  • 1. Data: 2016-05-18 19:05:16
    Temat: Ładowarka USB, standardowa - za słaba?
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    A może to wina zbyt cienkiego kabelka? Bo:
    rozdeptałem ładowarkę dedykowaną do tabletu, no ale mam też w nim
    gniazdko USB-mikro, a w szufladzie kilka odpowiednich, uniwersalnych
    ładowarek USB (co to drugim końcem wtyka się do 230 V). No to podpinam,
    tablet wyświetla ikonę baterii, ale "statyczną", bo brak pełzającego
    paska ładowania. No i najwyraźniej nic się nie ładuje. Zajrzałem do
    punktu napraw, facet podpina do swojej ładowarki, a wtedy objawiają się
    oczekiwane symptomy ładowania, wraz z odczytem baterii, który wykazuje
    zwyżkowanie. No i wyjaśnia mi, że jego ładowarka jest dwuamperowa, a na
    mojej da się uciągnąć najwyżej połowę tego.
    Ale to jakoś nie za bardzo się zgadza z moją (dość jednak wątłą) wiedzą
    o różnych ogniwach. Oraz ze wskazaniami mini-miernika USB, bo podaje on,
    że ładowarka podaje napięcie z grubsza takie, jak trzeba (4,88 V), ale
    (drobiazg!) pobierany prąd jest zerowy (z dokładnością do setnej części
    ampera). Podpinam inną ładowarkę, a ta po chwili denerwującej zwłoki -
    pokazuje 0,28 A poboru. No i tablet wyświetla nareszcie ikonę baterii
    migającą tak jak trzeba. Ale zanim wpadłem na to, żeby zmienić
    ładowarkę, to się zdrowo naszarpałem z ową nie-ładującą.

    No i pytanie brzmi: jak to może być, aby przy napięciu z grubsza takim
    jak trzeba - tablet nie chciał się ładować? Przecież powinien wystarczyć
    prąd "0,1 C", czyli odpowiadający 1/10 pojemności znamionowej (na
    godzinę), przy którym ładowanie może zająć z grubsza 12 godzin. A tu mi
    się ładuje zero-zero-nic! Czy ma to racjonalne wytłumaczenie, czy też
    winić za to należy gremliny?

  • 2. Data: 2016-05-18 19:18:44
    Temat: Re: Ładowarka USB, standardowa - za słaba?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-18 19:05, BaSk wrote:
> [...]
    > prąd "0,1 C", czyli odpowiadający 1/10 pojemności znamionowej (na
    > godzinę), przy którym ładowanie może zająć z grubsza 12 godzin.

    Tablet stwierdza "za niskie napięcie" i tyle. 4.88V to lekka bida, tyle
    daja chińskie powerbanki na masymalnym natężeniu. Zazwyczaj jest 5.25V.

    PS. Nie dawaj wiary miernikom na usb. Mają rozrzut nawet i 10%.

  • 3. Data: 2016-05-18 19:22:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.05.2016 o 19:05, BaSk pisze:
    > A może to wina zbyt cienkiego kabelka? Bo:
    > rozdeptałem ładowarkę dedykowaną do tabletu, no ale mam też w nim

    Co to za tablet?

> [...]
    > o różnych ogniwach. Oraz ze wskazaniami mini-miernika USB, bo podaje on,
    > że ładowarka podaje napięcie z grubsza takie, jak trzeba (4,88 V), ale

    "Z grubsza" za niskie?

    > (drobiazg!) pobierany prąd jest zerowy (z dokładnością do setnej części
    > ampera). Podpinam inną ładowarkę, a ta po chwili denerwującej zwłoki -
    > pokazuje 0,28 A poboru. No i tablet wyświetla nareszcie ikonę baterii

    Przy jakim napięciu?

> [...]
    > godzinę), przy którym ładowanie może zająć z grubsza 12 godzin. A tu mi
    > się ładuje zero-zero-nic! Czy ma to racjonalne wytłumaczenie, czy też

    Obejrzyj:
    https://www.youtube.com/watch?v=5SsvZHG7mUU
    https://www.youtube.com/watch?v=iBnyq57OJkk

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2016-05-18 19:31:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości
> [...]

    >mi
    >się ładuje zero-zero-nic! Czy ma to racjonalne wytłumaczenie, czy też

    Wszelkie cuda mozliwe.
    -uUSB ma 5 pinow, mozliwe ze tablet wymaga odpowiedniej sygnalizacji
    na tych pozostalych 3.

    -powszechnym standardem jest zwarcie linii danych, ale byc moze twoj
    tablet jest lepszy i bardziej wymagajacy :-)
    zwarcie moze byc we wtyczce, gniezdzie USB ladowarki, kabelek moze byc
    2 lub 4 zylowy, a jeszcze ktorys moze byc urwany

    -byc moze zrobili jakies ambitniejsze wykrywanie, stwierdzaja za duzy
    spadek napiecia, przestaja ladowac.

    -ladowarka do samsunga ma ujemny opor wewnetrzny - im wiekszy prad,
    tym wieksze napiecie.

    Ja mam inna zagwozdke - nawigacja samochodowa zasilana/ladowana przez
    mini-USB.

    No i czasem wchodzi w taki tryb, ze ekran co chwila przygasa, w celu
    oszczedzania baterii.
    A jednoczesnie dioda potwierdza, ze napiecie z ladowarki dochodzi.
    Po pewnym czasie jednak bateryjka okazuje sie rozladowana.
    A zazwyczaj jednak pracuje normalnie.

    No i nie wiem - napiecie za male, wtyczka cos nie kontaktuje, pobor
    pradu czasem za duzy, software wariuje ?

    J.

  • 5. Data: 2016-05-19 11:16:48
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Wed, 18 May 2016 19:05:16 +0200, BaSk napisał/a:

    [ciach]
    Ja się podepnę pod pytanie. Powerbank Tp-Linka ładuje słuchawki
    BT, daje prąd do latarki(prawie 2A(4,9V)), napięcie ma ponad 5V bez
    obciążenia, ładuje Samsunga Solida, choć na w/w telefonie pojawia się
    menu z wyborem podłączenia(pamięć wew./KIES/itp.), a Sony Xperia T3 nie
    ładuje. Ki czort?
    Przy czym Sony ładuje się z każdej ładowarki którą mam w domu i
    komputera.

    Bo(o)t manager