  • 11. Data: 2009-05-05 10:52:49
    Temat: Re: wymienić matrycę na lepszą? (w laptopie)
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    y...@g...com pisze:

    > teraz zmieniłem z 32 na 16 (tylko takie opcje są) i mam wrażenie
    > poprawienia kontrastu

    Zmniejsz jasność i ostrość i gamma. Mój minitor tak świecił, że mało co
    nie ośleplam.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-05-05 12:04:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na dobrą sprawe to w lapkach są do tego zwykle skróty klawiaturowe (np. F coś tam u
    góry niebieskim drukiem).
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-05-06 10:05:50
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    y...@g...com pisze:

    > profil kolorów ICC? możesz napisać coś więcej na temat tego software,
    > np. skąd ściągnąć? jak sama nazwa wskazuje jego działanie dotyczyć
    > musi głównie kolorów, a czy rzeczywiście ma on szanse wyregulować
    > także kontrast?
    >
    > a czy jest coś takiego także na linuksa, czy xorg-server ma podobne
    > opcje?

    Grupa jest sprzętowa, ale może mi to zostanie wybaczone ;-)

    Niestety nie wiem, jak to się robi pod windowsem (włączam ten system
    raz na parę tygodni, jak ktoś kiedyś mi pokaże sensowne wirtualne
    ekrany, to może będę włączał częściej ;-) ). Ale jestem głęboko
    przekonany, że się da.
    Pod linuksem (Ubuntu z Gnome) zrobiłem to tak:
    W pliku
    /etc/gdm/Init/Default
    dopisałem tuż przed ostatnią linią "exit 0":
    /usr/bin/xcalib -d :0 -s 0 \
    -red 1.08 5 88 -blue 1 5 100 -green 1.1 3 100 \
    /usr/local/etc/MSI-Wind.icc
    xcalib pewnie musisz sobie doinstalować,
    MSI-Wind.icc znajdziesz gdzieś w sieci (już nie pamiętam, skąd go mam),
    pozostałe parametry dobrałem eksperymentalnie, bez tego obraz był za
    bardzo różowy.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 14. Data: 2009-05-06 13:28:39
    Od: y...@g...com

    On May 6, 12:05 pm, Artur Czeczko
    <a...@w...student.uw.edu.pl> wrote:

> [...]
    > MSI-Wind.icc znajdziesz gdzieś w sieci (już nie pamiętam, skąd go mam),
    > pozostałe parametry dobrałem eksperymentalnie, bez tego obraz był za

    Z tego co widzę w xorg.conf w sekcji "Monitor" można ustawić korekcję
    "Gamma" zarówno jedną wspólną wartość (w zakresie 0.1 - 10.0) jak i 3
    niezależne dla poszczególnych składowych RGB... Tylko nie wiem czym
    się kierować bo metodą prób i błędów to można cały dzień na to zużyć
    lub więcej... Tym bardziej, że chodzi przecież o rzeczy których nie
    widać od razu, wzrok dopiero po ponad godzinie gapienia się pokaże
    swoją reakcję, czy oczy bolą czy nie...

  • 15. Data: 2009-05-06 13:28:53
    Od: y...@g...com

  • 16. Data: 2009-05-06 13:50:16
    Temat: OT, virtual screen, było: wymienić matrycę [...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, Artur Czeczko wrote:

    > Grupa jest sprzętowa, ale może mi to zostanie wybaczone ;-)

    Skorzystam i ponarzekam ;)

    > Niestety nie wiem, jak to się robi pod windowsem (włączam ten system
    > raz na parę tygodni, jak ktoś kiedyś mi pokaże sensowne wirtualne
    > ekrany, to może będę włączał częściej ;-) ).

    Akurat używam Windows, ale co do virtual screen pozostaje się zgodzić
    w całej rozciągłości. Nawet kupiłem specjalnie kartę ATI (bo NVidia
    w ogóle w driverach nie ma takiej opcji, pomijając już system)
    żeby się przekonać że cosik toto jest mocno ułomne :(

    pzdr, Gotfryd