  • 1. Data: 2017-02-19 18:07:29
    Temat: z filtrem czy bez?
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Kiedys kupilem filtr UV f-my B&W. Podobno firma dobra.
    Teraz wzialem to na wycieczke w gory. I co sie okazuje - blikuje jak
    cholera. Praktycznie na kazdym zdjeciu pod slonce. No i niebieskiego tez
    nie usuwa... Zorientowalem sie dopiero po powrocie.
    https://goo.gl/photos/LqCRRejNFsxgMki26
    Podrobke kupilem czy co?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-02-19 18:54:22
    Temat: Re: z filtrem czy bez?
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, February 19, 2017 at 12:07:32 PM UTC-5, T...@s...in.the.world
    wrote:
> [...]
    > cholera. Praktycznie na kazdym zdjeciu pod slonce. No i niebieskiego tez
    > nie usuwa... Zorientowalem sie dopiero po powrocie.

    Kupujesz tanie gowniane obiektywy to potem nawet jak przykryjesz je czyms
    drozszym i dobrym,to nie wymagaj, zeby smrod sie nie roznosil.

    Slon

  • 3. Data: 2017-02-19 21:13:59
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 18:07:32 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    > cholera. Praktycznie na kazdym zdjeciu pod slonce. No i niebieskiego tez
    > nie usuwa... Zorientowalem sie dopiero po powrocie.

    Nie aż tak dobra, skro robi filtry w srebrnej oprawie. Popatrz jakie ma powłoki, i
    czy coś nie siadło na filtrze. Pozdrawiam Marcin
    PS niebieskiego nie usuwa bo nie powinien

  • 4. Data: 2017-02-19 21:40:47
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <3...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Nie aż tak dobra, skro robi filtry w srebrnej oprawie.
    Ale tylko na zewnatrz.
    W srodku, poza gwintem, jest jest czarno.

    >Popatrz jakie ma
    > powłoki, i czy coś nie siadło na filtrze.
    Wyglada na to, ze stan idealny.

    > PS niebieskiego nie usuwa bo nie powinien
    No, tu sie troche rozpedzilem...
    --
    TA

  • 5. Data: 2017-02-21 00:11:18
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 21:40:49 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <3...@g...c
    om>,

    > Ale tylko na zewnatrz.
    > W srodku, poza gwintem, jest jest czarno.

    Czarno "matowo" czy nie za bardzo ?
    Widywałem w B+W obie wersje.

    > Wyglada na to, ze stan idealny.

    Powłoki "multi" czy zwykłe?
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2017-03-24 00:23:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

> [...]
    om>,

    > Czarno "matowo" czy nie za bardzo ?
    > Widywałem w B+W obie wersje.
    Nie za bardzo. :-)

    > Powłoki "multi" czy zwykłe?

    Kupilem jako MC kilka lat temu i nigdy wczesniej nie uzywalem. W
    pudeleczku jest nawet mini-instrukcja i tam jest napisane MC TUV gut :-)
    Ale na samym filtrze faktycznie nie ma zadnego MC,
    Tylko B+W 49ES 1x i nic wiecej.
    49 to srednica... ES to slim...
    Hm, moze on jest w ogole bez powlok? B+W robil takie filtry?

    Tak czy siak - kupilem juz kolejna hoye fusion polar. Z nia na szczescie
    wszystko jest ok.
    --
    TA

  • 7. Data: 2017-03-25 14:37:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Tylko B+W 49ES 1x i nic wiecej.
    > 49 to srednica... ES to slim...
    > Hm, moze on jest w ogole bez powlok? B+W robil takie filtry?

    Powłoki tak naprawdę widać - powierzchnia szkła odbija zauważalnie mniej
    światła i odbicie ma zabarwienie. Podejrzewam, że wszystkie markowe
    filtry mają obecnie powłoki, nawet podejrzewam, że wszystkie mają
    wielowarstwowe, wiec mogą już tym się nie chwalić. Na obiektywach
    zresztą też coraz rzadziej można spotkać informację o powłokach. Przy
    okazji: MC oznacza nie powłokę w ogóle, tylko powłokę wielowarstwową -
    multi coating. Ale nawet MC mogą znacznie różnić się między sobą jakością.

    Piotr

  • 8. Data: 2017-03-25 22:33:27
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 14:37:47 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:

> [...]
    > okazji: MC oznacza nie powłokę w ogóle, tylko powłokę wielowarstwową -
    > multi coating. Ale nawet MC mogą znacznie różnić się między sobą jakością.

    Jeżeli powłoki są ledwo-ledwo widoczne, no to jest to filtr z powłokami
    jednowarstwowymi.
    B+W robi i takie, a przynajmniej robiło do niedawna. Mam kilka bez powłok
    wielowarstwowych, i ma takie z powłokami MRC - od razu widać różnicę.
    Pozdrawiam Marcin

  • 9. Data: 2017-03-25 23:11:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > B+W robi i takie, a przynajmniej robiło do niedawna. Mam kilka bez powłok
    wielowarstwowych, i ma takie z powłokami MRC - od razu widać różnicę.

    Kiedyś powłoki jednowarstwowe potrafiły być bardzo wyraźnie
    niebiesko-fioletowe, widać je było od razu. Co ciekawe - kiedyś MC miały
    kolor odblasku jakiś brązowy (np. obiektywy enerdowskie), teraz są
    raczej zielonkawe. Czyli nauczyli się dobrze tłumić odbicia także
    dłuższych fal?

  • 10. Data: 2017-03-26 15:46:00
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 23:11:42 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:
> [...]
    > kolor odblasku jakiś brązowy (np. obiektywy enerdowskie), teraz są
    > raczej zielonkawe. Czyli nauczyli się dobrze tłumić odbicia także

    Oczywiście ze tak ! Od czasów DWS technologia powłok rozwija się bardzo dynamicznie,
    no i co firma to inne podejście. Przy czym trzeba brać pod uwagę że inaczej wyglądają
    powłoki na filtrze, inaczej wyglądają powłoki na obiektywie, gdzie powierzchni
    odbijających światło jest po prostu więcej.
    Co więcej, różne rodzaje szkła pokryte teoretycznie takimi samymi powłokami, dadzą
    różny efekt wizualny.
    Pozdrawiam Marcin