  • 11. Data: 2018-10-01 12:25:29
    Temat: Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-01 11:40, Liwiusz wrote:

    > 100 lat motoryzacji pokazuje, że się tego nie wyegzekwuje do końca. Bo
    > niby jak - przy każdym postawisz policjanta. Ograniczenie mocy jest
    > właśnie takim postawieniem policjanta "przy każdym" :)

    To predzej powrot do 100 lat wstecz i Red Flag Act ;)
    Ograniczyc moc do 120km, a predkosc do 5km/h, to bedzie 100% bezpiecznie.

    Zreszta ograniczenie mocy nie spowoduje ze ktos wciaz nie bedzie
    probowal idiotycznie wyprzedzac na trzeciego albo wykonywal
    innych niebezpiecznych manewrow. Czyli tak naprawde nalezaloby
    zastosowac opcje Kononowicza.

    > Rozumiem ideę, ale to utopia.

    Utopia to prewencyjne 'karanie' wszystkich za domniemane wystepki
    jednostek. Takie 1984 + "a gdyby tu bylo przedszkole, w przyszlosci".

    To sa przepisy i metody ich egzekwowania obowiazujace w wielu krajach,
    wiec nie utopia. Prawo wielu panstw karze jaskrawe przypadki
    niebezpiecznej jazdy traktujac je jako przestepstwo. w UK mozna za
    to pojsc do pudla.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Dangerous_driving#Sent
    ence

    To tez brzmi interesujaco i chyba nawet dokladnie odnosi sie do podobnej
    sytuacji jak opisana na Slowacji:

    "Dangerous driving is more serious than careless driving, and is classed
    as driving which "falls far below what would be expected of a competent
    and careful driving, and it would be obvious to a competent and careful
    driver that driving in that way would be dangerous."
    It can include driving aggressively, overtaking in dangerous locations
    and racing other vehicles.
    If found guilty, you could be hit with an unlimited fine, a driving ban
    and up to 14 years in prison."

    https://www.rac.co.uk/drive/advice/legal/driving-off
    ences/

    Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej? A popatrz, jakos zaden
    kraj nie ogranicza chyba jeszcze mocy do 120KM..

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2018-10-01 12:37:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-01 o 11:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    > niby jak - przy każdym postawisz policjanta. Ograniczenie mocy jest
    > właśnie takim postawieniem policjanta "przy każdym" :)

    Już wkrótce samochody mają mieć ograniczniki prędkości - do bodaj 140
    km/godz. Unijne rozporządzenie...
    T.

  • 13. Data: 2018-10-01 12:47:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-01 o 12:37, T. pisze:

    > Już wkrótce samochody mają mieć ograniczniki prędkości - do bodaj 140
    > km/godz. Unijne rozporządzenie...

    Tylko nowe.
    Zanim dojdzie do nas to już nie będziemy w unii.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-10-01 13:27:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    01 Oct 2018 08:59:59 GMT, Budzik

    > :)
    > widze ze nie tylko mi zaczyna przeszkadzac hipokryzja pseudo-ekologów...

    Bardziej powinien ci zacząć przeszkadzać
    brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-10-01 13:43:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 1, 2018 at 12:25:30 PM UTC+2, elmer radi radisson wrote:

    > Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej? A popatrz, jakos zaden
    > kraj nie ogranicza chyba jeszcze mocy do 120KM..

    Szwajcaria ograniczyla moc motocykli do 100KM bodajze

  • 16. Data: 2018-10-01 15:58:38
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-10-01 13:43, WS wrote:

    > Szwajcaria ograniczyla moc motocykli do 100KM bodajze

    Zaciekawilo mnie to i jedyne co wyguglalem, ze w Szwajcarii sie z tego
    wycofano, tak samo jak we Francji.

    http://web.archive.org/web/20161010214942/http://alp
    inebiker.com/?tag=finally-the-end-of-the-100bhp-limi
    t-in-france
    https://www.visordown.com/news/industry/french-100bh
    p-limit-to-be-revoked

    Nie znam sie na motocyklach, ale 100KM to chyba i tak z nawiazka
    wystarcza do niezlego odkrecenia manety. Wiec zapewne intencja
    byla taka aby poskromic faktyczne pedzace meteory, a nie sprowadzic
    kazdego szaraka do parteru.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2018-10-01 17:37:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-10-01 15:58, elmer radi radisson wrote:
    [...]
    > Nie znam sie na motocyklach, ale 100KM to chyba i tak z nawiazka> wystarcza do
    niezlego odkrecenia manety.
    Za moich czasów to ludzie z powodzeniem na MZ ETZ 250 się zabijali, a
    miała chyba 20 KM. Ba, na WSK 125, która miała mniej niż 10 KM się
    zabijali. BTW. Współczesne 125, które mają 10-15 KM to po prostu maszyny
    śmierci. :-D

  • 18. Data: 2018-10-01 19:15:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-01 o 17:37, JDX pisze:
> [...]
    > miała chyba 20 KM. Ba, na WSK 125, która miała mniej niż 10 KM się
    > zabijali. BTW. Współczesne 125, które mają 10-15 KM to po prostu maszyny

    W tym sęk: sami się zabijali. Niestety kretyn w czołgu zabił niewinnego
    człowieka samemu pewnie nawet się nie raniąc.

    --
    MN

  • 19. Data: 2018-10-01 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Bardziej powinien ci zacząć przeszkadzać
    > brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. :P

    Cały czas czekam na wyjasnienie gdzie to zes widział DPFy w postaci
    kawałka blachy pokrytego platyną...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 20. Data: 2018-10-01 22:02:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 1, 2018 at 3:58:39 PM UTC+2, elmer radi radisson wrote:

    > Zaciekawilo mnie to i jedyne co wyguglalem, ze w Szwajcarii sie z tego
    > wycofano, tak samo jak we Francji.

    No to nie jestem na biezaca... Jak szukalem motocykla, to trafilem na info, ze
    Szwajcarskie wersje sa "wykastrowane"

> [...]
    > wystarcza do niezlego odkrecenia manety. Wiec zapewne intencja
    > byla taka aby poskromic faktyczne pedzace meteory, a nie sprowadzic

    Mialem Honde CBR F4i, okolo 100KM, 250km/h dalo sie jechac, ale powyzej 180 to juz
    tak sobie sie rozpedzala...
    Aktualnie mam GSXR 1000 K7, ponad 180KM, niby 300 powinien jechac, ale nie testowalem
    ;)
    Za to jezdi sie tym prawie jak skuterm ;) na trojce od 30 do 230 ;)

    WS