  • 1. Data: 2002-11-17 14:25:28
    Temat: tpsa nie chce przyjechać by sprawdzić łacze ...
    Od: "WoLF" <wolf*delete*@warezarchive.org>

    ... a czy powinni ?

    Sprawa dotyczy łacza polpak T i wyglada tak:

    kilka dni temu była u nich jakas awaria, ze całkiem połaczenie zginęło,
    modem (Alcatel) mrugał czerwonymi kontrolkami.
    Zgłosiłem, na drugi dzień modem przestał świecic na czerwono. ale router
    (Intel8100) nadal mruga.
    Tpsa przychodziła, sprawdziła modem i powiedziała że nic sie nie zmieniło, z
    ich strony jest tak jak było przed awarią.

    Poprosiłem więc o to by przyjechał ktos od nich ze swoim routerem by mi
    udowodnić, że jest wyszystko o.k.
    Router wszystkie ustawienia trzyma, nic się nie przestawiło.
    Tpsa powiedziała ze nie przyjada bo j e s t z a d a l e k o od ich
    najblizszego punktu obsługi technicznej (60 km)

    więc siedze sobie teraz na modemie i szczycę się najdrozszą w świecie ceną
    za kazdy przesłany bit
    ;o)

    happy

    --
    WoLF
    http://www.warezarchive.org

  • 2. Data: 2002-11-17 17:50:34
    Temat: Re: tpsa nie chce przyjechać by sprawdzić łacze ...
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "WoLF" <wolf*delete*@warezarchive.org> wrote in message
> [...]
    ich
    > najblizszego punktu obsługi technicznej (60 km)
    a gdzie zglaszales - lokalnie? zglos to na infolinii, niech sprawdza od
    siebie. zapisz sobie numer zgloszenia. niech zaloza zdalnie petle DL na
    modemie i sobie sprawdza. jesli nadal wszystko bedzie oki to znaczy ze albo
    cos u ciebie nie tak, albo uszkodzony interface w modemie (znam takie
    przypadki). SD, na routerze sprawdz sobie obecnosc sygnalu DCD z modemu.
    jesli jest, sprawdz czy PVC jest podniesiony.
    jak nie zechca przyjechac dzwon do sekretariatu dyr Sowy w CST i wyluszcz
    sprawe :)

    pzdr

  • 3. Data: 2002-11-18 11:17:28
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    na poczatek sprobuj uziemic modem i router np. do kaloryfera.
    Ale koniecznie oba. Wiem ze alcatel + intel8100 = problemy.

    Marcin

  • 4. Data: 2002-11-19 09:51:36
    Od: " D.H" <h...@N...gazeta.pl>

    WoLF <wolf*delete*@warezarchive.org> napisał(a):

    > .... a czy powinni ?

    No cóż - sprawdź najpierw swój router - byc może coś się rozsypało - sprawdź
    jak wygląda stan sygnałów na interfejsie do Alcatela ( zgaduję że to jakieś
    V.35 ), poproś o pętle testowe etc.
    Jeżeli natomiast niezbyt dużo wiesz na temat routerów, interfejsów etc,
    polecam wynajęcie kogoś, kto się zna.

    D.H.

  • 5. Data: 2002-11-19 12:50:00
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    " D.H" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jakieś
    > V.35 ), poproś o pętle testowe etc.
    > Jeżeli natomiast niezbyt dużo wiesz na temat routerów, interfejsów etc,

    W tym przypadku polecam wynajecie takiego, ktory bedzie
    wiedzial do czego na styku V.35 sa trzy linie zegara.

    P/

  • 6. Data: 2002-11-19 16:08:14
    Od: "WoLF" <wolf*delete*@warezarchive.org>

    Pawel Sikora z adresu p...@p...WYCIEP-TO.pl napisał w
    news:ard56s$9jg$1@news.polbox.pl :

    > W tym przypadku polecam wynajecie takiego, ktory bedzie
    > wiedzial do czego na styku V.35 sa trzy linie zegara.

    Ciekawe kryterium weryfikacji fachowców !
    ;o)

  • 7. Data: 2002-11-19 16:08:48
    Od: "WoLF" <wolf*delete*@warezarchive.org>

    D.H z adresu h...@N...gazeta.pl napisał w
    news:arb0jv$st2$1@news.gazeta.pl :

    > No cóż - sprawdź najpierw swój router - byc może coś się rozsypało

    Router trzyma wszystkie ustawienia

> [...]
    jakieś
    > V.35 ), poproś o pętle testowe etc.
    > Jeżeli natomiast niezbyt dużo wiesz na temat routerów, interfejsów etc,

    Sprawdzało juz dwóch zawodowców:

    Pierwszy - provider kilkunastu wirtualnych serwerów na łaczu 2 MB i
    serwisant sieci wielu firm, doswiadczenie - 6 lat
    Sprawdzanie na routerze Intel 8100 i Radwiz (Pico)

    Drugi - provider ponad stu wirualnych serwerów, świadczacy takze usługi
    kolokacji dla innych providerów na łaczu 10 MB, doswiadczenie - 4 lata
    Sprawdzanie routera Intel przez zdalny pulpit.

    Żadnemu nie udało sie odpalić łacza

    Tepsa przysłała dzisiaj jakiegoś technika z lokalnego BOKu który wpiął
    przywieziony ze sobą router (Cisco), zobaczył ze kontrolki zaswieciły mu sie
    na zielono, więc powiedział, że jest wszystko ok.

    Podobno do Intela i Pico sa potrzebne jakies specjalne ustawienia u tepsy,
    na standartowych Cisco działa, a moje routery - nie.
    No ale Warszawa twierdzi że przestawiła, wobec tego jesli naprawdę
    przestawili, to czy na Cisco kontrolki miały prawo zapalić sie zielono ?

  • 8. Data: 2002-11-19 17:55:40
    Temat: Re: tpsa nie chce przyjechaa by sprawdzia3acze ...
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "WoLF" <wolf*delete*@warezarchive.org> napisał w wiadomości
    > Pawel Sikora z adresu p...@p...WYCIEP-TO.pl napisał w
    > news:ard56s$9jg$1@news.polbox.pl :

    > Ciekawe kryterium weryfikacji fachowców !
    > ;o)

    Podkreslam ze W TYM PRZYPADKU.

    Przeplyw sygnalu zegara taktujacego dane nadawane i
    odbierane jest w V.35 dosc skomplikowany
    i mozliwe jest kilka konfiguracji.
    W zaleznosci od typu interfejsu w routerze,
    w modemie oraz kabla v.35 niedajboze uproszczonego
    zegar moze nie byc podawany dla danych w kierunku od
    routera do modemu.

    Polpak potrafil zainstalowac modem Telindus-a ktory
    mial ustawiony tryb zegara inaczej niz defaultowo
    (internal preferred wg. instrukcji telindusa)
    i chodzil owszem z Cisco ale juz z Motorola nie.

    Po drugiej takiej akcji potem juz sam to sobie
    poprawialem, ale jak jest to mozliwe w Alcatelu
    (czy to w ogole to) - tego nie wiem.

    P.

  • 9. Data: 2002-11-19 21:54:09
    Od: " " <h...@N...gazeta.pl>

    WoLF <wolf*delete*@warezarchive.org> napisał(a):

    > Sprawdzało juz dwóch zawodowców: [...]

    Zawodowcy pewnie powiedzieli w którym miejscu jest błąd ?
    Jeżeli tak - przekaż to tepsie i walcz dalej.

    > Podobno do Intela i Pico sa potrzebne jakies specjalne ustawienia u tepsy,
    > na standartowych Cisco działa, a moje routery - nie.

    Ostatnio widziałem router Intela 3 lata temu, ale pamietam, że tam są jakieś
    historie ze statycznym przypisaniem DLCI do IP we Frame Relay, tak czy inaczej
    niestety nic nie wskazuje na to żeby tematem zajmował się ktoś kompetentny -
    zarówno z jednej jak i drugiej strony.

    > No ale Warszawa twierdzi że przestawiła, wobec tego jesli naprawdę
    > przestawili, to czy na Cisco kontrolki miały prawo zapalić sie zielono ?

    Tak, ale moim zdaniem technik sprawdzający łacze tylko i wyłącznie przy pomocy
    diodek na routerze powinien zostać albo przeszkolony albo zmienić pracę.
    Jeżeli podłaczył router, stwierdził że diodki świecą się na zielono i na tym
    zakończył wizytę twierdząc, że wszystko chodzi zmarnował tylko twój czas i
    pieniądze firmy, która mu płaci :-)

    Tak czy inaczej - poszukaj fachowca ..

  • 10. Data: 2002-11-22 00:24:29
    Temat: Re: tpsa nie chce przyjecha? by sprawdzi??acze ...
    Od: Tomasz Krakowiak <t...@k...waw.pl.wywal.smieci>

    WoLF wrote:

> [...]
    > przywieziony ze sobą router (Cisco), zobaczył ze kontrolki zaswieciły mu
    > sie na zielono, więc powiedział, że jest wszystko ok.

    pewnie zobaczył że podniósł się LMI i jak to podobno standardowo doszedł do
    wniosku że routery gadają

    > Podobno do Intela i Pico sa potrzebne jakies specjalne ustawienia u tepsy,
    > na standartowych Cisco działa, a moje routery - nie.

    Intel 8100 nie ma zaadresowanego interfejsu ze strony WAN - ale to nic i tak
    działa

    no właśnie co mruga?
    zdaje się że domyślnie reaguje na BECN i FECN które dostaje z Węzła/router'a
    tp jeżeli sieć po drodze/do ciebie jest przypchana - wszyscy to wyłączają,
    a twój router ogranicza ruch do prawie zera?

    --
    tom na krakus waw pl
    T O J E S T M I E J S C E N A T W O J A R E K L A M E ! !