  • 21. Data: 2015-11-30 13:21:03
    Temat: Re: wielgaśny zegar cyfrowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:565c24ed$0$696$65785112@news.neostrada.pl...

    > Maritex ... byc moze, ale raczej nie. MBI ... tez raczej nie
    >
    > Firma .. chyba ta
    > http://www.andpol.com.pl/?a=sklep&k=111
    >
    > MBI tez tam maja - w dobrej cenie :-)
    > http://www.andpol.com.pl/?a=sklep.view&p=12121

    Tych SCT musiało nie być jak wybierałem driver bo nie miałem ich kart u
    siebie.
    Na pierwszy rzut oka nie widzę możliwości cyfrowej regulacji prądu i mają
    trochę większe napięcie nasycenia źródeł niż MBI.
    P.G.

  • 22. Data: 2015-11-30 14:13:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-30 o 13:21, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Na pierwszy rzut oka nie widzę możliwości cyfrowej regulacji prądu i
    > mają trochę większe napięcie nasycenia źródeł niż MBI.

    A na które patrzyłeś?

    Bo te, na które ja patrzę szukając sterownika do LEDów to mają.
    Np SCT2027, chociaż sobie raczej inny wezmę.
    Na stronie 11 masz ładny wykresik...
    A nasycenie? Chyba w tym wypadku nie rozumiem co masz na myśli.

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2015-11-30 15:07:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości

    > A na które patrzyłeś?

    Nie byłem zbyt dociekliwy. Według linka do andpol przewinąłem nieco w dół i
    zobaczyłem, że te więcejnóżkowe zaczynają się od SCT21 więc wpisałem to w
    TME aby zobaczyć, czy też jest. Było, ale w ten sposób zawęziłem sobie listę
    do 3 typów i na nie patrzyłem.

    > Bo te, na które ja patrzę szukając sterownika do LEDów to mają.
    > Np SCT2027, chociaż sobie raczej inny wezmę.

    A tego to ani w andpol ani w TME ani w Digi ani w Farnell....
    Znalazłem kartę w tajwanie :).

    > Na stronie 11 masz ładny wykresik...

    To jest zależność od rezystora, a mi chodziło o cyfrową regulację.

    > A nasycenie? Chyba w tym wypadku nie rozumiem co masz na myśli.

    Chodzi o następny wykres na tej samej stronie - przy prądzie 90mA już w
    okolicy 1,2V zaczyna się nasycać.
    Dla MBI5171 to jest około 0,65V (dla 120mA około 0,75V).

    Zrobiłem ipulsowo 6.5V zasilania wyświetlaczy i z tego liniowo
    (stabilizatorem w sot23) 3V3 dla cyfrówki + RS485. Wymagane dodatkowe 0,6V
    spadku dla tego sot23 to zawsze gorzej.
    P.G.

  • 24. Data: 2015-11-30 17:26:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-30 o 15:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wpisałem to w TME aby zobaczyć, czy też jest. Było, ale w ten sposób
    > zawęziłem sobie listę do 3 typów i na nie patrzyłem.

    No, to żeś trochę sobie ograniczył.

    > To jest zależność od rezystora, a mi chodziło o cyfrową regulację.

    Musiałeś? Musiałeś? Wiesz co? Teraz będę musiał przekopać przez
    dokumentacje i oferty i wyszukać układy na nowo. Jak zobaczyłem
    rezystory, to uznałem, że nie ma co liczyć na dodatkową regulację. Ale
    zacznę od SCT - tak z ciekawości.

    > Chodzi o następny wykres na tej samej stronie - przy prądzie 90mA już w
    > okolicy 1,2V zaczyna się nasycać.
    > Dla MBI5171 to jest około 0,65V (dla 120mA około 0,75V).

    Te układy (i MBI i SCT) są na różne prądy, więc generalnie trudno je tak
    wyrywkowo porównywać. Trzeba znaleźć podobne i wtedy porównać.

    > Zrobiłem ipulsowo 6.5V zasilania wyświetlaczy i z tego liniowo
    > (stabilizatorem w sot23) 3V3 dla cyfrówki + RS485. Wymagane dodatkowe
    > 0,6V spadku dla tego sot23 to zawsze gorzej.

    No teraz to już szukasz problemów ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 25. Data: 2015-11-30 17:48:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-30 o 17:26, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > dokumentacje i oferty i wyszukać układy na nowo. Jak zobaczyłem
    > rezystory, to uznałem, że nie ma co liczyć na dodatkową regulację. Ale

    Już skończyłem z SCT - nie znalazłem.

    Zobacz SCT2110, SCT2169,

    Pozdrawiam

    DD

  • 26. Data: 2015-11-30 17:56:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 30 Nov 2015 09:08:39 +0100 Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> napisał:

    >Niedawno znalazłem takie cusie i okolice (sporo tego jest):
    >http://www.starchips.com.tw/Solutions.php?F=sct2027
    .php
    >Tylko nie wiem co to faktycznie warte, ale do dostania za śmieszne
    >pieniądze.

    Zamiast szukać egzotycznych scalaków, można też zrobić sterownik z
    elementów popularnych. Np. HC164 + ULN2803 - w każdym sklepie
    elektronicznycm będą to mieli. Taki Starchips czy inny Krzak
    Semiconductor może się za rok zwinąć i zostaniesz z urządzeniem do
    którego nie kupisz już części. A amator, robiący jedną sztukę, też
    powinien zapoznać się z "klasyką gatunku".

  • 27. Data: 2015-11-30 18:24:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-30 o 17:56, __Maciek pisze:

> [...]
    > którego nie kupisz już części. A amator, robiący jedną sztukę, też
    > powinien zapoznać się z "klasyką gatunku".

    Tylko wiesz, to żadna radocha. ULN2803 to wielkie bydlę, a jeszcze do
    tego rezystory. To jest rozwiązanie na miarę 20 lat wstecz, a nawet
    jeszcze więcej. ULN2003 już lepiej, ale i tak to jest strzelanie z
    armaty do wróbla. Dwa układy plus blok rezystorów... A tak po prostu z
    drugiej strony wyświetlacza masz jeden scalak na jedną, albo nawet i
    dwie cyfry i sprawa załatwiona.
    Proponowanie HC164 to już w ogóle... Microchip robi bardzo fajne układy
    na SPI, też do dostania "za rogiem", a procek załatwia taki układ
    znacznie szybciej niż 164 (ładujesz do bufora SPI i już, a nie
    przestawiasz kolejne stany na GPIO). No i sterowanie ze 164, tak, żeby
    było elegancko, to trzeba by było dodać jakoś wygaszanie itd. Albo
    kolejny scalak... Nie, sorki. To, o czym piszesz to nie klasyka gatunku.
    To po prostu starocie.

    Philips robił sterowniki LEDów z I2C (ZTCP to właśnie bez konieczności
    dodawania rezystorów) już od... bardzo dawna. Jeszcze to był Philips,
    nie NXP.

    Chodzi o urządzenie w jednostkowych ilościach. Ale patrzę, że Starchips
    i Macroblock robią bardzo podobne układy, i chyba nawet w duzej mierze
    pasujące do siebie... To pozwala patrzeć na te układy zupełnie inaczej.
    A ponieważ temat czeka od dłuższego czasu, to mogę sobie pozwolić na to,
    żeby sobie poprzeglądać i powybrzydzać. A jak sie okaże, że któryś ze
    scalaków padnie i już będzie nie do dostania, to będzie powód żeby znów
    trochę pogrzebać w takich rozwiązaniach.

    Pozdrawiam

    DD

  • 28. Data: 2015-11-30 18:24:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Musiałeś? Musiałeś? Wiesz co?

    Musiałem :)
    Na swoje usprawiedliwienie napiszę że myślałem, że skoro sobie wybierasz bez
    regulacji to jej nie potrzebujesz a ja jedynie tłumaczę dlaczego ja wybrałem
    inaczej. Robiliśmy "wyświetlacz czasu" do naszego systemu, ale jak coś można
    zrobić lepiej to się staramy zrobić lepiej i uparliśmy się, że ma się
    dopasowywać do jasności otoczenia. Regulujemy prąd coś w kilkunastu krokach.
    W ciemnym pomieszczeniu z 1/10 prądu przy pełnym oświetleniu.

    > Teraz będę musiał przekopać przez dokumentacje i oferty i wyszukać układy
    > na nowo. Jak zobaczyłem rezystory, to uznałem, że nie ma co liczyć na
    > dodatkową regulację. Ale zacznę od SCT - tak z ciekawości.

    Z tego co pamiętam to wybierałem między jakimś TI w którym można niezależnie
    sterować jasnością każdego segmentu a tymi MBI w których steruje się
    wspólnie wszystkimi źródłami. To sterowanie każdym segmentem nazywało się
    jakoś dot-compensation czy jakoś tak - chodziło o to, że w praktyce kropka
    powinna mieć niby nieco inny prąd aby wyglądała tak samo jak pozostałe
    segmenty (ale z czego to się bierze to nie wiem - segment ma np. 3 LEDy, a
    kropka jest 3 razy mniejsza i ma 1 LED - powinno się zgadzać).
    Nie pamiętam, czy te TI to nie miały przypadkiem sterowania PWM, co mi nie
    pasowało.

    > No teraz to już szukasz problemów ;)

    Może.
    P.G.

  • 29. Data: 2015-11-30 18:25:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zobacz SCT2110, SCT2169,

    Widzę.
    Ale ten wykres jest ciekawy - dlaczego nie wszystkie linie zbiegają się
    razem. Może jest jakieś zgrubne przełączanie prądu, które coś zmienia w
    źródłach - nie chce mi się wnikać poza pismo obrazkowe.
    P.G.

  • 30. Data: 2015-11-30 18:32:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-30 o 18:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > się, że ma się dopasowywać do jasności otoczenia. Regulujemy prąd coś w
    > kilkunastu krokach. W ciemnym pomieszczeniu z 1/10 prądu przy pełnym

    Przejrzałem to, co robi Macroblock, ale tam tych z cyfrową regulacją to
    za dużo nie ma...
    No nic, jakoś może wybaczę...
    ;)

    Pozdrawiam