  • 1. Data: 2013-01-13 15:17:22
    Temat: Zasilacz TRACER BE COOL 620W
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    Mam pytanie o zasilacz :

    Tracer be cool 620W do sprzetu i5 3570 i grafiki gtx660 jezeli do istotne
    Czy sie on nadaje, na forach opinie podzielone.

    Dzieki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2013-01-13 15:32:02
    Temat: Re: Zasilacz TRACER BE COOL 620W
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 15:17:22 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kcuflf$sjh$1@news.task.gda.pl>
    od Gobzo <b...@g...com> :
    >Mam pytanie o zasilacz :
    >
    >Tracer be cool 620W do sprzetu i5 3570 i grafiki gtx660 jezeli do istotne
    >Czy sie on nadaje, na forach opinie podzielone.

    Powinien wytrzymać, ale czemu taki?
    Nie lepiej coś z nieco wyższej półki:
    Seasonic S12II-520 SS-520GB 80Plus Bronze 520W
    http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&
    op=Story&reid=185
    Sprawność przyzwoita, cichy, wystarczy z zapasem.
    Na zasilaczach nie warto oszczędzać.

  • 3. Data: 2013-01-13 15:43:15
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-13, Gobzo <b...@g...com> wrote:
    > Mam pytanie o zasilacz :
    >
    > Tracer be cool 620W do sprzetu i5 3570 i grafiki gtx660 jezeli do istotne
    > Czy sie on nadaje, na forach opinie podzielone.

    Czy będziesz podkręcał ten sprzęt?

    Ogólnie rzecz biorąc:
    Grafika: 800 zł
    CPU: 800 zł
    Mobo (pewnie): 500 zł
    RAM (pewnie): 200 zł
    Dyski (pewnie) > 300 zł

    Czyli nie licząc obudowy i akcesoriów masz kompa za przynajmniej 2500 zł
    i chcesz go oprzeć o jeden z najtańszych zasilaczy.
    Czy dorzucenie 150 zł do czegoś markowego rozbije Ci domowy budżet?
    (np.: Seasonic, be quiet!, Chieftec, Antec)

    Zasilacze się nie bardzo starzeją. Lepiej kupić jakiś solidny z zapasem.
    CPU i grafikę wyrzucisz, ale mocny zasilacz pociągnąłby Ci jeszcze
    kolejnego kompa :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2013-01-13 15:43:43
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" napisał w wiadomości grup
    com...

> [...]

    >http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews
    &op=Story&reid=185
    >Sprawność przyzwoita, cichy, wystarczy z zapasem.

    Fajny ale kiepski stosunek jakości do ceny. Już wolałbym np. ten:
    http://www.morele.net/zasilacz-xfx-core-550w-120mm-8
    0-p1-550s-xxb9-379507/
    Jakość i sprawność podobna a siedem dych zostaje w kieszeni :)

  • 5. Data: 2013-01-13 15:46:18
    Od: Gobzo <b...@g...com>

    Akurat taki jest w zestawie
    Mam nadzieje ze pociagnie :)

  • 6. Data: 2013-01-13 15:49:51
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Gobzo" napisał w wiadomości grup

    >Akurat taki jest w zestawie
    >Mam nadzieje ze pociagnie :)

    Nic dziwnego. Właśnie zasilaczem najprościej obniżyć cenę zestawu a i tak
    miażdżąca większość nabywców nie zwróci na to uwagi :)

  • 7. Data: 2013-01-13 16:01:38
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-13, Gobzo <b...@g...com> wrote:
    > Akurat taki jest w zestawie
    > Mam nadzieje ze pociagnie :)

    IMO "mieć nadzieję" to trochę mało.
    Jak oszczędzisz 100 zł na grafice, to będziesz miał w grach
    pewnie z 10% fps mniej, co chyba nie jest wielką tragedią.
    Jak oszczędzisz 100 zł na zasilaczu, to pewnego dnia przy
    dużym obciążeniu możesz stracić pół kompa. A nawet jeśli nie
    stracisz, to musisz się liczyć z niestabilnością i tajemiczymi
    resetami.

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2013-01-13 16:20:43
    Od: Gobzo <b...@g...com>

[...]

    Tak jak pisałem, taki jest w zestawie. naprawde jest taki tragiczny?
    Myslalem ze 620w spokojnie starczy...w gry gram weekendowo, a tak to
    praca internet - apliakcje biurowe, graficzne od czasu do czasu.
    Dziennie komputer bedzie chodzil ok 12 godzin

  • 9. Data: 2013-01-13 16:34:27
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 16:20:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <kcujc8$92f$1@news.task.gda.pl>
    od Gobzo <b...@g...com> :
> [...]
    >praca internet - apliakcje biurowe, graficzne od czasu do czasu.
    >Dziennie komputer bedzie chodzil ok 12 godzin

    Zasilacz to nie jest tylko moc wyjściowa, to wilel parametrów, które
    mają wymierny wpływ na komfort pracy z komputerem:
    http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/SS-520FL
    /5.html
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

  • 10. Data: 2013-01-13 16:52:08
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Gobzo" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie o zasilacz :
    >
    > Tracer be cool 620W do sprzetu i5 3570 i grafiki gtx660 jezeli do istotne
    > Czy sie on nadaje, na forach opinie podzielone.

    Lekko podkręć kompa (o kilka %) i sprawdź jak działa. Jak nie będzie żadnych
    niestabilności, freezów, restartów, itp dziwnych rzeczy to znaczy że na
    defaulcie będzie chodził stabilnie.
    Ogólnie Ivy Bridge i Geforce 6 są dość energooszczędne i ten zasilacz
    powinien wystarczyć. A nawet jesli nie, to ma on wbudowane różne
    zabezpieczenia, więc w razie awarii nie powinien uszkodzic innych części.