  • 11. Data: 2015-11-30 09:25:05
    Temat: Re: wielgaśny zegar cyfrowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2015-11-29 o 22:55, J.F. pisze:

    >Myślę, że demonizujesz ;)
    >Może być 10mA (raczej 20), tylko więcej V. Jak masz sterowanie z
    >tranzystorami to nie problem.

    Jak mam tranzystory, to i wiekszy prad nie jest problemem :-)
    A tranzystory do wiekszego napiecia musze miec.

    disp_driv&397=LCD&hs=1

    >Niedawno znalazłem takie cusie i okolice (sporo tego jest):
    >http://www.starchips.com.tw/Solutions.php?F=sct2027
    .php
    >Tylko nie wiem co to faktycznie warte, ale do dostania za śmieszne
    >pieniądze.

    Chodzi mi po glowie jeszcze jeden o podobnej funkcjonalnosci, ktore
    kiedys jakas firma w Polsce oferowala za male pieniadze. Niestety -
    wyszlo z glowy jaki uklad i jaka firma.

    J.

  • 12. Data: 2015-11-30 10:02:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Chodzi mi po glowie jeszcze jeden o podobnej funkcjonalnosci, ktore kiedys
    > jakas firma w Polsce oferowala za male pieniadze. Niestety - wyszlo z
    > glowy jaki uklad i jaka firma.

    Maritex seria MBI ?
    P.G.

  • 13. Data: 2015-11-30 10:50:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-30 o 09:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jak mam tranzystory, to i wiekszy prad nie jest problemem :-)
    > A tranzystory do wiekszego napiecia musze miec.

    No, i na początku masz o tym: "32 tranzystory..." ;)
    Pytanie raczej dotyczy teraz samej mocy zasilacza, a tej póki co raczej
    starczy. Prawie 10W z LEDów, to kupa światła.

    php

    > Chodzi mi po glowie jeszcze jeden o podobnej funkcjonalnosci, ktore
    > kiedys jakas firma w Polsce oferowala za male pieniadze. Niestety -
    > wyszlo z glowy jaki uklad i jaka firma.

    Jedną odpowiedź już masz... Głowy nie dam ,ale myślę, że jeszcze parę
    się znajdzie, tylko że to wszystko jest takie... no trzeba się dobrze
    zastanowić czy za jakiś czas jeszcze da się takie układy kupić...

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2015-11-30 11:02:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-30 o 10:02, Piotr Gałka pisze:

    > Maritex seria MBI ?

    Jestem pod wrażeniem udostępnianej dokumentacji ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2015-11-30 11:15:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No, i na początku masz o tym: "32 tranzystory..." ;)
    >Pytanie raczej dotyczy teraz samej mocy zasilacza, a tej póki co
    >raczej
    >starczy. Prawie 10W z LEDów, to kupa światła.

    10W z nowoczesnych LED to faktycznie sporo (~80W zarowka), ale z
    wyswietlaczy 7 seg to niekoniecznie.
    Chyba ze wyswietlacze z tasm zrobione, albo z tych "precikow LED".

    Ale z kontekstu wynika, ze byla mowa o 10mA, a nie o 10W :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-11-30 11:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Maritex seria MBI ?

    Maritex ... byc moze, ale raczej nie. MBI ... tez raczej nie

    Firma .. chyba ta
    http://www.andpol.com.pl/?a=sklep&k=111

    MBI tez tam maja - w dobrej cenie :-)
    http://www.andpol.com.pl/?a=sklep.view&p=12121

    J.

  • 17. Data: 2015-11-30 11:37:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-30 o 11:29, J.F. pisze:
> [...]
    t...

    > Maritex ... byc moze, ale raczej nie. MBI ... tez raczej nie

    Ale przede wszystkim jest trochę dokumentacji tych układów. I mają coś
    wspólnego ze starchipsami. Trzeba się będzie przyjrzeć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2015-11-30 11:40:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-11-30 o 11:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > 10W z nowoczesnych LED to faktycznie sporo (~80W zarowka), ale z
    > wyswietlaczy 7 seg to niekoniecznie.

    Ale one nie są do oświetlania ;)
    Więc nawet na bardzo starych modułach jest tego od groma i trochę.

    Specjalnie nie wycinam
    ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 19. Data: 2015-11-30 12:17:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.11.2015 um 02:24 schrieb John Smith:

    > Dla ATmega48PA/88PA/168PA/328P:
    > Absolute Maximum Ratings
    > DC Current VCC and GND Pins 200.0 mA
    >
    > Przy sterowaniu dużej ilości LEDów pomyśl o sumarycznym prądzie.
    > Pojedyncze wyjście uC wytrzyma 20mA, ale prąd wszystkich razem LEDów
    > przekroczą wartość w zasilaniu procka i całość może się nawet spalić.
    > Dlatego stosuje się bufory.

    Dokładnie to chciałem napisać. 2359 to 21 segmentów. Po 10mA i procesor
    woła o pomstę do nieba sygnałem dymnym.
    Apropos buforów, to są dostępne rejestry przesuwające z buforem, np.
    TPIC6B595 firmy TI. 50V i 150mA (500mA w impulsie) wystarczy na dużo
    ;-). Mają Potrzebne będą 4 sztuki, po jednym na cyfrę, a i punkciki
    można podłączyć (znaczy w sumie 32 pojedynczo sterowane LEDy lub ich
    grupy). Jeszcze jest TPIC6A595. Ma 2x większą moc.
    Mam tu parę sztuk do zabawy, będę tym sterował pompy i zawory na 24V/50mA.

    Waldek

  • 20. Data: 2015-11-30 13:02:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości

    > Jestem pod wrażeniem udostępnianej dokumentacji ;)

    Się zdziwiłem - musieli coś utajnić, że karty katalogowe mają po 2 strony
    (na stronie producenta też).
    A ja mam kartę 33 strony, tyle, że z 2005 roku.
    P.G.