  • 31. Data: 2020-01-19 21:15:53
    Temat: Re: zachowaj odstep
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, January 19, 2020, 8:53:56 PM, you wrote:

    > Dwupasmówka, godzina późno-popołudniowa, grom korpoludków wesoło wraca
    > z pracy w tempie niemal rowerowym. Użytkownik A jest na lewym pasie, i
    > sygnalizuje zamiar skrętu w prawo (bo się zagapił albo nie mógł
    > wcześniej, albo kto go tam wie). Na prawym pasie Użytkownicy B, C i D,
    > którym kodeks honorowy nie pozwala wpuścić delikwenta. Wyprzedzają go
    > więc prawą stroną. Naprawdę nigdy tego nie widziałeś?

    Nie wyprzedzają, tylko jadą swoim pasem a nie wciskają się na tym
    samym pasie pomiędzy krawężnik a samochód skręcający w prawo, żeby
    pojechać prosto. Naprawdę nie widzisz różnicy?

    I ty się uważasz za inteligentnego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2020-01-19 21:18:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Sunday, January 19, 2020, 9:00:52 PM, you wrote:

    > Nie muszę. Wystarczy, że wskażesz ten, który tego zabrania.

    Art. 24 ust. 3 prawa o ruchu drogowym nakazuje wyprzedzanie z lewej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2020-01-19 21:43:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 21:15 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie wyprzedzają,

    Zgodnie z art. 2 pkt 28 Prawa o ruchu drogowym wyprzedzanie jest
    definiowane jako przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku.

    Więc jak to "nie wyprzedzają", skoro wyprzedzają?

    > tylko jadą swoim pasem a nie wciskają się na tym
    > samym pasie pomiędzy krawężnik a samochód skręcający w prawo, żeby
    > pojechać prosto. Naprawdę nie widzisz różnicy?

    Główna różnica polega na tym, że w jednym z przypadków uczestnikiem
    ruchu jest - jak to określasz - "pedalarz", i najwyraźniej masz z
    tym związaną jakąś poważną traumę.

    > I ty się uważasz za inteligentnego?

    W żadnym razie - czy jakkolwiek to sugerowałem?

    Mateusz

  • 34. Data: 2020-01-19 21:50:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, January 19, 2020, 9:43:47 PM, you wrote:

> [...]
    > uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku.
    > Więc jak to "nie wyprzedzają", skoro wyprzedzają?

    Nie jest wyprzedzaniem jazda zgodnie z ruchem panującym na danym pasie
    (Konwencja Wiedeńska!). To, że ciapciak przegapił zjazd nie daje mu
    jakichkolwiek praw - to on ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa jadącym
    prawym pasem.

    > Główna różnica polega na tym, że w jednym z przypadków uczestnikiem
    > ruchu jest - jak to określasz - "pedalarz", i najwyraźniej masz z
    > tym związaną jakąś poważną traumę.

    Żadne krzyki i płacze nie przekonają cię, że czarne jest czarne a
    białe - białe.

    Dość karmienia trolla.

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2020-01-19 21:56:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-19 o 21:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Nie jest wyprzedzaniem jazda zgodnie z ruchem panującym na danym pasie

    :)

    To trochę jak z tym całym pierwszeństwem pieszego - niby je ma, ale tak
    naprawdę to nie ma bo wtargnął.

    > Żadne krzyki i płacze nie przekonają cię, że czarne jest czarne a
    > białe - białe.

    Krzyki i płacze mało kiedy działają na mnie przekonująco.
    Rzeczowe argumenty działają lepiej - a twoje są... słabe.

    Mateusz

  • 36. Data: 2020-01-20 07:27:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Art. 24 ust. 3 prawa o ruchu drogowym nakazuje wyprzedzanie z lewej.

    Ale piszemy o omijaniu. Co do wyprzedzania z prawej strony - wycofałem
    się przecież.

    --
    MN