  • 21. Data: 2017-12-01 14:17:11
    Temat: Re: wspomagacz rozruchu auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >zakładałem 3x 18650, czyli 3x 4,2V (100% naładowane), przy 4 ogniwach
    >to faktycznie na początku będzie powyżej 16V, bałbym się tyle
    >podłączać do samochodowego akku

    Spoko, rozladowany akumulator to szybko przyjmie, tylko zeby sie kable
    nie zapalily :-)

    Za to w druga strone ... silnik zapali, alternator wytworzy 14V - mamy
    4.67V na ogniwo.
    Zniosa ? Przez pare sekund nie beda mialy innego wyjscia, potem mozna
    wylaczyc.

    Oczywiscie mozna dac diode lub mosfety ... w zasadzie trzeba, bo
    zwarte li-ion groza pozarem :-)

    >heh, no właśnie mi się też podoba ten typ zasilania, chyba
    >bezkonkurencyjny w econo klasie: ilość zmagazynowanej energii/cena

    Tesla potwierdza :-)

    Tylko ze teraz bedzie produkowac 2170 - ciut wieksze.

    J.

  • 22. Data: 2017-12-01 15:37:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Dec 2017 13:40:03 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On ma oscyloskop. I to jakis dobry model - potrafilby pewnie grube
    > MHz

    Obawiam się, że ten oscyloskop jest droższy od tego jego auta...

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-12-01 17:12:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To rob wspomagacz rozruchu. Mnie to rybka bo nie moje pieniadze. A to ze trzyma 4,2
    pod obciazeniem 3A to bajka dla gimbazy.

  • 24. Data: 2017-12-02 15:52:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-01 o 13:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > On ma oscyloskop. I to jakis dobry model - potrafilby pewnie grube MHz
    > zmierzyc, ale pracuje w wolnym trybie.
    Aaa bo ja filmiku nie obejrzałem, a to nasz ulubiony elektryk, swoją szosą
    jakim cudem stać go na taki oscyl.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2017-12-02 17:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Dec 2017 15:52:53 +0100, Janusz napisał(a):

    > Aaa bo ja filmiku nie obejrzałem, a to nasz ulubiony elektryk, swoją szosą
    > jakim cudem stać go na taki oscyl.

    Raptem 15k$. Uzywany mogl trafic znacznie taniej.
    Albo po prostu sluzbowy :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-12-02 17:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Nov 2017 14:46:11 +0100, zhbick napisał(a):

    > Prościej, dlatego mam nowy akumulator. Ale ciekawość nadal nie zaspokojona.

    No to chwilowo ciekawosc pozostanie niezaspokojona, bo nawet jak
    zrobisz, to nie zauwazysz roznicy :-)

    Chyba, ze zdarza ci sie zapomniec swiatel wylaczyc ... wtedy obawiam
    sie, ze 30A nie starczy. Ale pare minut ladowania akumulatora i moze
    ruszyc.

    Albo 200 zl i kup sobie gotowego boostera.

    J.

  • 27. Data: 2017-12-03 20:18:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM