  • 21. Data: 2020-01-19 09:55:25
    Temat: Re: zachowaj odstep
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 08:57, Shrek pisze:

    > Motocyklem wolno? Bo że można to wiem;)

    Kiedyś znałem te przepisy bardzo dokładnie, teraz wiem na pewno, że z
    prawej motocyklem można omijać - czyli np. auta stojące przed czerwonym
    światłem. Nie pamiętam, czy wyprzedzać też. Na logikę - to jednak nie.

    --
    MN

  • 22. Data: 2020-01-19 16:54:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Saturday, January 18, 2020, 10:04:56 AM, you wrote:

    > Wręcz przeciwnie, przepis bardzo życiowy - dzięki niemu rowerzysta nie
    > musi przejeżdżać przed maską samochodów tylko po to, by za chwilę
    > wrócić na prawą stroną jezdni. Idiotami są raczej ludzie stojący w
    > korku w dwutonowych puszkach i pomstujący na niczemu winnych
    > rowerzystów.

    Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
    skręt w prawo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2020-01-19 17:37:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Saturday, January 18, 2020, 10:04:34 PM, you wrote:

    > O ile pamiętam, to 'od zawsze' można rowerem wyprzedzać z prawej.
    > Podobnie motorem.

    Nie. Zawsze z lewej - jedyny wyjątek dotyczył wyprzedzania pojazdu
    sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2020-01-19 17:41:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
    > skręt w prawo.

    To tacy rowerzyści są idiotami a nie przepisy. Ale tak to jest, gdy
    ulicą porusza się człowiek bez znajomości prawa.

    --
    MN

  • 25. Data: 2020-01-19 17:41:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Sunday, January 19, 2020, 9:55:25 AM, you wrote:

    > Kiedyś znałem te przepisy bardzo dokładnie, teraz wiem na pewno, że z
    > prawej motocyklem można omijać - czyli np. auta stojące przed czerwonym
    > światłem. Nie pamiętam, czy wyprzedzać też. Na logikę - to jednak nie.

    Wskaż przepis.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2020-01-19 17:57:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Sunday, January 19, 2020, 5:41:13 PM, you wrote:

    > To tacy rowerzyści są idiotami a nie przepisy. Ale tak to jest, gdy
    > ulicą porusza się człowiek bez znajomości prawa.

    Przepis zezwolił na takie zachowania. Wprowadza się coraz bardziej
    gówniane przepisy, faworyzujące małą grupkę użytkowników dróg, ze
    szkodą dla nich samych i pozostałych użytkowników dróg. Na dokładkę
    robi się to bez żadnej edukacji. I stąd rowerzyści jeżdżący stadami -
    ,,bo wolno", stąd wjeżdżanie rowerów w skręcających w prawo - ,,bo
    wolno". Na dokładkę nie egzekwuje się od rowerzystów nawet
    istniejącego prawa - przejeżdżają na czerwonych, jadą jezdnią zamiast
    DDR czy CPR itd. Totalna samowolka poparta anonimowością.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2020-01-19 18:55:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 16:54 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Idiotyczny, bo rowerzyści wyprzedzają i omijają pojazdy sygnalizujące
    > skręt w prawo.

    Kierowniki na dwupasmówkach robią to samo. To nie przepis jest zły,
    tylko ludzie (niektórzy) nienormalni.

    Mateusz

  • 28. Data: 2020-01-19 20:38:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, January 19, 2020, 6:55:21 PM, you wrote:

    > Kierowniki na dwupasmówkach robią to samo.

    Wyprzedzają z prawej skręcających w prawo? Opamiętaj się.

    > To nie przepis jest zły, tylko ludzie (niektórzy) nienormalni.

    Co widać, słychać i czuć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2020-01-19 20:53:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 20:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Wyprzedzają z prawej skręcających w prawo? Opamiętaj się.

    Dwupasmówka, godzina późno-popołudniowa, grom korpoludków wesoło wraca
    z pracy w tempie niemal rowerowym. Użytkownik A jest na lewym pasie, i
    sygnalizuje zamiar skrętu w prawo (bo się zagapił albo nie mógł
    wcześniej, albo kto go tam wie). Na prawym pasie Użytkownicy B, C i D,
    którym kodeks honorowy nie pozwala wpuścić delikwenta. Wyprzedzają go
    więc prawą stroną. Naprawdę nigdy tego nie widziałeś?

    Mateusz

  • 30. Data: 2020-01-19 21:00:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Wskaż przepis.

    Nie muszę. Wystarczy, że wskażesz ten, który tego zabrania.

    --
    MN