworzy. (masz
    > może wyraźniejszą fotkę choćby samego wycinka z numerem na automacie,
    > nie tym obok?)

    Niestety nie.

    --
    Liwiusz