  • 11. Data: 2009-01-08 16:55:47
    Temat: Re: wybor aparatu
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gk5aec$io2$1@news3.onet>,
    Paweł W. nabazgrał:
    > Jedyny bijący dynamiką pozostałe
    > aparaty na głowę to Fuji S3Pro/S5Pro (dostępne w przystępnej cenie), ale
    > one mają trochę wad, które na co dzień są bardziej uciążliwe niż brak
    > dynamiki we współczesnych lustrzankach.

    Jakie to są ograniczenia?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 12. Data: 2009-01-08 16:55:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <gk5aq9$ja3$1@news3.onet>,
    > Paweł W. nabazgrał:
    >
    > Tak jak zawsze - lublin.irc.pl. A działać będzie tak długo,
    > jak będzie ktokolwiek chętny tam wisieć...

    Chętny to ja jestem, tylko mnie serwer nie chce wpuścić :(

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-01-08 17:01:48
    Od: l...@l...localdomain

  • 14. Data: 2009-01-08 17:02:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > Na przykład bardzo wolny zapis zdjęcia na kartę (podobno w S5Pro już
    > poprawione).

    W S5 jakieś 7s (przy ustawieniu maksymalnej jakości, czyli 400% DR i RAW+JPG).
    Wtedy RAW zajmuje 25MB.

  • 15. Data: 2009-01-08 17:02:31
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Canon 1000D
    To ponoc ciut wykastrowany 450D

    > Canon 450D
    Jak juz to, to czemu nie 40D? Bedzie lepiej lezec w dloni.

    > Nikon D40
    E... wycofany juz przez Nikona

    > Nikon D60
    Taki ciut lepszy D40x.
    Nie ma srubokreta... cokolwiek by to dla Ciebie nie znaczylo, nie wystarczy
    pojechac do Praktikera i dokupic.
    (a w praktyce znaczy to tylko tyle, ze gdybys rzeczywiscie wciagnal sie w
    swiat fotografii i zapragnal dokupowac obiektywy, to Twoje pole wyboru
    bedzie troszke ograniczone - dlaczego? wiele razy juz bylo na tej grupie)
    o.. i nie ma LiveView

    > Nikon D80
    Rowniez wycofany przez Nikona

    > Olympus E420
    Toc to chyba najmniejszy korpusik DSLR (P.G1 to nie DSLR) - nie wiem jak
    bedzie Ci lezal w dloni... moze byc nie najlepiej.

    > Olympus E520
    To by byl calkiem niezly wybor... gdyby nie te szumy Panie... wysokie ISO
    Panie to zapomnij... ;-)

    > Pentax 200D
    Wolny autofocus...
    A tak wogle IMHO zacna puszka :-) Moze K20D?

    > Sony A300
    Moim zdaniem - najlepszy wybor dla Ciebie. Korpus ma sensowna wielkosc. A
    biorac pod uwage Sony uderza marketingowo najbardziej w grupe
    Entry-tylkotrybauto-DSLR, sa duze szanse na uzyskanie ciekawych rezultatow
    nie wychodzac poza tryby automatyczne.

    > Sony A350
    To Sony A300 z wieksza matryca i moze czyms tam jeszcze... wieksza matryca =
    wiekszy szum ;-) Ale toc to prawie 15 megapiksli

    Przedstawione powyzej uwagi nalezy traktowac przez pryzmat jedynych
    kryteriow jakich mozna bylo sie domyslec z Twojego postu: ergonomia korpusu
    i szumy.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 16. Data: 2009-01-08 17:03:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Dariusz Gasior wrote:

    > To by byl calkiem niezly wybor... gdyby nie te szumy Panie... wysokie
    > ISO Panie to zapomnij... ;-)

    Nie szumy (bo E520 wcale nie szumi wyraźnie więcej od innych w tej klasie),
    tylko banding.

  • 17. Data: 2009-01-08 17:07:20
    Temat: Re: [OT] wybor aparatu
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gk5b6s$kp9$1@news3.onet>,
    Paweł W. nabazgrał:

    > Chętny to ja jestem, tylko mnie serwer nie chce wpuścić :(

    Weź Ty sobie załatw jakiegoś shella, albo chociaż tunel bnc...
    Jak nie masz lepszego źródła, to ostatecznie napisz do mnie.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 18. Data: 2009-01-08 17:13:06
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Nie szumy (bo E520 wcale nie szumi wyraźnie więcej od innych w tej
    > klasie), tylko banding.

    E, bo jak bys zauwazyl w jakim tonie byl caly moj email... to bys te szumy
    wlozyl i dopchal srubokretem zabranym z D60 ;-)

  • 19. Data: 2009-01-08 17:23:51
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Dariusz Gasior pisze:

    > E... wycofany juz przez Nikona

    Nie wydaje mi się. Wycofany jest na pewno D40x, ale D40 AFAIK wciąż
    rezyduje sobie poniżej D60.

  • 20. Data: 2009-01-08 17:35:26
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Nie wydaje mi się. Wycofany jest na pewno D40x, ale D40 AFAIK wciąż
    > rezyduje sobie poniżej D60.

    Juz nie, vide: http://www.tinyurl.pl?TQF1G5Hh
    To samo z D80.
    Nie wspominajac, ze ceny korpusow Nikona w cenniku oficjalnym poszly od paru
    do parunastu procent w gore, a ceny obiektywow nawet kilkadziesiat procent.
    Pomijajac fakt, ze ten cennik znacznie odbiega od rzeczywistych cen
    rynkowych, to jednak wzrost cen w dystrybucji Nikon Polska, pociaga za soba
    wzrosty cen w sklepach.

    Pozdrawiam
    Darek