  • 31. Data: 2015-11-30 18:49:38
    Temat: Re: wielgaśny zegar cyfrowy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:n3i17p$bit$1@node1.news.atman.pl...

    > Przejrzałem to, co robi Macroblock, ale tam tych z cyfrową regulacją to za
    > dużo nie ma...
    > No nic, jakoś może wybaczę...
    > ;)

    Mi wystarczył jeden :).
    Tylko, że wybrałem prostszy/tańszy (5170) i po kilku latach okazało się, że
    nie do dostania, a po włożeniu lepszego (5171 - chyba ze zbędą nam kontrolą
    przepalonych LEDów) się okazało, że coś w programie trzeba poprawić.
    P.G.

  • 32. Data: 2015-12-01 19:33:25
    Temat: Re: wielgasny zegar cyfrowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A propos
    https://www.youtube.com/watch?v=7Qyawcw-ots
    https://www.youtube.com/watch?v=kPdYpST_yoE

    chyba bardziej mi sie podoba typowy propeller clock, ale ten pomysl
    tez ciekawy.

    J.

  • 33. Data: 2015-12-02 21:00:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > To jest zależność od rezystora, a mi chodziło o cyfrową regulację.
    Ale w czym masz problem? to naprawdę jest proste :)
    Podłączasz tam tranzystor polowy a bramkę popędzasz pwm-em
    i masz regulację cyfrową, jak dasz dość duże F to ci to scalak
    scałkuje albo dołożysz jakiś mały kondzior z opornikiem
    aby nie przeciążać tranzystora i masz reg cyfrową.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 34. Data: 2015-12-02 22:09:37
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 12:17, Waldemar pisze:

    > Apropos buforów, to są dostępne rejestry przesuwające z buforem, np.
    > TPIC6B595 firmy TI. 50V i 150mA (500mA w impulsie) wystarczy na dużo
    Dobra kostka i tania, dzieki za info :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2015-12-03 09:50:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale w czym masz problem?
    Że wolę wydzielić trochę ciepła niż zakłóceń.
    P.G.

  • 36. Data: 2015-12-03 22:18:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 09:50, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Że wolę wydzielić trochę ciepła niż zakłóceń.

    I dalej będziesz wydzielał, regulacja będzie tylko cyfrowa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 37. Data: 2015-12-04 11:51:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W wypowiedzi na którą odpowiadałem napisałeś:
    -------------
    Podłączasz tam tranzystor polowy a bramkę popędzasz pwm-em
    i masz regulację cyfrową
    -------------
    To jest wydzielanie zakłóceń a nie ciepła.
    P.G.

  • 38. Data: 2015-12-04 18:18:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 11:51, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > i masz regulację cyfrową
    > -------------
    > To jest wydzielanie zakłóceń a nie ciepła.

    Jak już cytujesz to zacytuj całość, dodałem że przy odpowiednim
    F + ewentualnie kondesatorze dostaniesz scałkowaną oporność na reg prądu
    scalaka, a na diodach będziesz miał reg analogową, czyli PWM będzie de
    facto tylko na bramce mosa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 39. Data: 2015-12-04 20:24:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > F + ewentualnie kondesatorze dostaniesz scałkowaną oporność na reg prądu
    > scalaka, a na diodach będziesz miał reg analogową, czyli PWM będzie de

    Masz na myśli kHz czy MHz?
    Przez zakłócenia głównie rozumiem pobieranie impulsowo prądu z zasilania, a
    nie skakanie napięcia na LEDach.
    Minus PWM dostrzegam w większych wymaganiach na filtr w zasilaniu niż przy
    regulacji liniowej.
    P.G.