  • 21. Data: 2010-10-06 18:40:05
    Temat: Re: wszyscy jesteśmy złodziejami!!!???
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > Sądzę, że w razie sporu zawsze możesz wynająć rzeczoznawcę, który wyceni
    > auto.
    > Ja tak zrobiłem gdy US przyjął wartość auta "z książki" a na umowie miałem
    > sporo taniej. Różnica na podatku była wprawdzie porównywalna z tym, co wziął
    > rzeczoznawca, ale ordnung muss sein
    > Jacek

    U.C.Kraków ul.nad Drwiną.

    PION POSTĘPOWANIA
    012 62 76 000
    fax 012 62 76 009
    ul. Nad Drwiną 16
    30-741 Kraków
    Przez telefon poinformowano mnie ze obliczają z Eurotaksu,natomiat mnie radził
    obliczyć z Allegro.
    Ponieważ nie prowadzą wstępnego obliczania,
    Chodzi o ten samochód :
    http://moto.allegro.pl/subaru-legacy-outback-okazja-
    i1250670776.html
    Wartości podawałem w złotówkach nie w euro,ponieważ mozje zarobki sa równiez w
    zł.
    Chodzi o subaru w roczniku 1997-2001 bo na taki mnie stać.
    Bede wdzieczny za obliczenia,bo obawiam sie ze opłaty mogą przerosnąć cenę auta.
    pozdro.jack

  • 22. Data: 2010-10-06 20:26:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:50:58 +0200, Irokez napisał(a):

    > hmm... kupi auto za 5000 euro a dostanie 4625 euro akcyzy.
    >
    > tu nie chodzi jak widać o stać czy nie.

    Nie no, w przypadku egzemplarza za 5kEUR to musi cos usprawiedliwiać taką
    cenę - albo będzie się trzymał na taśmę pakową albo będzie to staruszek.
    Obie wersje da się obronić, ostatecznie za pomocą rzeczoznawcy. A w
    "okazje" na taką skalę nie wierzę, nie na wolnym rynku - może po znajomych.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2010-10-12 07:56:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Oct 2010 10:11:11 +0200, LEPEK wrote:

    >Akcyzę płaci się od wartości, nie od ceny [na umowie]. To zasadnicza
    >różnica.

    Nie do konca, bo wartosc tego auta najwyrazniej wynosila 1000e, skoro
    za taka cene dokonano transakcji :-)

    >Niezły rozrzut...

    To spojrz w mobile.de i zobaczysz jeszcze wiekszy :-)

    J.