  • 1. Data: 2016-05-20 22:06:59
    Temat: wykrywanie ruchu z powiadomieniem na gsm
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    na parę tygodni muszę "nadzorować" pewien lokal. oczywiście jest alarm,
    monitoring, ale mnie chodzi o błyskawiczną reakcję. wymyśliłem sobie że
    zamontuje dodatkową czujkę ruchu i w jakiś magiczny sposób połącze ją ze
    starym telefonem komórkowym. wystarczy aby ten alarmowy telefon puścił
    mi dzwonek - resztą się zajmę. sprawdzę na kamerach czy to szczur czy
    pijak, czy rabunek. Czy macie jakieś proste rozwiazania tego problemu?
    ale tak bez rasbery pi :)

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-05-20 22:13:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam proste rozwiazanie. Na allegro sa centralki ktore to robia. Nie sa specjalnie
    drogie. Detektor ruchu z modulem gsm chyba tez widzialem.

  • 3. Data: 2016-05-20 22:15:28
    Temat: Re: wykrywanie ruchu z powiadomieniem na gsm
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-20 22:06, ToMasz wrote:
    > Czy macie jakieś proste rozwiazania tego problemu?

    Wykorzystaj fakt że prawie kazdyu stary telefon zadzwoni pod ostatnio
    wybierany numer po wciśnięciu 2x zieonej sluchawki. Wiec zrobienie
    czegoś co z sygnału czujki zrobi dwa impulsy, choćby na przekaźnik,
    powinno dać się bez pi.

  • 4. Data: 2016-05-20 22:28:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > wybierany numer po wciśnięciu 2x zieonej sluchawki. Wiec zrobienie
    > czegoś co z sygnału czujki zrobi dwa impulsy, choćby na przekaźnik,

    znalazłem coś ciekawego. telefon bez blokady, z szybkim wybieraniem.
    wyrywamy klawisz szybkiego wybierania i w jego miejce lutujemy
    fotorezystor. czujnik ruchu diodą świeci w fotorezystor, rezystancja
    spada, telefon wybiera numer. zadziała?

    ToMasz

    Ps na jaki kolor swiatła fotorezystor jest najbardziej czuły?

  • 5. Data: 2016-05-21 10:47:15
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-20 o 22:28, ToMasz pisze:

> [...]
    > wyrywamy klawisz szybkiego wybierania i w jego miejce lutujemy
    > fotorezystor. czujnik ruchu diodą świeci w fotorezystor, rezystancja

    Po co kombinujesz? Chyba że ci się chce.
    http://allegro.pl/a9-alarm-podsluch-gsm-czujnik-ruch
    u-garaz-piwnica-i4789694371.html

  • 6. Data: 2016-05-21 15:25:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.05.2016 o 10:47, Bartolomeo pisze:

    > Po co kombinujesz? Chyba że ci się chce.
    > http://allegro.pl/a9-alarm-podsluch-gsm-czujnik-ruch
    u-garaz-piwnica-i4789694371.html

    faktycznie. za tą cenę nie opłaca mi się kombinować.
    dzięki

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-05-23 12:32:26
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 20.05.2016 o 22:06, ToMasz pisze:
> [...]
    > mi dzwonek - resztą się zajmę. sprawdzę na kamerach czy to szczur czy
    > pijak, czy rabunek. Czy macie jakieś proste rozwiazania tego problemu?

    Prostszym rozwiązaniem jest ustawienie na kamerze detekcji ruchu i
    wysyłania z niej alarmu. To samo możesz zrobić na NVR do którego jest
    podłączona kamera.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2016-05-23 12:36:21
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > ale tak bez rasbery pi :)

    Prostszym rozwiązaniem jest ustawienie na kamerze detekcji ruchu i
    wysyłania z niej alarmu mailem. To samo możesz zrobić na NVR do
    którego jest podłączona kamera. Tylko potrzebujesz połączenie z netem.
    Jeśli konieczne musi być gsm to na ali można kupić za jakieś 40$
    centralkę alarmową z powiadamianiem gsm.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2016-05-23 21:27:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.05.2016 o 12:36, Mario pisze:

> [...]
    > Jeśli konieczne musi być gsm to na ali można kupić za jakieś 40$
    > centralkę alarmową z powiadamianiem gsm.

    z praktyki: Mam 5 kamer i przynajmniej raz w nocy, każda z nich "widzi"
    ruch. czy to owad leci w kierunku diod IR, czy jakiś refleks światła. A
    juz samochód albo oczyszczarka miejska - murowany alarm. Druga sprawa,
    jak śpię, to emaili nie czytam. a telefon odbiorę. na ali są po 10 usd,
    ale niemam czasu czekać.
    Dzięki za wskazówkę.

    ToMasz