  • 1. Data: 2014-10-21 08:20:33
    Temat: unifon 4,5,6 przewodowy do instalacji 2 przewodowej ?
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam. Wybaczcie jeśli to pytanie poniżej poziomu tej grupy. Mam taki
    domofon:

    Chyba dosyć popularny bo widuje sporo jego zdjęć. To jakiś cyfral z trochę
    dziwnie
    wyprowadzonymi 2 przewodami. Nie mogę niestety znaleźć nic co by mi się
    podobało
    wsród urządzeń które opisane sa jako "analogowe, do instalacji 2
    przewododowych".
    Trochę podoba mi się natomiast taki:

    http://www.bomap.pl/pl/p/Unifon-analogowy-Amplyvox/1
    36

    Czy jest szansa podłączyć coś takiego do mojej instalacji ? Bez tego
    dodatkowego
    przycisku.

  • 2. Data: 2014-10-21 15:02:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Witam. Wybaczcie jeśli to pytanie poniżej poziomu tej grupy.

    uuu, hańba !

    > Czy jest szansa podłączyć coś takiego do mojej instalacji ? Bez tego

    szansa jest. Ale nie "po prostu". Z branży domofonowej wypadłem 15 lat
    temu , ale przypuszczam, że wersja 2 przewodowa wymaga jakiejś
    "wyrafinowanej" elektroniki w unifonie - czyli jeśli to unifonu >4
    przewodowego dodać to co tam ma być, to wtedy tak.

    W wersji optymistycznej być może dałoby się wykorzystać elektronikę z
    tego starego , który masz (o ile sprawna).
    Niestety, jak sam zauważyłeś na wstępie, takie rozważania są poniżej
    poziomu grupy, i nie uchodzi mi ich dalej prowadzić, bo będę się musiał
    potem z tego spowiadać.

    Tfu tfu.

  • 3. Data: 2014-10-22 08:24:57
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > uuu, hańba !

    Czyli jednak. Wpadka już na starcie.

> [...]
    > "wyrafinowanej" elektroniki w unifonie - czyli jeśli to unifonu >4
    > przewodowego dodać to co tam ma być, to wtedy tak.

    Pewnie w praktyce należałoby przełożyć całość elektroniki. Troche niefajnie.

    > W wersji optymistycznej być może dałoby się wykorzystać elektronikę z tego
    > starego , który masz (o ile sprawna).

    No raczej bo domofon działa tylko brzydki jest.

    > Niestety, jak sam zauważyłeś na wstępie, takie rozważania są poniżej
    > poziomu grupy, i nie uchodzi mi ich dalej prowadzić, bo będę się musiał
    > potem z tego spowiadać.

    Może nikt nie zauważy.

  • 4. Data: 2014-10-22 17:24:05
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2014-10-22 08:24, ww pisze:

    > Pewnie w praktyce należałoby przełożyć całość elektroniki. Troche
    > niefajnie.

    Dlaczego? Przecież z zewnątrz tego widać nie będzie... :)
    Ja tak zrobiłem na starym mieszkaniu - najpierw doktoryzowałem się z
    domofonów, aż w końcu przełożyłem elektronikę, stare przyciski
    wylutowałem i podłączyłem się do nowych. Dwie godziny roboty. Jeden
    klawisz był niewykorzystany, a poza tym hulało aż miło. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 5. Data: 2014-10-22 18:29:46
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 17:24, Dykus pisze:
> [...]
    > wylutowałem i podłączyłem się do nowych. Dwie godziny roboty. Jeden
    > klawisz był niewykorzystany, a poza tym hulało aż miło. :)

    Chociażby dlatego że zależało mi na kilku funkcjach których stary
    domofon nie ma. Regulacja głośności, inny dzwonek...

  • 6. Data: 2014-10-22 19:10:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chociażby dlatego że zależało mi na kilku funkcjach których stary
    > domofon nie ma. Regulacja głośności, inny dzwonek...

    ale i tak nie masz innego wyjścia. Inaczej nie podłączysz, a regulację
    głośności czy dzwonek być może można wykorzystać - to już zależy od
    szczegółów, jak to jest tam rozwiązane.

  • 7. Data: 2014-10-22 20:27:01
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 19:10, sundayman pisze:

    > ale i tak nie masz innego wyjścia. Inaczej nie podłączysz, a regulację
    > głośności czy dzwonek być może można wykorzystać - to już zależy od
    > szczegółów, jak to jest tam rozwiązane.

    Jakieś chyba jest. Mogę kupić brzydki ale pasujący do instalacji.

  • 8. Data: 2014-10-22 20:37:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jakieś chyba jest. Mogę kupić brzydki ale pasujący do instalacji.

    no tak, ale wtedy z modernizacji dupa blada :)
    A w dodatku, kiedy kiedyś tam w przyszłości, nagle będzie przedszkole, i
    syn cię spyta "tato, a dlaczego mamy taki brzydki domofon ??" - to co mu
    odpowiesz, i czy nie będzie ci żal ?

  • 9. Data: 2014-10-23 08:26:49
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-22 20:37, sundayman pisze:

    > no tak, ale wtedy z modernizacji dupa blada :)

    Może brzydki będzie pasował do reszty mieszkania. Za to bordowy nie pasuje.

    > A w dodatku, kiedy kiedyś tam w przyszłości, nagle będzie przedszkole, i
    > syn cię spyta "tato, a dlaczego mamy taki brzydki domofon ??" - to co mu
    > odpowiesz, i czy nie będzie ci żal ?

    Będzie mi żal i wpadnę w depresję.

  • 10. Data: 2014-10-26 18:48:32
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2014-10-21 o 15:02, sundayman pisze:

> [...]
    > "wyrafinowanej" elektroniki w unifonie - czyli jeśli to unifonu >4
    > przewodowego dodać to co tam ma być, to wtedy tak.

    Elektronika to najwyraźniej coś takiego:

    http://www.cyfral.pl/files/ideowyTCL.jpg

    lub też coś takiego:

    http://i.imgur.com/BmwgQ0l.jpg
    http://i.imgur.com/ayCZb1W.jpg

    mikrofon i głośnik

    http://i.imgur.com/ayCZb1W.jpg

    Wydawało mi się, że tu będzie osobny "piszczek" do emitowanie sygnału
    dzwonka.

    Nie jestem pewny czy ten głośniczek zmieści się w takiej słuchawce:

    http://www.bomap.pl/userdata/gfx/6bd2a04f6264a7f3a62
    51c388056574e.jpg