  • 11. Data: 2009-06-08 00:26:29
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mateusz Ludwin napisał tak:

    > Rzecze Kombajn Bizon:

    > Bo z 50mm robi się dobry obiektyw do portretów a w APS-C ni pies, ni
    > wydra.

    Abstrahujac od tego ze nie ma czegos takiego jak 'dobry obiektyw do
    portretow' to zawsze mozesz wziac jakas 75ke, ktora da ci ekwiwalent okolo
    stu milimetrow, co zapewne jest w Twoim mniemaniu najlepsza ogniskowa do
    tego typu zastosowan.

    Ale jak uzyskac bardziej standardowe ogniskowe przy takim duzym cropie?
    Wziac jakies ultraszerokokatne szklo dajace w ekwiwalencie 40 albo 50mm?
    Bez sensu.

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 12. Data: 2009-06-08 07:00:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kombajn Bizon:

    > Ale jak uzyskac bardziej standardowe ogniskowe przy takim duzym cropie?
    > Wziac jakies ultraszerokokatne szklo dajace w ekwiwalencie 40 albo 50mm?
    > Bez sensu.

    A to ktoś używa m42 jako standardu?

  • 13. Data: 2009-06-08 07:35:09
    Od: q...@o...pl

    > Bo z 50mm robi się dobry obiektyw do portretów a w APS-C ni pies, ni wydra.

    Za to plastyka zdjęć uzyskiwana z "matryczki" wielkości prawie jak w kompakcie
    jest idealna do portretów! :)
    pzdr
    qw

  • 14. Data: 2009-06-08 07:36:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kombajn Bizon pisze:

    > Bo?

    Bo gdzie znajdziesz obiektyw 400/2.8 za takie małe pieniądze ??? :)

    Mówię o Sonarze 200/2.8 lub innych tego typu na M42 ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 15. Data: 2009-06-08 07:45:07
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 09:35, q...@o...pl wrote:

    > Za to plastyka zdjęć uzyskiwana z "matryczki" wielkości prawie jak w kompakcie
    > jest idealna do portretów! :)
    > pzdr
    > qw

    - matryca 4/3 jest dwa razy mniejsza od APS-C i portret z niej musi
    być mniej "plastyczny", obojętnie co to miałoby oznaczać.
    - matryca APS-C jest dwa razy mniejsza od matrycy FF i portret z niej
    musi być mniej "plastyczny",
    - matryca FF jest dwa razy mniejsza od matrycy MF i portret z niej
    musi być mniej "plastyczny",
    - matryca MF jest dwa razy mniejsza od rozmiaru filmu 6x9 i portret z
    niej musi być mniej "plastyczny",
    - obrazek filmu 6x9 jest wielokrotnie mniejszy od rozmiaru filmu
    wielkoformatowego i portret z niej musi być mniej "plastyczny",

    Ile razy rozmiar matryczki FF jest mniejszy od wymiarów filmu
    wielkoformatowego?
    Ile razy portret z matryczki FF jest mniej "plastczny" od portretu z
    filmu wielkoformatowego?

  • 16. Data: 2009-06-08 07:51:01
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 09:45, j...@g...pl wrote:
> [...]

    Przykłady plastyki prortretu zmasakrowanej maleńką matrzyczką:
    http://www.robertnawara.pl/

  • 17. Data: 2009-06-08 08:18:28
    Od: q...@o...pl

    > Bo gdzie znajdziesz obiektyw 400/2.8 za takie małe pieniądze ??? :)
    > Mówię o Sonarze 200/2.8 lub innych tego typu na M42 ;)

    To ja proponuję podpiąć tego Sonara zamiast oryginalnego obiektywu w "aparacie
    fotograficznym" marki Nokia. Wyjdzie pewnie coś koło 8000/2.8. Skoro to ma być
    argument za małą klatką...

  • 18. Data: 2009-06-08 08:20:57
    Od: q...@o...pl

    Czyli FF to jednak moda nowobogackich fotografów?

  • 19. Data: 2009-06-08 08:42:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    q...@o...pl wrote:

    > Za to plastyka zdjęć uzyskiwana z "matryczki" wielkości prawie jak w kompakcie
    > jest idealna do portretów! :)

    Jesteś tępy czy udajesz?

    http://img20.imageshack.us/img20/2039/wefw.jpg

  • 20. Data: 2009-06-08 08:43:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    q...@o...pl wrote:

    > To ja proponuję podpiąć tego Sonara zamiast oryginalnego obiektywu w "aparacie
    > fotograficznym" marki Nokia.

    A ja proponuję podpiąć go do matrycy 4/3, wyjdzie bardzo szybkie 400mm o
    świetnej jakości, i to ze stabilizacją.