  • 11. Data: 2018-12-19 10:23:36
    Temat: Re: wegierska motoryzacja
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 07:41, p...@g...com pisze:

    > (moja zona ma +150 czyli tyle moze wyrobic nadgodzin i np wziac
    > pozniej wolne oraz -21 czyli tyle moze zejsc ponizej zera
    > czyli kiedy wykorzysta caly urlop)

    Ale normalny urlop wypoczynkowy odejmuje godziny?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2018-12-19 12:32:27
    Od: p...@g...com

    --Ale normalny urlop wypoczynkowy odejmuje godziny?

    kolejnosc jest taka: urlop, plus, minus czyli najpierw zuzywa urlop pozniej
    nadgodziny a na koncu idzie w minus

  • 13. Data: 2018-12-19 13:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 10:19:59 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Musisz odróżnić ekonomię od światopoglądu/polityki.
    > Prawica to termin bardziej polityczny. Jego odpowiednikiem w ekonomii

    Z rewolucji francuskiej.

    > jest liberalizm. Najogólniej rzecz biorąc przeciwieństwem liberalizmu
    > jest komunizm, a po środku jest socjalizm.
    > Przedwojenne Niemcy były prawicowe, czy lewicowe?

    No ba, po 33 to partia socjalizm miala w nazwie.

    Ale w i Polsce rzadzila PPSocjalistyczna :-)

    > Politycznie - prawica,

    Tylko jak to okreslic ?

    > ekonomicznie - socjalizm.

    Ale umiarkowany bardzo.

    > A jak w takich kategoriach określić nasz obecny ustrój? ;P

    Nie mam pojecia. Kapitalizm bez kapitału ?

    Tzw prawica lewicuje, lewicy nie ma, a wczesniej byla liberalna.

    Wot - Polacy handluja, Zydzi sie bija, Niemcy walcza o pokoj - czyli
    koniec swiata bliski :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-12-19 18:14:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-12-2018 o 10:19, LEPEK pisze:

> [...]
    > Przedwojenne Niemcy były prawicowe, czy lewicowe? Politycznie - prawica,
    > ekonomicznie - socjalizm. A jak w takich kategoriach określić nasz

    Taki sam jak wtedy u nich, ale z dodatkowym dopiskiem z przodu -
    katofaszyzm.

  • 15. Data: 2018-12-19 19:26:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.12.2018 o 13:11, J.F. pisze:

    > No ba, po 33 to partia socjalizm miala w nazwie.

    Gospodarczo nie. Socjalizm pełną gębą - redystrybucja dochodu na wielką
    skalę.

    > Tylko jak to okreslic ?

    Światopogląd - np. stosunek do innych narodów, granic, orientacji
    seksualnych, poczucie tożsamości narodowej, jej odrębności...

    > Ale umiarkowany bardzo.

    Bardzo? Poziom podatków oraz skala wydatków budżetowych, jak i stopień
    dochodów społeczeństwa pochodzących z budżetu jest... dużo za duży ;)

    > Nie mam pojecia.

    Cavallino chyba dobrze określił...

    Pozdr,

  • 16. Data: 2018-12-19 20:47:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 19:26:45 +0100, LEPEK napisał(a):
    > Gospodarczo nie. Socjalizm pełną gębą - redystrybucja dochodu na wielką
    > skalę.

    Czyli lewica ?
    Ale majatki zabierali tylko Zydom.

    > Światopogląd - np. stosunek do innych narodów, granic, orientacji
    > seksualnych, poczucie tożsamości narodowej, jej odrębności...

    Mowisz, ze lewica to chce zlikwidowac narody, granice, i promuje
    homoseksualizm ?
    No, te granice to owszem, byle pod wspolnym czerwonym sztandarem :-)

    > Bardzo? Poziom podatków oraz skala wydatków budżetowych, jak i stopień
    > dochodów społeczeństwa pochodzących z budżetu jest... dużo za duży ;)

    Ale niemieckich firm nie znacjonalizowano, a duzy kapital mial sie
    jeszcze lepiej.

    J.

  • 17. Data: 2018-12-19 22:01:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 10:06, J.F. pisze:

    > Domyslam sie, ze chodzi o to, ze jak wypracowales w danym miesiacu
    > nadgodziny, to ci nie zaplaca, tylko przeniosa na nastepny miesiac.
    > I kolejny, i kolejny - i tak do trzech lat.
    >
    > Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne, albo
    > zapotrzebowanie spadnie i pracodawca posle ludzi na urlop,
    > albo bedzie zmienial linie i tez posle ludzi na urlop na 2 miesiace.
    >
    > I bedzie im placil ten urlop, ale w ramach tego, co wczesniej
    > nadpracowali.

    I śmiali się że to u nas najtańsza siła robocza i jesteśmy murzynami
    (chińczykami) europy a tu okazuje się że będą lepsi :) znaczy bardziej
    wycyckani.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-12-19 22:19:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 22:01:04 +0100, Janusz napisał(a):

    > I śmiali się że to u nas najtańsza siła robocza i jesteśmy murzynami
    > (chińczykami) europy a tu okazuje się że będą lepsi :) znaczy bardziej
    > wycyckani.

    Ale cos mowia, zeby u nas tez tak zrobic, a moze nawet juz jest w
    pewnym stopniu.

    A w Niemczech to jest od dawna - jest miesieczne saldo godzin,
    przenoszone miedzy miesiacami. Tylko nie wiem jaki okres rozliczenia.

    J.

  • 19. Data: 2018-12-20 08:56:02
    Od: p...@g...com

    --A w Niemczech to jest od dawna - jest miesieczne saldo godzin, przenoszone miedzy
    miesiacami. Tylko nie wiem jaki okres rozliczenia.

    w przemysle chemicznym np 150 a nie 400 oraz roczny okres rozliczenia no i koszta
    pracy w DE sa nieporownywalnie wyzsze czyli niemiaszki chca na Wegrzech zarobic
    podwojnie :-)

  • 20. Data: 2018-12-20 09:40:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 23:56:02 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    pracy w DE sa nieporownywalnie wyzsze czyli niemiaszki chca na Wegrzech zarobic

    Przy czym o ile wiem, to maja tez jeszcze inny system (opcjonalnie):
    pracownik jest oplacany za godziny rzeczywiscie przepracowane.

    Czyli niby na etacie, ale po miesiacu liczymy godziny i raz mniej a
    raz wiecej.

    Ba - w jednym zakladzie sa dwa systemy, bo polowa pracownikow nalezy
    do zwiazku, a polowa nie.
    Polowa pracuje 8h i ma 15minut przerwy, polowa pracuje 8.5h, ma 30min
    przerwy ... ale bezplatnej :-)

    J.