  • 71. Data: 2009-01-14 10:59:05
    Temat: Re: Re:[OT] - CO2 (było: wybor kompaktu)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote in message
    news:gkkeg9$stm$1@inews.gazeta.pl...

    [...]
    > Ano własnie - mam obawy, że głównym skutkiem prowadzenia polityki
    > 'proekologicznej' w tym zakresie będzie osłabienie konkurencyjności
    > gospodarek naszego kontynentu i w efekcie przenoszenie coraz większej części
    > produkcji do krajów, które dbałość o srodowisko mają na dalekim końcu swoich
    > priorytetów. A zanieczyszczenia atmosfery i tak po całym świecie się rozejdą...

    To właśnie chciałem wyrazić... :))

    > Mam niestety obawy, że wojna z efektem cieplarnianym może się jeszcze gorzej
    > skończyc... Głównie tym, że Chińczycy będą rece zacierali z radości, że
    > Europejczycy tacy naiwni...

    Tzn. najbardziej prawdopodobny jest wariant mieszany - jak tylko UE
    zacznie gospodarczo dostawać w kość, to i z pakietu zacznie się chyłkiem
    wycofywać (ew. silni zaczną bezkarnie łamać reguły, kary i przepisy
    zostawiając słabszym - tak jak to miało miejsce w przypadku paktu
    stabilizacyjnego dla euro). W efekcie UE kolejny raz dostanie w tyłek,
    zostaną koszty niepotrzebnych wdrożeń, masy przepisów, niepotrzebnych
    regulacji, organów kontrolnych, biurokracji, raportów, lobbies,
    podchodów, itd.). W sumie to dokładna odwrotność tego, co robią Chiny -
    oficjalnie zadekretowany komunizm, a w praktyce najbardziej wilczy
    kapitalizm na świecie. A w UE - odwrotnie: oficjalnie demokracja, a
    eurobiurokracja robi co chce (a już szczególnie gdy im się uda przepchać
    traktat lizboński/konstytutę UE).

    Ale to już całkiem NTG... :))

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 72. Data: 2009-01-14 11:44:32
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał:

> [...]
    > zostaną koszty niepotrzebnych wdrożeń, masy przepisów, niepotrzebnych
    > regulacji, organów kontrolnych, biurokracji, raportów, lobbies,

    I całkiem niemało ludzi zarobi na tych podchodach - na ekspertyzach,
    kontrolach, szkoleniach w zakresie obowiązujacych przepisów regulujacych
    prawa do emisji i sposób obracania nimi... A wszystko to w sumie z płaconych
    przez nas podatków i podobno dla naszego dobra:-/

    >[...] Ale to już całkiem NTG... :))
    >[...]

    Ano właśnie - i dlatego proponuję zakończyć ten wątek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 73. Data: 2009-01-15 08:47:27
    Temat: Re: wybor kompaktu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > Natomiast stepowienie w Polsce chyba nie jest spowodowane zmianami
    > klimatycznymi, a zmianami w gospodarce gruntami (to też opinia, którą gdzieś
    > czytałem i była sensownie uargumentowana).

    Można dorzucić argument "pustynia Błędowska".
    Jak ktos nie kojarzy: BYŁA pustynia. Samorzutnie zmieniająca się
    w step. W co zmieniają się (samorzutnie, o ile gospodarka gruntami
    nie przeszkadza) stepy można sobie pogdybać, ale w warunkach
    w których z pustyni powstaje step raczej ze stepu pustynia się
    "nie zrobi" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2009-01-15 09:34:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Można dorzucić argument "pustynia Błędowska".
    > Jak ktos nie kojarzy: BYŁA pustynia. Samorzutnie zmieniająca się
    > w step.

    Ehm, pozwole sobie wtracic trzy grosze. Nie pustynia. Nie taka normalna.
    Sredniowieczna pozostalosc poprzemyslowa. Wygolona z lasow, odwodniona,
    zatruta odpadami. Powoli regenerujaca sie.

    > W co zmieniają się (samorzutnie, o ile gospodarka gruntami
    > nie przeszkadza) stepy można sobie pogdybać, ale w warunkach
    > w których z pustyni powstaje step raczej ze stepu pustynia się
    > "nie zrobi" :D

    Zrobi sie. Zrobi. Wystarczy obok wykopac kopalnie odkrywkowa i ponownie
    odwodnic. A zanik Pustyni Bledowskiej to w mniejszym stopniu regeneracja
    samoistna, a w wiekszym planowe zalesianie w latach piecdziesiatych.
    Powierzchnia pustyni zostala zredukowana ze 150 km2 do 33 km2.

    I teraz element najzabawniejszy: ta resztowka zostala objeta
    programem 'Natura 2000'. Dbajcie o swoje smietniki i inne wysypiska.
    Moze tez sie zalapiecie na 'Nature' :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 75. Data: 2009-01-15 09:38:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote

    > Można dorzucić argument "pustynia Błędowska".

    Jednak nie - "PB" nie powstała z przyczyn klimatycznych.

    Toteż zmiany klimatu nie mają większego wpływu na jej losy. Już
    raczej "PB" wykopano na piasek podsadzkowy do kopalń, stąd jej brak
    w miejscu dotychczasowego zamieszkania... :)

    > Jak ktos nie kojarzy: BYŁA pustynia. Samorzutnie zmieniająca się
    > w step.

    Raczej zagajnik sosnowy (są plany "rewitalizacji", ale nie wiem, czy
    grzybiarze pozwolą :))

    Mimo wszystko polecam przy jakiejś okazji przejście wzdłuż lub
    wszerz - w upalne dni zaczynają się tworzyć miraże, a przy jednym z
    przejść wszedłem nagle nawet w sam środek ćwiczeń wojskowych - człowiek
    z aparatem szuka dobrego kadru, grzybiarze z foliówkami szukaja
    maślaków, a tu chłopaki z krzakami w siatkach na głowie skaczą po
    dołkach i rzucają sobie granatami (ćwiczebnymi :)

    Ale, żeby była TG - fot nie pokażę, bo to nie była jeszcze era
    cyfrowa, a sprawy wojskowe człowiek mający tylko odroczenie wtedy
    inaczej traktował - status własny nieustalony i raczej wyglądał jak tu
    zerwać kontakt wzrokowy... :) (dziś już nawyki zupełnie inne... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 76. Data: 2009-01-15 19:25:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Mariusz [mr.] wrote:

    > Jednak nie - "PB" nie powstała z przyczyn klimatycznych.

    Thx - obom (Jacka post też widzę).
    Co palnąłem to moje, a jaki zysk jest! ;)

    pzdr, Gotfryd