  • 1. Data: 2014-09-14 16:17:38
    Temat: xp / win7 = 2x większa maks. głośność?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Zmieniłem desktopa i takze system. Co mi się od razu rzuciło to dzwiek.
    Wczesniej przy wszystkim na maksa dzwiek na słuchawkach był na takim
    poziomie, ze w krótkim czasie straciłbym słuch. Dlatego głowny suwak
    systemowy miałem ustawiony w ok 3/4 a w smplayerze max 40% w winampie
    50%. W siódemce mam wszystko na maksa + normalizacja dzwieku (ktora
    nieco podbija głośność) i dzwiek ma głośność komfortową, ale zaszaleć
    juz nie mogę ;) Myslałem ze to kwestia słabej integry, ze słabe stało
    się jeszcze gorsze wiec machnąłem ręką. Jednak, ten sam efekt wystepuje
    na laptopie, bez zadnych zmian sprzetowych. Na XP max dzwiek dochodzi do
    fizycznej granicy głosniczków, tak ze charczą i zniekształcają dzwiek, a
    na win7 max glosnosc dzwieku to ok 50% tego z XP. Sterownikli oczywiscie
    aktualne ze strony producenta.
    CZy jest jakaś możliwość zmuszenia systemu do większej głośności, jakies
    ukryte funkcje np. przez rejestr?
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2014-09-14 16:39:22
    Temat: [OT] xp / win7 = 2x większa maks. głośność?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    gdzie się włącza normalizację dźwięku w winampie? czy on wtedy wyrównuje
    poziom głośności plików muzycznych?

  • 3. Data: 2014-09-16 10:05:51
    Temat: Re: xp / win7 = 2x większa maks. głośność?
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-14 16:17, the_foe pisze:
> [...]
    > aktualne ze strony producenta.
    > CZy jest jakaś możliwość zmuszenia systemu do większej głośności, jakies

    Sprawdź wszystkie suwaki w mikserze, bo możesz mieć master na full, ale
    suwak dla konkretnej aplikacji (bo tak to jest już rozdzielone od Win7
    wzwyż) może być poniżej połowy.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 4. Data: 2014-09-17 20:53:14
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-09-16 o 10:05, GAD Zombie pisze:

    > Sprawdź wszystkie suwaki w mikserze, bo możesz mieć master na full, ale
    > suwak dla konkretnej aplikacji (bo tak to jest już rozdzielone od Win7
    > wzwyż) może być poniżej połowy.

    dzieki za podpowiedz, sprawdziłem i jest wszystko na maksa.
    Ostatnio robiłem komuś porządek w lapku z win7 i przy okazji
    sprawdziłem. Też cichowaty. Wychodzi na to, ze to system. Nie wiem co m$
    przeszkadzał poziom glosnosci z XP? Jakis dzieciak ogłuchł i wydębił od
    nich miliony ? ;)

    --
    @foe_pl

  • 5. Data: 2014-09-17 21:33:07
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 20:53:14 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]
    > sprawdziłem. Też cichowaty. Wychodzi na to, ze to system. Nie wiem co m$
    > przeszkadzał poziom glosnosci z XP? Jakis dzieciak ogłuchł i wydębił od

    W Win7 jest zupelnie nowy, softwarowy podsystem dzwieku, z nowym mixerem, on
    mocno ingeruje w przetwarzanie. Pewnie ma jakis algorytm nie zezwalajacy na
    przesterowywanie glosnikow. Choc podejrzewam, ze moze byc w rejestrze galaz
    od jego niestandardowej konfiguracji.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2014-09-17 21:55:36
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 17.09.2014 o 21:33, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > przesterowywanie glosnikow. Choc podejrzewam, ze moze byc w rejestrze galaz

    Moze jakas unijna dyrektywa przeciwdzalajaca gluchnieciu pokolenia mp3? :D

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 7. Data: 2014-09-17 22:21:15
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 17 Sep 2014 21:55:36 +0200, mr misio de grizzly napisał(a):

    > Moze jakas unijna dyrektywa przeciwdzalajaca gluchnieciu pokolenia mp3? :D

    Oj nie, tylko jeszcze Ty nie pisz tu o unii... ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2014-09-17 22:52:05
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 17.09.2014 o 22:21, R.e.m.e.K pisze:

    > Oj nie, tylko jeszcze Ty nie pisz tu o unii... ;-)

    Ok, juz nie pisze o ujni ;)

  • 9. Data: 2014-09-18 12:30:26
    Od: s...@g...com

    wiem ze nie do konca jest to odpowiedz na pytanie, ale zainteresuj sie programme
    Razer surround http://www.razerzone.com/gb-en/surround mozna sobie ustawic np voice
    clarity I stereo enhancement w taki sposob, ze jakos dzwieku bedzie (nawet na
    integrze) jak w dobrej karcie dzwiekowej (mialem 3d od creative, roznicy nie widze-
    teraz laptopa mam wiec nie mam wiekszego wyboru). do tego dzwiek przestrzenny na
    sluchawkach (zwyklych)- miodzio!

    szymon

  • 10. Data: 2014-09-18 13:49:55
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    A ja sie podepne pod watek

    do nowego PC przelozylem starego Creative XtremeGamer, nawet do tego są
    stery dla Win 8./1 - karta leciwa ale poczciwa ;)

    Natomiast co jakis czas dzwiek zaczyna "harkotac"

    Czasem pomaga na to przelaczenie trybow w Creative Audio Control Panel.
    Czasem musze restartnac kompa, bo dzwiek calkiem znika, juz nawet nie
    "harkota" ;)

    Podejrzewam, ze moze cos z PCI - stara karta, nowy komp - i sie cos
    dzieje. Czzy sprzetowo cos moge zrobic - cos gdzies poprzestawiac
    (pomijajac wymiane zasilacza ;) lub wymiane karty)

    ?